لابی و رابطه ملاک انتخاب بازیگر در دهه نود شده است/سریال بانوی عمارت بعد از ماه صفر روی صحنه میرود
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۲۵۷۵
خبرگزاری میزان- بازیگر سریال بانوی عمارت گفت: بازیگران امروز بر اساس توانمندی انتخاب نمی شوند بلکه ملاک انتخاب آنها لابی، رفاقت و رابطه شان با تهیه کننده و کارگردان و سایر عوامل شده است. آنچه در دهه نود اتفاق افتاده این است که نحوه انتخاب بازیگران تغییر کرده است.
رامتین خداپناهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیت های کم خود در عرصه بازیگری گفت: برخی می گویند که من در حال حاضر چراغ خاموش حرکت می کنم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به حضور خود در سریالی تاریخی افزود: تقریباً از دی ماه سال گذشته مشغول بازی در سریال "بانوی عمارت" به کارگردانی عزیز الله حمیدنژاد هستم و در حال حاضر هم ضبط آخرین سکانسهای این سریال تلویزیونی را پشت سر می گذارم.
بازیگر فیلم "مزرعه پدری" درباره مضمون سریال بانوی عمارت تاکید کرد: این سریال تاریخی به زمانه تاریخی عهد ناصری و زمان قاچار بر می گردد. با توجه به صحبت های صورت گرفته به احتمال فراوان این اثر برای بعد از ماه صفر روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.
وی درباره احتمال موفقیت بانوی عمارت در میان مردم اضافه کرد: من نمی توانم صحبتی در مورد نظر مردم و استقبال آنها از سریال بانوی عمارت انجام دهم اما تجربه ثابت کرده سریال های تاریخ معاصر با مضمونی عاشقانه همواره مورد تایید مخاطب واقع می شوند و یکی از نمونه های واضح و موفق این جمله آثار سریال شهرزاد است. من فکر می کنم اگر تبلیغات درستی برای سریال انجام شده و پخش مناسبی داشته باشد از جمله آثار محبوب مردمی خواهد شد.
بازیگر فیلم "کروکودیل" درباره نقش خود در این سریال افزود: بانوی عمارت شش شخصیت اصلی زن و چهار شخصیت اصلی مرد دارد که من در آن نقش برادر بانوی عمارت که شخصیت اصلی زن سریال است را بازی می کنم.
وی درباره گزیده کار شدن خود در دهه نود ادامه داد: دهه نود دهه هشتاد نیست که بگوییم باید همه کارها مثل همان زمان باشد. اینکه بگوییم رامتین خداپناهی سختگیر و گزیده کار است اصلا اینطور نیست. بلکه من اگر نقش خوبی پیشنهاد شود وسواس به خرج نداده و آن را بازی می کنم اما در کل پیشنهادات کم شده است.
این بازیگر سینما درباره تغییر نوع انتخاب بازیگران در دهه نود افزود: بازیگران امروز بر اساس توانمندی انتخاب نمی شوند بلکه ملاک انتخاب آنها لابی، رفاقت و رابطه شان با تهیه کننده و کارگردان و سایر عوامل شده است. آنچه در دهه نود اتفاق افتاده این است که نحوه انتخاب بازیگران تغییر کرده است.
خداپناهی در همین راستا خاطرنشان کرد: متاسفانه من در وادی اتفاقاتی که براساس ملاک هایی غیر از نیستم که بخواهم وارد این نوع روابط و لابی ها بشوم. طبیعتا هر چه به لابی های بازیگری نزدیکتر باشید پیشنهادات متفاوت و فراوانی به شما می شود. من کار خود را انجام می دهم و خارج از این مناسبات همواره به زندگی هنری ام ادامه می دهم.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: بانوی عمارت سریال بانوی عمارت اخبار سینما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری
«مایوین»، فیلمساز فرانسوی، تجارب خود را در همکاری با جانی دپ در درام تاریخی «ژان دو باری» آشکارا به اشتراک گذاشته است و صراحتاً به مسائلی از جمله دخالت در فیلمنامه، تأخیر حضور در صحنه فیلمبرداری و دیگر پیچیدگیهای این همکاری پرداخته است.
به گزارش ایسنا، این فیلم نخستین حضور جانی دپ را در سینما از زمان مبارزه حقوقی پر سر وصدای او با همسر سابقش «امبر هرد» را رقم زد که نمایشی جنجالی در جشنواره کن ۲۰۲۳ داشت.
«مایوین» چالشهای منحصر به فردی را که در طول تولید با آن مواجه بود برجسته کرده است و با اشاره به این که دپ مکررا از فیلمنامه منحرف میشود و تفسیرهای خودش از فیلمنامه را مقابل دوربین میبرد که گاهی اوقات با کارگردانی برنامهریزی شده فیلم در تضاد بود، میگوید: «جانی با نسخه جدیدی از فیلمنامه نزد من آمد که من آن را دوست نداشتم ... بنابراین بدون ایجاد تغییراتی که او میخواست آن را فیلمبرداری کردم ... که او این کار به عنوان یک توهین تلقی کرد».
رابطه کاری بین «مایوین» و «دپ» اغلب متشنج میشد. این کارگردان فرانسوی توضیح میدهد که بسیاری از اوقات دپ به پیامهایی که برای او میفرستاد پاسخ نمیداد و اغلب سر موقع سر صحنه حاضر نمیشود. همچنین مواردی وجود داشت که او مجبور شد برخی از دیالوگهای دپ را حذف کند، زیرا او قادر به تمرین یا کامل کردن لهجه خود نبود.
او افزود: «زمانی برای تمرین وجود نداشت. وقت خواستم، اما به هر دلیلی در دسترس نبود... او مربی داشت، اما نمیتوانست از قبل با او کار کند؛ بنابراین متوجه شدم لهجه او کامل نیست؛ بنابراین چند بار تصمیم گرفتم دیالوگهای او را حذف کنم».
این کارگردان در مصاحبه خود کوتاه نیامد و به بیان جزئیات مشکلات کار با دپ ادامه داد، از جمله اینکه دیگر بازیگران و عوامل فیلم به درستی نمیدانستند چه چیزی از او انتظار داشته باشند.
او ادامه داد: «باید صادق بود. فیلمبرداری با او سخت است... همه خدمه ترسیده بودند، زیرا او نوع دیگری از شوخ طبعی دارد و ما نمیدانستیم که آیا او قرار است به موقع برسد یا آیا او برای گفتن دیالوگهایش مشکلی دارد یا خیر ... حتی اگه به موقع سر صحنه حاضر میشد، عوامل فیلم از او میترسیدند. از زمان فیلمبرداری هیچ رابطه عادی بین ما وجود نداشته است. جانی از نظر من یک نابغه بزرگ است، اما او در دنیای دیگری است. من نمیتوانم با او ارتباط برقرار کنم».
در حالی که «مایوین» اذعان کرد که ماهیت تیره رابطه آنها در صحنه به او کمک کرد تا رابطه واقعیتری بین شخصیت خود و دپ در فیلم ایجاد کند، او همچنین فاش کرد که قبل از فیلمبرداری فیلم، ارتباط شخصی آنها بسیار متفاوت بوده است.
در درام تاریخی «ژان دو باری»، دپ در نقش پادشاه لوئی پانزدهم بازی میکند و «مایوین» علاوه بر کارگردانی در نقش اصلی ژان دوباری در کنار بازیگرانی، چون «بنجامین لاورنه»، «ملویل پوپو»، «پیر ریچارد»، «پاسکال گرگوری» و «ایندیا هیر» نقشآفرینی کرده و داستان فیلم درباره رابطه پرفراز و نشیب لویی پانزدهم با همسرش مادام دوباری است.