Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@16:52:08 GMT

انتقاد یک تهیه کننده از حاکمیت نگاه سرمایه داری در سینما

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۲۱۵۵

مهدی کریمی تهیه کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پررنگ تر شدن فضای تولید آثار در شبکه نمایش خانگی طی چند سال اخیر و عواقب این جریان گفت :ایجاد چنین شرایط رسانه ای و رقابتی می تواند با رعایت شرایط خاص مثبت باشد.

وی افزود : متاسفانه ما در تصمیمات، شعارها، ابلاغات و... همه جانبه به ماجرا نگاه نمی کنیم همیشه برای نجات یک تقاضا کاری انجام می دهیم اما غافل از اینکه به بخش های دیگر آسیب جدی و گسترده وارد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه کننده « چ» اضافه کرد : من نمی گویم رسانه خانگی پیرو سینما باشد چون اشتباه است بلکه می گویم اگر قوی باشد می تواند رقیب خوبی برای تلویزیون و سینما شود و رشد کیفی آثار آنها را بالا ببرد.

این تهیه کننده بیان کرد : متاسفانه از آنجایی که در شرایط نرمال نیستیم می بینیم مثلا فیلمی به واسطه یک موضوع حداقلی، توقیف می شود اما فیلم دیگری را با داشتن مشکلات فراوان به راحتی اکران می کنند.می خواهم بگویم تا زمانی که در تناقضات اجرایی و قانونی هستیم رفتارها و عملکردمان، «شتر گاو پلنگی» خواهد شد و خسارت هایش بیشتر از آن است که فلان بازیگر دستمزد بالا می گیرد.

کریمی گفت : اگر من در شرایط استاندارد حواسم باشد و بتوانم دستورالعمل ها را نظام مند کنم و به آن ها با آینده نگری سر و سامان بدهم قطعا آسیب ها نیز کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد : ما فقط به این توجه می کنیم که فردی پول آورده و مبلغی سود به جیب زده اما نمی گوییم همین شخص، سود به جیب یک سری افراد دیگر نیز رسانده است و یا در جایی دیگر فیلمی که می فروشد را سیبل قرار می دهیم و به بدترین شکل می کوبیم ، پس من به این ها خرده نمی گیرم و روی سخنم با اشخاصی است که میلیاردی در پروژه ها خرج و با فروش میلیونی و با ضرر فراوان کارها را به پایان می رسانند اگر توانستیم این ها را درست کنیم جلوی دیگر اتفاقات را می گیریم.

تهیه کننده « رنگ خدا» بیان کرد : در چنین جریان و موقعیتی که از پایه و اساس مشکل دارد حتی من کریمی نیز باید پاسخگو باشم اما تاکید می کنم که می توان آن را اصلاح کرد و نشدنی نیست.

وی گفت : متاسفانه برخی از افرادی که از قانون صحبت می کنند خروجی تصمیماتشان باعث اتفاقات منفی و بد این روزها شده است، این مشکلات که یک شبه بوجود نیامده بلکه به 16 سال پیش برمی گردد که بدون پایه و اساس و با برنامه ریزی غیرصحیح، کارها و تصمیماتی گرفتند و مسئولیت ها را به افرادی واگذار کردند که فقط به سود ختم شد و قطعا داد و بیدادهای این روزهایشان انحرافی است.

کریمی بیان کرد : وقتی سرمایه حاکم است دنبال الفاظی مانند افق آینده، تعهد، ارزش و... نباشیم چون فقط شعار است و بس.متاسفانه امروز ارزشی ترین حوزه ها به سمت سودآوری رفته اند پس دیگر چه انتظاری از بقیه است؟!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با تشدید احساسات نزولی در رمزارزهای اصلی، سرمایه‌گذاران توجه خود را به آلت‌کوین‌ها جلب کرده‌اند تا از فرصت‌های سودآوری بهره ببرند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، با کاهش جزئی بیت‌کوین (BTC) و وضعیت بی‌تغییر اتر (ETH) در حدود ۳,۱۰۰ دلار، بازار ارز دیجیتال همچنان در شرایط نوسانی باقی می‌ماند.

بررسی بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین (BTC) اخیراً زیانی در حدود یک درصد دیده و کمی پایین‌تر از سطح ۶۴ هزار دلار در نوساناست. در همین حال، چشم‌انداز اقتصاد کلان به چالش‌هایی در دارایی‌های رمزارزی اشاره دارد، با این حال دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در نزدیکی بالاترین سطوح چند ماه اخیر خود معامله می‌شوند.

آلت‌کوین‌ها در رادار سرمایه‌گذاران

با وجود شرایط حاکم بر بازار، تحلیلگران چندین آلت‌کوین را که نشانه‌هایی از پتانسیل کسب سود نشان می‌دهند شناسایی کرده‌اند:

لایت‌کوین (LTC)

لایت‌کوین (LTC) در برابر روند نزولی بازار مقاومت نشان داده است و بالاتر از میانگین متحرک ۲۱ روزه (۲۱DMA) خود معامله می‌شود. این ارز دیجیتال افزایش بیش از ۲۵ درصدی را از کف ماهانه قبلی خود ثبت کرده است. لایت‌کوین در حال حاضر در حدود ۸۸ دلار معامله می‌شود، LTC به عنوان یکی از برترین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته شناخته شده است. با احتمال شکست قیمت به بالای محدوده تاریخی و رسیدن به ۳۰۰ دلار، این ارز دیجیتال درصدد بازگشت به بالاترین سطح چندساله خود است.

نئو (NEO)

نئو (NEO)، رمزارز بلاک‌چین قرارداد هوشمند NEO، عملکرد چشمگیری نشان داده و با افزایش پنج درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به سطح ۲۰ دلار رسیده است. این رمزارز با اینکه بسیار پایین‌تر از اوج‌های ۲۰۲۱ خود است، به‌ طور تاریخی، نئو بازه‌های زمانی دارد که قیمت رالی‌های نمایی از سطوح فعلی خود تجربه است. این مساله می‌تواند فرصتی برای سود قابل توجه سرمایه‌گذاران در بازار صعودی فعلی باشد.

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک (ETC)، نسخه بدون فورک بلاک‌چین اتریوم اصلی، پیشرفت‌هایی را به سمت بهبود پس از دوره رکود نشان می‌دهد. ETC با افزایش چهار درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در نزدیکی ۲۸ دلار معامله می‌شود و هدف آن شکست به بالای منطقه مقاومتی ۲۸-۲۹ دلار است. هرچند اتریوم کلاسیک یک سرمایه‌گذاری ریسکی تلقی می‌شود، پتانسیل آن برای کسب سود نمایی نباید نادیده گرفته شود، به‌ویژه زمانی که هیجان بازار و FOMO رفتار غیرمنطقی سرمایه‌گذاران را به همراه داشته باشد.

نتیجه‌گیری

با وجود شرایط چالش‌برانگیز بازار، آلت‌کوین‌هایی مانند لایت‌کوین (LTC)، نئو (NEO) و اتریوم کلاسیک (ETC) فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال پتانسیل کسب سود در شرایط نوسانی بازار هستند، ارائه می‌دهند.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900691

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد