Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بخش، کمی از اخبار رایج در رسانه های ورزشی، فاصله می گیریم.

اختصاصی طرفداری- احتمالا داستانِ ایسلند و گرینلند را می دانید. ایسلند بر خلاف چیزی که انتظار می رود، با طبیعت سرسبز و بکری روبرو است و در نقطه مقابل، در گرینلند، چیزی جز یخ نخواهید یافت. در روزهایی که تقریبا هر علاقه مند به فوتبالی می تواند چند بازیکن ایسلندی را نام ببرد، احتمالا هیچ ایده ای از فوتبال در گرینلند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین تفاوت این دو سرزمین را شاید باید در استقلال آنها دانست. ایسلند، سال آینده، هفتاد و پنجمین سالِ استقلالش از دانمارک را جشن خواهد گرفت اما در نقطه مقابل، گرینلند همچنان بخشی از پادشاهیِ دانمارک محسوب می شود. اگرچه مشکل اینجا نیست. فوتبال همواره فراتر از چنین مرزبندی هایی عمل کرده و فیفا به بسیاری از کشورهایی که هنوز به طور کامل مستقل نشده اند، رسمیت بخشیده است. برای مثال، جزایر فارو هم مانند گرینلند، همچنان متعلق به دانمارک است اما مدت زیادی است که چه از طرف فیفا و چه از طرف یوفا به رسمیت شناخته شده است. همچنین تیم های ملی گوام یا پورتوریکو که از نظر قانونی متعلق به آمریکا هستند، اجازه بازی در مسابقات زیرنظر فیفا را دارند. اتفاقی که در قبال گرینلند رخ نداده است و تیم ملی این کشور را همچنان فیفا به رسمیت نمی شناسد.

بزرگترین مشکلی که فیفا همواره سر راه گرینلند قرار داده است، عدم توانایی این کشور در رشد چمن برای بازی کردن فوتبال است. فاصله زیاد شهرهای گرینلند با هم و شرایط جوی، از دیگر نکات منفی این کشور برای برگزاری یک بازی فوتبال قلمداد می شود. مساحت گرینلند از مجموع مساحت آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، سوئیس و بلژیک با هم، بیشتر است اما تنها ۲۰ درصد کشور، قابل زندگی است. ۸۰ درصد گرینلند را یخ در بر گرفته و تا همین ۲ سال پیش، مسابقات قهرمانی باشگاه های گرینلند که امسال ۴۷ ساله شد، در زمین های خاکی، یا شنی برگزار می شد. اگرچه، بزرگترین مشکل گرینلند در حال حل شدن است. با همکاری و حمایت دولت دانمارک، گرینلند حالا ۱۲ زمین چمن مصنوعی دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۱، ۶ ورزشگاه چمن مصنوعی دیگر در این کشور ساخته شود.

حتی در بدترین شرایط جوی هم فوتبال در گرینلند جریان داشته و حالا با فراهم شدن امکانات، به اوج خود رسیده است. با توجه به شرایط آب و هوایی، شاید برایتان جالب باشد بدانید که مسابقات قهرمانی باشگاه های گرینلند طی تنها یک هفته در سال، برگزار می شود که از این نظر در جهان رکورددار است. با این حال، با حمایتِ رسمی دانمارک از عضویت گرینلند در فیفا و یوفا، خوش بینی زیادی در میان اهالی این کشور وجود دارد که سرانجام فوتبال در منطقه خود را بین المللی کنند. اگرچه مشکلاتِ دیگری هم بر سر راه بین المللی شدنِ این کشور ۶۰ هزارنفری وجود دارد.

فیفا زمانی عضویت گرینلند را به رسمیت می شناسد که این کشور عضو یک کنفدراسیون قاره ای باشد. با توجه به تعلق به دانمارک، گرینلند مدت زیادی است که که در تلاش است به یوفا بپیوندد اما یوفا در حال حاضر قانونی دارد که کشور مورد نظر ابتدا باید به عنوان یک کشور مستقل، عضوی از سازمان ملل باشد. زمانِ عضویت جزایر فارو در یوفا، چنین قانونی وجود نداشت. گرینلندی ها امیدوار هستند تا سال ۲۰۲۰، یوفا این قانون را لغو کند، در غیر این صورت، فرضیه پیوستن به کونکاکاف به دلیل نزدیکی به کانادا و آمریکا مطرح می شود. چیزی که بدیهی به نظر می رسد، در دهه آینده باید در انتظار آغاز فعالیت رسمی تیم ملی گرینلند باشیم. تیمی که تا این لحظه تنها در تورنمنت های غیررسمی حاضر می شود و اکثر بازی های دوستانه اش با ایسلند یا جزایر فارو بوده است. فوتبال در غیرقابل سکونت ترین کشور جهان هم جریان دارد و حالا می خواهد جدی تر از هر زمان دیگری شود.

 

پ.ن: بخشی از اطلاعات این نوشته از مقاله ای در سی ان ان گرفته شده است.

بخش های دیگر فراتر از مرزهای همیشگی:

۳- وقتی النصر عربستان بیشتر از بایرن مونیخ و رئال مادرید هزینه می کند

۲- سیگار کشیدنِ بازیکنان تیم ملی بزکشی مغولستان در زمان استراحت

۱- پر کردن جایگاه خالی هواداران تیمِ مهمان در مجارستان با آدمک

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • تاکید جانشین فراجا بر بازرسی همیشگی از ۷ شاخص در انتظامی کشور
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • لئو مسی مهمان ویژه NBA شد (عکس)
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد