Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: داعش مسئولیت حمله به کنسولگری ایران در بصره را به عهده گرفت.منابع عراقی به نقل از بیانیه کنسولگری ایران در بصره: این اقدام وحشیانه و به دور از اخلاق است.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اغتشاش‌گران در بصره بعد از به آتش کشیدن کنسولگری ایران، مقر حزب الدعوه عراق که در نزدیکی آن محل قرار داشت را هم به آتش کشیدند

نیروهای امنیتی هم‌اکنون خیابان‌های منتهی به کنسولگری آمریکا در بصره را در محاصره کامل خود در آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار رسیده از آماده‌باش تمامی نیروهای امنیتی عراقی برای حمایت از بانک‌ها و موسسات دولتی باقیمانده در این شهر حکایت دارد تا از سرقت Stealing و تخریب این افراد که آنها را ناشناس توصیف می‌کنند در امان بماند.

منابع عراقی از حرکت شماری از این افراد به سوی شرکت نفت جنوب با قصد به آتش کشیدن این شرکت خبر می‌دهند.

مسئول اطلاع رسانی کنسولگری ایران در بصره گفته است که این کنسولگری به تمامی در آتش سوخته است. وی این حمله را «وحشیانه و بدور از اخلاق» توصیف کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، خبر رسانه های عراقی مبنی بر درخواست سفارت ایران در بغداد از شهروندان ایرانی برای خروج از بصره را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تعرض مهاجمان ناشناس و تحریک شده به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره گفت: متاسفانه این خبر صحت دارد و حمله و تهاجم وحشیانه و به آتش کشیدن ساختمان سرکنسولگری ایران خسارات مالی زیادی به بار آورد و البته بر اساس تمهیدات اندیشیده شده قبلی و تهدیدات انجام شده از روز قبل، خوشبختانه تاکنون خبری از آسیب دیدن کارکنان این مکان دیپلماتیک دریافت نکردیم.

از سوی دیگر روز جمعه آیت الله سیستانی مرجع مقتدر شیعیان در عراق، مقامات سیاسی را به خاطر ناآرامی های بصره مورد سرزنش قرار داد و گفت دولت جدید عراق باید «متفاوت از پیشینیانش» تشکیل شود. وی همچنین خواستار توقف خشونت ها علیه معترضان در بصره شده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز جمعه جلسه شورای امنیت ملی را تشکیل داد و گفت که درباره خشونت ها و کشته شدگان اعتراضات بصره تحقیقات صورت خواهد گرفت.

به گفته کانال تلویزیونی العربیه، مقامات ایران دستور دادند که مرز عبوری بین دو کشورکه در فاصله سی کیلومتری بصره واقع شده است بسته شود. از طریق این مرز، روزانه صدها کامیون با کالاهای صنعتی و خوراکی برای جنوب عراق عبور می‌کنند.

معترضان به بیکاری، فساد و عدم رسیدگی کافی دولت به وضعیت رفاهی شهر از جمله قطع مکرر برق و شوری آب آشامیدنی اعتراض دارند.

اعتراضات در دومین شهر بزرگ عراق در حالی ادامه دارد که جناح های مختلف سیاسی در پارلمان عراق هنوز برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند و این مسئله خود می تواند باعت تداوم بحران سیاسی در عراق شود.

این در حالی است که برخی منابع خبری مدعی شده اند که داعش مسئولیت حمله به کنسولگری ایران و آتش زدن آن را پذیرفته است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اقدام شنیع زن جوان با 5 عضو شورای شهر بابل! / امام جمعه چه گفت ؟! + سند

آخرین خبر از اولین اعدامی مفسد اقتصادی معروف!

زیباترین دختر شهر عروس پنهان بود !

حمله عرب ها به لنج ایرانی در خلیج فارس / ملوان بوشهری کشته شد + عکس

اقدام شوم تازه داماد با دستور برادرعروس! + عکس و گفتگو

همخوابی زن تهرانی با داماد قبل ازدواج اوبا دخترش

خودکشی لیلای 16 ساله در ویلای مجردی متین 37 ساله!

تجاوز به یک دختر  توسط 5 پسر که فیلم غیر اخلاقی دیدند!

راز جسد تکه تکه شده دخترانه در کیسه زباله+عکس

زن خائن دوستانش را به اتاق خلوت شوهرش فرستاد! / طلاق می خواهم

100سال زندان برای شکنجه گران مرد طلافروش سنندجی + عکس

اقدام شنیع پسرجوان با دختری خاص در خانه مجردی!

طلاق یک زن که نام شوهرش را در موبایل خون آشام سیو کرده بود!

وحشتناکترین رجزخوانی یک شرور در اینستاگرام + فیلم 16+

دختر جوان فقط خانه های مجردی تهرانی ها را می شناخت!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حوادث Accidents سرقت Stealing سیاسی اخبار حوادث اخلاق حمله عکس داعش کنسولگری ایران عکس دختر زندگی فیلم پدر طعمه زن تماس دختر جوان مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی عملیات گردان‌های القسام وابسته به حماس به کرم ابوسالم را دقیق توصیف کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، بن گویر از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم «X» نوشت که اجازه تصویب یا امضای هرگونه توافق غیرقانونی با جنبش فلسطینی حماس را نخواهد داد و خواستار تهاجم فوری به رفح است.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، پیشتر ادعا کرده بود: اسرائیل نشانه‌هایی را شناسایی کرده است که جنبش حماس با توافقی که به آن پیشنهاد شده است، موافق نیست.

گالانت در اظهارات خود مدعی شد که عدم تأیید حماس به این معنی است که نظامیان صهیونیست به زودی حمله علیه رفح و سایر نقاط در سراسر نوار غزه را آغاز خواهند کرد.

 این درحالی است که جنبش حماس برخلاف رژیم صهیونیستی که هیاتی به قاهره اعزام کرد، هیات خود را به این شهر اعزام و اعلام کرده است در صورت توقف جنگ آتش بس را قبول می‌کند. اما صهیونیست‌ها بارها اعلام کردند چه در صورت وجود توافق چه در صورت نبود توافق به رفح حمله خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ اولین تصاویر از لحظه حمله گذرگاه رفح در مرز مصر توسط هواپیماهای اسرائیلی
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد