Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اسبق بانک صادرات با بیان اینکه علت مهم افزایش نرخ ارز ممانعت آمریکا از فروش دلار و یورو و عدم انجام معامله ارزی با ایران در نقاط مختلف دنیاست، گفت: آمریکا برای اجرای تحریم‌های خود علیه ایران تمام ابزارهایش را به کار گرفت.

احمد حاتمی یزدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مبادله دلاری با ایران در هر نقطه از دنیا ممنوع است، گفت: ممنوعیت مبادلات دلاری موجب کاهش میزان ورود ارز به کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: در شرایط کنونی هیچ بانکی حتی اروپایی‌ها تمایلی به تبادلات مالی با ایران ندارند زیرا تحریم‌های آمریکا شامل آنها می‌شوند. تنها راه‌حل اینجاست که اگر بخواهیم با اروپا تبادلات مالی داشته باشیم باید بانکی در قاره سبز احداث شود تا فقط تبادلات یورویی با ایران داشته باشد که اروپایی‌ها برای انجام این کار خواستار گرفتن امتیازهای بیشتری از ایران هستند.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال آن است که ارز مورد نیاز جامعه را از طریق صادرات غیرنفتی تامین کند ولی در شرایط کنونی میزان صادرات غیرنفتی بسیار کم است و این موضوع موجب می‌شود تا دولت نتواند ارز موردنیاز جامعه را تامین کند.

حاتمی‌یزدی افزود: تحریم‌های بانکی و کشتیرانی موجب شده است تا میزان صادرات غیرنفتی ایران به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل اسبق بانک صادرات اضافه کرد: چین یکی از کشورهایی است که در دوران تحریم با ایران مبادلات تجاری داشته و خواهد داشت به طوری این کشور حتی بانکی را تاسیس کرده است که فقط با ایران تبادلات پولی دارد و قاعدتا در این بانک یوان به ریال و یا برعکس تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه علت مهم افزایش نرخ ارز ممانعت آمریکا از فروش دلار و یورو و حتی انجام معامله ارزی با ایران در نقاط مختلف دنیاست، گفت: آمریکا برای اجرای تحریم‌هایش علیه ایران تمام ابزارهایش را به کار گرفته است که این موضوع در افزایش نرخ ارز بی‌تاثیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا

چهار اپراتور موبایل «AT&T» ،«T-Mobile»، «ورایزن» و «اسپرینت» به‌دلیل فروش غیرقانونی داده‌های مشتریان، جریمه شدند این اپراتورها مجموعا حدود ۲۰۰ میلیون دلار توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) شدند، این چهار اپراتور جریمه شده در بیانیه‌های جداگانه اعتراض خود را به حکم این کمیسیون اعلام و ادعا کرده‌اند که همواره برای حفظ داده‌های مشتریان خود تلاش می‌کنند و این میزان جریمه بسیار سنگین است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • بازیگران سریال تورم
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور