Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نجفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از ساختمان مرکز آموزشی شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان این شهرستان افزود: در کل کشور 64 پردیس و 32 مرکز آموزش فرهنگیان وجود دارد که اکثر آنها دارای بیش از 40 سال قدمت هستند و نگاه ویژه در راستای بهسازی این مراکز در بودجه سال 98 ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به 24 هزار دانشجویی که در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان مورد آموزش قرار خواهند گرفت، نقش این مراکز را نمی توان در آموزش فرهنگیان نادیده گرفت.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ضروری است که دانشگاه فرهنگیان یک دفتر فنی عمرانی داشته باشد تا بتواند نسبت به بهبود فضای آموزشی خود سیاستگذاری های لازم را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان گلستان نیز در این بازدید گفت: کمبود هیئت علمی و نداشتن ردیف اعتبار عمرانی دو مشکل عمده واحد دانشگاهی شهید بهشتی گنبدکاووس به عنوان مرکز آموزش دانشگاه فرهنگیان است.
نبی اله رجنی افزود: بر همین اساس، تنها اعتبار در زمینه تملک دارایی از طریق فصل یک این موضوع برای تعمیرات اختصاص می یابد که با توجه به فضای دانشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس که قدمتی حدود 80 سال دارد، تعمیر و بهسازی رافع نیازهای این مرکز نیست و نیاز به تامین بودجه از طریق ردیف اعتبارات عمرانی دارد.
وی افزود: در استان گلستان به دلیل مسافت زیاد بین مرکز تا شرق استان، دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی گنبدکاووس پذیرای دانشجویان از نقاط دور استان نیز می باشد و به همین دلیل یافتن راهکاری برای رفع مشکلات این مرکز از اولویت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به احداث پردیس آیت الله خامنه ای در گرگان گفت: در شهرستان گرگان 4/5 هکتار زمین برای احداث مرکز آموزش فرهنگیان به نام پردیس آیت اله خامنه ای در نظر گرفته شده است که کارهای ابتدایی آن انجام شده و جزو 10 پردیس دانشگاهی کشور است که مقرر شده در بودجه آتی، اعتبار عمرانی آن اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و هیات همراه روز چهارشنبه وارد استان گلستان شده و در نخستین روز از سفر خود با حضور در شهرستان گنبدکاوس در شرق این استان از مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه ای این شهرستان بازدید و نشست هایی را به منظور بررسی مشکلات این واحدها برگزار کردند.
9433/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آموزش و تحقیقات مجلس آیت الله خامنه ای تملک دارایی شهید بهشتی وزیر آموزش و پرورش رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی در دو بعد «معیشت» و «علمی و انگیزشی» معلم باید انجام شود؛ با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، امیدواریم که به روزهای خوب برسیم.

به گزارش ایسنا، ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روزهای خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن ها صورت می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان