Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دمشق- ايرنا- سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه گفت که حضور 54 شرکت بزرگ ايراني در شصتمين نمايشگاه بين المللي دمشق نشان از روابط خوب ايران و سوريه است.

جواد ترکابادي جمعه در حاشيه بازديد از نمايشگاه بين المللي دمشق در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: شصتمين نمايشگاه بين المللي دمشق در حقيقت فرصتي بسيار بزرگ براي شرکت هاي اقتصادي ايراني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت که حضور ايران براي مشارکت در بازسازي سوريه فرصتي براي بخش خصوصي کشورمان در بخش هاي فعال اقتصادي است تا بتوانند توانمندي هاي خود را به نمايش بگذارند.
سفير ايران تصريح کرد: حضور بخش هاي مختلف صنعتي ايراني و همچنين ساختماني و زيرساختي در اين نمايشگاه، نشان مي دهد بخش خصوصي جمهوري اسلامي آمادگي دارد در تمام بخش هاي اقتصادي سوريه مشارکت کند.
ترکابادي تصريح کرد: حضور ايران در نمايشگاه بين المللي، آغازي براي حرکت دوباره روابط اقتصادي و تجاري ميان جمهوري اسلامي و سوريه است.
وي تصريح کرد: نمايشگاه بازسازي سوريه ماه گذشته نيز در اين کشور برپا مي شود و اميدواريم شرکت هاي ايراني با حضور خود از اين فرصت استفاده کنند.
وي ادامه داد: اين حضور امکان اين را فراهم مي کند که جمهوري اسلامي بخش خوبي از اين بازار بسيار اميدوارکننده و سودمند را به خود اختصاص دهد.
وي با اشاره به توافق نامه در دست امضا ميان ايران و سوريه، گفت: بي شک موافقت نامه ها زيرساخت لازم را براي پيشبرد همکاري هاي اقتصادي فراهم مي کند، اما روابط بسيار مستحکم و حضور شرکت هاي ايراني در بخش هاي مختلف در سوريه، راه را کوتاه کرده و حتي ما را بي نياز از بسياري از موافت نامه ها کرده است.
شصتمين نمايشگاه بين المللي دمشق شب گذشته (پنجشنبه) با حضور عماد خميس نخست وزير سوريه و 1700 شرکت داخلي و خارجي از 48 کشور جهان در شهرک نمايشگاهي دمشق گشايش يافت.
اين نمايشگاه با شعار `بزرگواري شرق ابتدايش دمشق است` با حضور ميهمانان داخلي و خارجي گشايش يافت.
نمايشگاه دمشق که سابقه برگزاري آن به سال 1954 ميلادي مي رسد، يکي از قديمي ترين نمايشگاه هاي تجاري در منطقه خاورميانه و بزرگ ترين رويداد اقتصادي سوريه محسوب مي شود.
جمهوري اسلامي ايران با 52 شرکت در شصتمين نمايشگاه بين المللي اقتصادي دمشق حضور دارد.
پنجاه و نهمين نمايشگاه بين المللي بازرگاني دمشق سال گذشته با حضور 43 کشور از جمله روسيه، چين، ايران، ونزوئلا، عراق، هند و 20 شرکت خارجي ديگر پس از يک وقفه هفت ساله برگزار شد.
شبک**خاورم**8005**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو