Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهری طالبی: خانم سلحشوری نطق اخیر شما نشان از افسردگی سیاسی شما دارد چرا که وعده مدیریت و تعامل با غرب دادید اما خود غرب هم تحویل‌تان نگرفت.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نطق دیروز پروانه سلحشوری نماینده فراکسیون امید و مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتقادات بسیاری از نخبگان و مردم را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیروز در مجلس مدعی شد که مشکل کشور ناشی از نظارت استصوابی شورای نگهبان و حصر سران فتنه است و بهتر است که نظامیان به پادگان باز گردند.

در این زمینه مهری طالبی، عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی جوابیه‌ای به پروانه سلحشوری نوشته که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت بانوی محترم لیست امید بخوانید #تکرار سلام و عرض ادب

قبل از هر چیز

به جهت اینکه احتمال می‌رود کسی که متن نطق‌تان را آماده کرده فراموش کرده قسمت هدف و نتیجه شعر فردوسی را بیاورد به حرمت دیدگاه حکیم طوس با ادامه شعر سخن را آغاز می‌کنم:

در این خاک زرخیز ایران زمین

نبودند جز مردمی پاک دین

همه دینشان مردی و داد بود

وز آن کشور آزاد و آباد بود

...

نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت

نه بیگانه جایی در این خانه داشت

از آنروز دشمن بما چیره گشت

که ما را روان و خرد تیره گشت

از آنروز این خانه ویرانه شد

که نان‌آورش مرد بیگانه شد

چو ناکس به ده کدخدایی کند

کشاورز باید گدایی کند...

و اما اصل مطلب:

خانم سلحشوری هر چند طی مدت تصدی‌تان بر کرسی مجلس عدم تخصص و درایت‌تان در ادای وظیفه این پست خطیر مشهود بوده است به گونه‌ای که بارها اظهاراتی داشته‌اید اما پس از مشخص شدن ایرادات آن اعتراف نموده‌اید که منظورم از فلان ادعا آن نبوده و این است.

اما به احترام عزیزانی که بنا به هر دلیل انتخاب غلطی چون شما داشتند سکوت کردیم و دندان روی جگر گذاشتیم تا زمان همه چیز را هویدا سازد تا اینکه در نطق اخیر لطف فرموده و خودتان به این مسئله اعتراف نمودید.

گویی علت حضورتان در مجلس را به درستی درک نکردید که البته با توجه به سابقه‌تان از بیان دورکعت نماز به عنوان دلیل تایید صلاحیت فلان وزیر توقعی هم نمی‌رود، ولی باز در همین حد هم جای بسی شکر دارد.

البته ناگفته نماند که سخت افسوس خوردیم از اینکه گفتید اختیاری ندارید چون در اجرائیات کشور دستی ندارید. همین جمله نشان از عدم درک جایگاه و مسئولیت‌تان دارد گویی تعریفی از نظام قانون‌گذاری در ذهن ندارید که عدم اختیارتان را به اجرائیات مرتبط با وظایف دولت گره زده‌اید! کاش از دوستان باتجربه‌تان یک نفر احساس تکلیف می‌کرد و در این مدت به شما گوشزد می‌کرد که وظیفه شما چیز دیگری است.

از مرثیه گفتید، نطق شما بیشتر شبیه زمزمه طفلی رشد یافته بود در رحم اجاره‌ای غرب، از جنس اصلاحات که در منجلاب ادعا و دروغ و تزویر و فساد چنان گیر کرده که نهایت بر خلاف همه دیدگاه لیبرالی‌اش مجبور شد دست به دامن ولایت فقیه شود. همان چیزی که از سال ۸۸ پیاده نظام و سواره نظامش دم از عدم کاراییش می‌زد.

بگذریم از نیت پشت سخنانی که با دست‌های لرزان بیان می‌شود !

فقط فراموش کردید که اگر بنا باشد همه کارها توسط رهبر انجام شود دیگر چه نیاز به قوای سه گانه از جمله خود شما هست؟ به همان سبک اسلام و امیرالمومنین(ع) عمل می‌شود و دیگر نیاز نیست نظام این همه هزینه عدم درایت و تدبیر وکیل‌الدوله‌ها و دولتمروان را پرداخت کند. لابد درک این مسئله سخت است که هر از چند گاهی برای پوشاندن حرکت‌های رو به انحطاتان به آن می‌آویزید.

همانطور که در نطق‌تان گفتید رئیس جمهور به جهت توصیه‌های رهبری نتوانستند نماینده‌ها را در مجلس قانع کنند !!!

باشد مثلا قبول! فقط این سوال پیش می‌آید که چه اتفاقی افتاده که رئیس جمهوری که در جریان برجام، سیاست خارجه، اقتصاد و سایر مباحث تا کنون گوشه چشمی هم به توصیه‌های امام خامنه‌ای نداشتند یکباره اینطور حرف گوش کن شدند؟! برای خودش سوالی است دیگر ...

از بی‌ارزش شدن پول ملی گفتید و از روابط دوستانه و گریز از خصومت!

مگر این وعده کابینه مطبوع‌تان نبود که با تعاملات غربی‌شان اونچنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که کسی به پول یارانه هم نیاز پیدا نکند؟ مگر همه چیز حتی آب خوردنمان به برجام گره خورده بود اما برد بردتان دو سر باخت نتیجه داد؟! حال چگونه و با چه رویی باز بر همان طبل می‌کوبید؟

از تحقیر زنان گفتید و ندانستید که پرداختن‌تان به مسائل سطحی و بی‌ارزش در حوزه زنان خود بدترین توهین و تحقیر زنان والای ایران زمین است. چرا به جای اینکه به فکر کمیت فعالیت اجتماعی زنان باشید یکبار جهت تنوع هم که شده از کیفیت سخن نگفتید.

از آسیبی که زنان ما به جهت عدم اجرای کامل و صحیح قوانین حمایتی کارشان دارند متحمل می‌شوند چیزی به زبان نیاوردید؟! به عنوان مثال مرخصی زایمان یا سنوات تشویقی جهت فرزند آوری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی.

از رانت و فساد گفتید و از بازداشت‌ها، فقط نگفتید چگونه می‌شود با رانت و فساد مبارزه کرد بدون برخورد قانونی؟! اگر سری بچرخانید اغلب رانتخوران را در کدام جناح می‌یابید؟

از زنان و فقر و فحشا و بیکاری سخن به میان آوررید ولی نگفتید که طی حدود دوسال فعالیت‌تان در مجلس به جای رسیدگی به اوضاع معیشتی خانواده‌ها و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست چرا فقط از ورزشگاه رفتن زنان و عدم علاقه به حجاب‌تان سخن گفتید تا جایی که مجریان فرانس ۲۴ را ذوق مرگ کردید و زنان فرهیخته ما را متاسف؟

از آزادی زندانیان گفتید و عفو عمومی و رفع حصر سران فتنه، ولی نگفتید چرا از رئیس دولت مطبوع‌تان به عنوان رئیس شورای امنیت ملی نمی‌خواهید که رای به آزادی سران فتنه بدهد؟ دنبال تیره ساختن  چه و که هستید که از متولی امر درخواست نمی‌کنید!

دیگر اینکه اگر عزیزان شما هم در فتنه 88 یا غائله دراویش توسط گرگ‌های انسان‌نما در بدترین شکل کشته شده بودند باز هم چنین تقاضای نابخردانه‌ای داشتید‌؟ می‌دانید که برخی بلانسبت شما خود را قاضی می‌شمرند و آنها را نیز بی‌گناه و صرفا زندانی سیاسی! نگفتید اگر بنا باشد هر کس به هر گونه و صورت امنیت را با مخاطره روبرو کند و قانون هم برخورد نکند چگونه نظام مدنی با تعارض منافع پابرجا خواهد ماند؟!

از نظارت شورای نگهبان گفتید اتفاقا در این مورد ما مردم هم موافقیم ولی از منظری دیگر و آن اینکه براساس کدام صلاحیت مسئولیت خطیری را به چون شمایی سپرده که حد اختیارات خود را هم نمی‌داند و به جهت عدم اختیار در اجرائیات خود را دست بسته می‌داند!!! تایید صلاحیتی که در نتیجه آن افرادی چون شما در لیستی قرار گیرند که فقط به منطق #تکرار ولا غیر در لباس قانون گذار حاضر شوند بنا به اعتماد مردم به حکم شورای نگهبان.

چه خوب شد که از حقوق شهروندی گفتید، ولی چرا توضیح ندادید منظورتان از حقوق شهروندی چیست و شهروند از نظر شما کیست؟

آیا پیرزنی که به جهت اوضاع وخیم اقتصادی و وابسته به دلار که دولت مطبوع‌تان ایجاد کرده مجبور است از  اول صبح تا آخر شب در مترو و خیابان دستفروشی کند تا لقمه نانی برای زندگی دست و پا کند هم از حقی در تفکر شما و هم پالگی‌هایتان برخوردار است؟!

این مورد هیچ آیا آن دختر ۱۵_۱۶ ساله مظلومی که به بلوغ کامل عقلی و جنسی رسیده و می‌خواهد با پسر مورد علاقه‌اش ازدواج کند هم به عنوان شهروند حقی دارد که مورد حمایت فرهنگی اجتماعی طرح‌ها و لوایح  دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و زندگی مشترکش را آغاز کند؟! یا اجرای اسناد بین‌المللی چون سند 2030 برای‌تان مهمتر از حق زندگی جوانان ایرانی محسوب می‌شود؟!

مهمتر از آن، آیا کسی که برای روند درمانی عزیزش کاسه چه کنم دست گرفته هم می‌تواند امید داشته باشد که توسط عبارت قشنگ "حق شهروندی" دولتمردان دغدغه‌اش را به اندازه سناریو جذاب HPV با هنرنمایی یاسی اشکی کذاب جدی تلقی کنند و مشکلش حل شود؟! یا این‌ها در تعریف شهروند مورد نظر شما نمی‌گنجند؟!

بگذریم از سیاه‌نمایی مشهود در سخنرانی‌تان و اینکه تقریبا همه اقشار را در حبس دانستید و قوه قضائیه را از تریبون قوه مقننه زیر سوال بردید که قطعا باید خودشان پیگیر ادعاهای شما باشند.

فقط کاش قبل از اینکه از به پادگان برگشتن نیروهای نظامی سخن بگویید یا بهتر است بگویم روخوانی کنید لحظه‌ای به آوارگی مردم کرمانشاه پس از زلزله هم می‌اندیشیدید. راستی نمی‌خواهید آمار بگیرید که چند درصد از بازسازی عمرانی و فرهنگی کرمانشاه توسط دولت انجام شده و چند درصد توسط ارتش و سپاه؟اگر نظامیان به پادگان برگردند چه کسی قرار است امنیت ایجاد کند؟ ترجیح می دهیم که اگر بنا باشد. 

همه‌پرسی برگزار شود درمورد شما و هم قطارانتان باشد که مجدد بعد از 5 سال صرف هزینه و زمان و فرصت بگویید "اشتباه کردیم که به آمریکا اعتماد کردیم". هر چند این بار ما با تکرار خواهیم گفت با روحانی تا ۱۴۰۰ باید بمانید و پاسخگو باشید.

در مورد خشونت گفتید، اگر خشونتی باشد بیشتر در رابطه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مردم است، در مورد آلودگی‌های محیط زیست سخن گفتید و رفع حبس زندانیان محیط زیست. این اظهارات بسیار غیرتخصصی است، منظورتان از زندانیان محیط زیست دقیقا چه کسانی است؟ امیدواریم که جاسوسان نباشند.

این مورد در سال‌های گذشته مربوط به خانم ابتکار و آقای کلانتری است، آیا برای ایراد سخن در این زمینه با آنها هماهنگ کرده‌اید؟ یا مثل حیطه وظایف شخصی‌تان در کرسی مجلس از وظایف آنان نیز در این موارد اطلاع کافی ندارید؟

نکته‌ای که ماند اینکه دیدیم و شنیدیم که سطح دغدغه روحانیت و علما را در حد چند تار مو و دوچرخه‌سواری زنان پایین تلقی کردید. به جد منتظریم ببینیم که آیا صدایی از دفاتر مراجع مبنی بر این فاجعه بلند می‌شود؟ حداقل به همان سبکی که به سخنران منتقد به روحانیت سکولار تاختند؟

در پایان از تلاش‌تان برای ایراد نطق‌های پرشور در مجلس سپاسگزارم علی‌الخصوص این نطق اخیر که آب پاکی بود بر پیکره اصلاحات و تدبیرش، که نشان از افسردگی سیاسی شما دارد چرا که وعده مدیریت و تعامل با غرب دادید اما خود غرب هم تحویل‌تان نگرفت و حال دست به دامن ورود حضرت امام خامنه‌ای شده‌اید.

و من الله توفیق

مهری طالبی دارستانی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی سلحشوری رفع حصر افسردگی سیاسی رانت دولتی وکیل الدوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس

 سردار احمد نورعلی روز دوشنبه در دیدار با محسن مزجی رییس حراست کل سازمان ورزش و جوانان ضمن تقدیر از همکاری وزارت ورزش و جوانان با پلیس در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهار کرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هر گونه تنش بر روی سکو‌ها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را جهت دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکو‌های ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است، افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمند سازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده و از طرفی کیفیت کار پلیس را نیز ارتقا بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در ادامه اضافه کرد: به روز رسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

سردار نورعلی صبر و بردباری نیرو‌های پلیس و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه‌ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: قهرمانان واقعی در همه عرصه‌ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم، زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

براساس این گزارش، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات تیپ ویژه تهران بزرگ در برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌های استان؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروزه برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم‌های ورزشی سراسر کشور را شاهدیم و امنیت این ورزشگاه‌ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور هستیم.

محسن مزجی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه‌های کشور تشکر کرد و اظهار کرد: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند