Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ طالبی گفت: 60 هزار اصله نهال گلدانی گونه های آتریپلکس و قیچ  در  240 هکتار از  اراضی منطقه مدیریت مشارکتی منابع طبیعی با هدف احیای مراتع تخریب شده، تسهیل در تجدید حیات گونه های بومی و کاهش فرسایش خاک کاشته می شود.

وی از آغاز مرحله نخست این طرح از پارسال خبر داد و افزود: گام نخست این طرح حفر چاله های کشت نهال زیر نظر پیمانکار اجرایی و با مشارکت اهالی منطقه در قسمتی از محدوده اراضی مرتعی توتک، یکه چاه و جمال آباد از اواخر بهار سال جاری با در نظر گرفتن و رعایت مسیر تردد دام منطقه آغاز  که پس از پایان مرحله نخست این اراضی توسط قرقبان بومی مورد حفاظت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری محلات گفت:  ترسیب کربن به معنای جذب رسوب کربن در بافت های گیاهی است و به دلیل اینکه فعالیت صنعتی با افزایش دی اکسید کربن و شرایط گلخانه ای همراه است، سازمان ملل از اجرای طرح ترسیب کربن در هر منطقه مستعد جهان استقبال می کند.

طالبی گفت:  با هدف حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از روان آب های حاصل از بارندگی بلند و کوتاه مدت منطقه و افزایش تولید علوفه و میزان بذر بادامک برای سال های آینده، نهال های گلدانی بادامک با هدف افزایش پوشش گیاهی این گونه گیاهی در منطقه تعیین شده کشت می شود

وی یادآورشد: طرح ترسیب کربن در هشت روستای شهرستان محلات با استفاده از توانمندی مردمی برنامه تقویت و احیای پوشش گیاهی آسیب دیده، کاهش وابستگی بهره برداران کشاورزی به پوشش گیاهی و تعریف شغل های جانبی برای دامداران این اراضی  اجرا می شود.

  اردیبهشت سال 92 تفاهم نامه سه جانبه طرح ترسیب کربن در شهرستان محلات با حضور نماینده دفتر توسعه عمران زیست وزارتخانه های امور خارجه و کشور و استانداری مرکزی امضا شده است.

.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاشت نهال گونه های مرتعی ترسیب کربن استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۵ برنامه ویژه دهه کرامت در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در فرهنگسراها، بوستان‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و محلات این منطقه به‌مناسبت دهه کرامت، از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در ۴۵ اجرای زنده خبر داد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در ۴۵ اجرای زنده به‌مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: در دهه کرامت برنامه‌هایی از قبیل اجرای سرودهای میدانی، برگزاری جشن‌های ویژه میلاد امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (ع)، مسابقات تفریحی ورزشی مادر و دختر و اجرای بازی‌های فکری ویژه دختران و پدران به مناسبت روز دختران در سطح منطقه اجرا خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت دهه پر برکت کرامت و ضرورت برگزاری برنامه‌های نشاط‌آور و شادی‌آفرین در این ایام افزود: مسئولان منطقه ۷ شهرداری اصفهان در این دهه با ارائه میزهای خدمت به میان مردم منطقه خواهند رفت و از نزدیک با مشکلات محلات آشنا می‌شوند تا بهتر بتوانند در مسیر خدمت‌رسانی گام بردارند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان برگزاری برنامه‌های شادی‌بخش و سرور آفرین در مناسبت‌های مذهبی را تعظیم شعائر دینی و آئینی دانست و گفت: دهه کرامت مظهر تکریم مردم و بهانه‌ای برای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان خواهد بود و ما نیز سعی بر آن داریم تا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، محلات منطقه را به رنگ و بوی حرم مطهر رضوی معطر کنیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان، تجلیل از نخبگان دختر منطقه هفت، هنرواره نقاشی و نمایشگاه عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در محلات خواهد بود.

کد خبر 751600

دیگر خبرها

  • تولید ۳.۶ میلیون نهال در خراسان شمالی طی سال جاری
  • کاشت ۴۰ هزار بوته گل رز در جنوب غرب تبریز
  • تقاضای تولید سالانه یک میلیون نهال صنوبر در همدان
  • اجرای ۴۵ برنامه ویژه دهه کرامت در منطقه ۷ اصفهان
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد