Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت: ایجاد شرکت‌های توسعه و عمران از رانت‌خواری و فساد جلوگیری می‌کند. ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، عباس علیزاده ظهر امروز در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: استان گیلان دارای 2 هزار و 650 شرکت تعاونی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تاکید بر لزوم اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: شرکت‌های تعاونی گیلان برای 41 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

علیزاده با بیان اینکه شرکت‌های عمرانی استان گیلان در زمینه‌های صنعتی، عمرانی و خدماتی فعالیت می‌کنند ابراز داشت: در حال حاضر بالغ بر 2 میلیون و 100 هزار نفر عضو تعاونی‌های استان گیلان هستند.

وی با اعلام اینکه وجود تعاونی فرهنگیان و مصرف‌کنندگان سبب ارائه خدمت‌رسانی مناسب به مردم می‌‌شود تصریح کرد: کلیه مراحل صید ماهی از دریای خزر توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه 70 درصد از خدمات حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری در استان گیلان توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود افزود: 14 هزار و 500 واحد مسکن مهر توسط شرکت‌های تعاونی گیلان ساخته شده که 11 هزار و 500 واحد آن به طور کامل تحویل داده شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا با تشکیل شرکت‌های بزرگ تعاونی مدیریت امورات مردم را در اختیار خودشان بگذاریم گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت به زودی افتتاح می‌شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه ایجاد شرکت‌های توسعه و عمران از رانت‌خواری و فساد جلوگیری می‌کند اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 5 شرکت تعاونی توسعه و عمرانی به زودی در سطح استان گیلان افتتاح می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان افتتاح شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه کشاورزی را یکی از برنامه‌های مهم این اداره دانست و گفت: طی یک سال گذشته 80 شرکت تعاونی "روستا تعاون" در سراسر استان گیلان افتتاح شده است.

علیزاده افتتاح شرکت‌های "روستا تعاون" را سبب ایجاد اشتغال پایدار در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: افتتاح این شرکت‌ها سبب می‌شود تا ساکنان روستا بتوانند اقتصاد روستای خود را خودشان مدیریت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه در سال گذشته به 3 هزار و 500 نفر از کارجویان مشاوره شغلی داده شده است افزود: بیش از 10 شرکت تعاونی تامین نیاز به منظور تامین نیازهای مشترک شرکت‌های تعاونی در سال گذشته افتتاح شد.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 700 ساعت کلاس آموزشی برای صاحبان شرکت‌های تعاونی برگزار شده است گفت: امسال بیش از 400 شرکت از استان گیلان در جشنواره شرکت‌های تعاونی شرکت کردند که از میان آن‌ها 2 شرکت تعاونی به عنوان شرکت نمونه ملی انتخاب شدند.

انتهای پیام/ن

R7877/P1361/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

سعید زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان، اظهار کرد: فرآیند عملیاتی شدن پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها از ابتدای امسال به صورت جدی آغاز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: کلیه ۵۶ شهر استان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و ان‌شاءالله تا پایان سال هم این امر محقق می‌شود.

وی گفت: گام اول پروژه در حوزه شهری است و کلیه صاحبان حرف و مشاغل، کسب و کارها، منازل، شهروندان در حوزه شهری به فیبر نوری متصل می‌شوند، برنمامه دولت این است که تا ۲۰ میلیون ارتباط و ۸۰ درصد خانوارهای کشور را به شبکه فیبر نوری متصل کند.

زاهدی ادامه داد: فرآیند اجرای پروژه در برخی شهرهای گیلان نظیر رشت و کومله به اتمام رسیده، از امروز عملیات اجرا در آستانه اشرفیه آغاز شده است؛ در تلاش هستیم در طول هر ماه پروژه در چند شهر اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پایان سال هر ۵۶ شهر استان به شبکه فیبر نوری مچهز شوند، تصریح کرد: صرفا در شهر آستانه باید در ابتدا ۱۶ کیلومتر حفاری انجام شود و عملا ۱۹ کیلومتر هم به فیبر نوری نیاز دارد که اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان را در بر می‌گیرد. میزان اعتبار و مسافت اجرای پروژه در هر شهر به میزان حفاری آن بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی از شهرهایی که شهرداران بیشترین همکاری و تعامل را دارند، آغاز می‌شود، اعتبارات این پروژه هم توسط دولت و وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود