Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@03:04:41 GMT

اصلاح باغ ‌هاي مناطق گرمسيري در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۰۸۹۱

اصلاح باغ ‌هاي مناطق گرمسيري در دستور کار است

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- مدير کل دفتر امور ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه ‌گرمسيري وزارت جهاد کشاورزي اعلام کرد: طرح اصلاح، مديريت فني و نوسازي باغ‌ هاي مناطق گرمسيري و نيمه گرمسيري کشور در دستور کار اين دفتر است.

مسعود لطيفيان عصر چهار‌شنبه در حاشيه‌ بازديد فني از باغستان ‌هاي دچار آفت زوال مرکبات در شهرستان جهرم به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به اينکه 30درصد از توليد مرکبات کشور از جنوب کشور است، دنبال رديف‌هاي اعتباري بودجه‌اي براي طرح نوسازي هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين طرح براي اصلاح باغ هاي مناطق گرمسيري و نيمه ‌گرمسيري است تا بتوانيم صنايع تبديلي را نيز گسترش دهيم.
مدير کل دفتر امور ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه ‌گرمسيري وزارت جهاد کشاورزي گفت: با توجه به تغيير اقليم در ايران، بايد ارقام و گونه‌هاي مناسب ‌تري که تجاري‌ تر و مقاوم ‌تر به تنش‌هاي زنده و غيرزنده باشند، در اين مناطق کاشته شود.
لطيفيان ادامه داد: تنظيم مديريت باغ‌ها به صورت فني در دست اقدام است که شامل شهرهاي استان فارس از جمله شهرستان جهرم نيز مي‌شود.
به گفته وي هشت هزار هکتار از باغ‌ هاي استان فارس دچار عارضه زوال مرکبات شده است.
در اين بازديد فني مهندسي، نمونه‌هاي متعددي از درختان دچار اين عارضه در جهرم براي بررسي بيشتر تهيه شد.
عارضه‌ زردي و زوال مرکبات از سال 1393 در سطح وسيعي از مرکبات استان فارس شايع شده است.
9910 /1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد

در پی بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید در فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد کردند.

در این بازدید اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو در میان عشایر خسارت دیده توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ اردیبهشت ماه جاری به تمام خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

 عشایر فارس از چهار ایل قشقایی،خمسه،لر ممسنی و بویراحمد و طوایف مستقل تشکیل شده است.

با توجه به آخرین سرشماری ثبت شده مجموع عشایر این استان از ۲۶ هزار و ۸۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تشکیل شده است.

۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس زندگی می‌کنند و این استان به عنوان قطب عشایری کشور محسوب می‌شود.

پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ۲ سامانه جدید بارش باران، گاهی رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از اواخر شامگاه جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه در مناطق نیمه غربی، نیمه جنوبی، نیمه شمالی و مناطق مرکزی تا اواخر وقت شنبه پانزدهم همین ماه هشدار داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه