Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  احمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در خصوص آمار ثبت‌نام‌کنندگان طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان کرمانشاه گفت:بر اساس گزارش اداره کار، حدود ۲ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که بر سر راه پرداخت این تسهیلات موانع قانونی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات برای طرح نگهداری دام داشتی هنوز مشکل وجود دارد افزود: دستورالعمل ابلاغ شده از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مسائل مربوط به عشایر چندان منطبق نیست که درصدد رفع این مشکلات هستیم درباره طرح پرواربندی مشکلی نیست و تسهیلات یکساله با ۱۰ درصد سود در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی درباره ثبت‌نام غیرعشایر در سامانه کارا، گفت: به منظور پیشگیری از هدر رفت منابع و صرف شدن در غیرمحل هنوز پرداخت تسهیلات نداشتیم اما در یک کمیسیون با حضورمدیرکل اقتصادی استانداری بنا شده امور عشایری، عشایر واقعی را از لیست ثبتنامی تفکیک کند و این تسهیلات تنها به عشایر واقعی پرداخت شود.

احمدی خاطرنشان کرد: آنان که به هر دلیلی دفترچه دارند و قبلا زندگی عشایری داشتند، عشایر محسوب نمی شوند بلکه عشایر دام دار هستند و کوچ می کنند و خدمات آب رسانی ، توزیع آرد را از امور عشایری دریافت می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سقف تسهیلات نگهداری دام داشتی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است، افزود: استقبال عشایر به طور طبیعی در راستای طرح های دامداری و نگهداری دام داشتی خوب است که درصدد هستیم مشکل قانونی این طرح حل شود تا در نهایت همه موفق به دریافت شوند.

انتهای پیام/ز

سقف تسهیلات نگهداری دام داشتی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر