Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:55:20 GMT

پوتین وارد تهران شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۶۶۸۸

پوتین وارد تهران شد

به گزارش جماران؛ هواپیمای حامل رییس جمهوری روسیه بعدازظهر امروز - جمعه - در فرودگاه مهر آباد بر زمین نشست و مورد استقبال رضا اردکانیان وزیر نیرو قرار گرفت.
نشست سه جانبه تهران قرار است عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست در آستانه اقدام ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از دست تروریست ها برگزار می شود. ادلب یکی از مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه است که در حال حاضر خارج از حاکمیت دولت این کشور قرار دارد.
در آستانه‌ برگزاری نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران با موضوع بحران سوریه ، نمایندگان ارشد این سه کشور روزگذشته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
نمایندگان ارشد سه کشور در تهران برای تهیه‌ سند نشست تهران با یکدیگر رایزنی و گفت وگو کرده و پیش نویس این سند را برای ارائه به نشست سران آماده کردند.
در پیش نویس این سند بر موضوع ادامه مبازره با تروریسم در سوریه، ضرورت بازگشت آوارگان سوری و ساماندهی آنها و همچنین موضوع تبادل بازداشت شدگان و مفقودان این بحران تاکید شده است.
نشست تهران سومین نشست روسای روند آستانه یا صلح سوریه است که پیش از این در روسیه و ترکیه برگزار شد. نخستین نشست سران روند آستانه اول آذر 96 در سوچی روسیه و 15 فروردین ماه امسال در آنکارا تشکیل شد.
به گفته یوری اوشاکوف مشاور رییس جمهوری روسیه، پوتین امروز در تهران علاوه بر شرکت در این نشست، دیدارهای دو جانبه و سه جانبه خواهد داشت و همچنین با رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو می کند.
مشاور رییس جمهوری روسیه افزود: برای رییس جمهوری روسیه در سفر به تهران سه ملاقات دوجانبه، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و همچنین مذاکرات جداگانه با روحانی و اردوغان پیش بینی شده است.
به گفته این مقام بلندپایه کاخ کرملین، رییس‌جمهوری روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود مسائل مربوط به سوریه و همچنین ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه و درمورد برجام با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت و گو می کند.
وی یادآور شد: در دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز به همین ترتیب روابط دو جانبه و اوضاع پیرامون سوریه بررسی می شود.
این سفر دومین سفر پوتین به تهران در دولت دوازدهم است، وی آبان گذشته هم به منظور شرکت در دومین اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران،روسیه و جمهوری آذربایجان به تهران سفر کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ولادیمیر پوتین سفر پوتین به ایران نشست سه جانبه ایران روسیه و ترکیه پوتین ایران نشست سران ایران روسیه و ترکیه نشست سه جانبه تهران پوتین وارد تهران شد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه