Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:36:13 GMT

پیشنهاد تاسیس مرکز تقریب مذاهب اسلامی در اندونزی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۶۲۲۰

پیشنهاد تاسیس مرکز تقریب مذاهب اسلامی در اندونزی

در دیدار هیات اعزامی دانشگاه مذاهب اسلامی با رییس دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه رادن فتح اندونزی، پیشنهاد تاسیس "مرکز تقریب مذاهب اسلامی" در دانشگاه رادن فتح با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی ایران از سوی طرف اندونزیایی مطرح شد.

به گزارش ایسنا، در این دیداراسماعیل -رییس دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه رادن فتح اندونزی- در خصوص همکاری‌های مشترک دو دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وی پیشنهاد تاسیس "مرکز تقریب مذاهب اسلامی" در دانشگاه رادن فتح اندونزی با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی ایران را مطرح کرد که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

صابری -معاون آموزشی دانشگاه- نیز درخصوص محورهای همکاری همچون برگزاری دوره‌های آموزشی، تبادل استاد و دانشجو، تدوین مجلات مشترک، فرصت‌های مطالعاتی و سایر موضوعات همکاری اشاره و تاکید کرد.

برگزاری سمینار بین‌المللی "تبلور احکام اسلامی در قانون اساسی ایران و اندونزی"

همچنین با حضور هیاتی از اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی سمینار بین‌المللی "تبلور احکام اسلامی در قانون اساسی ایران و اندونزی" در دانشگاه رادن فتح برگزار شد.

در این سمینار ابراهیمیان؛ معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی، روملی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه رادن فتح و زین العابدین از اساتید برجسته حقوقی این دانشگاه و باقری مشاور ریاست دانشگاه حضور داشتند و سخنرانی کردند.

ابراهیمیان ساختار شورای نگهبان و جایگاه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران را با عنایت به قانون اساسی تبیین و تشریح کرد.

سپس روملی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه رادن فتح درخصوص قانون اساسی اندونزی و ۵ اصل مهم آن به ارائه مطالب پرداخت و در ادامه زین العابدین هم در سخنانی گفت: قانون اساسی اندونزی به صورت جمهوری دموکراتیک تدوین شده یعنی در اندونزی دولت اسلامی نداریم و مردم مسلمان داریم و برخلاف ایران حکومت در اندونزی اسلامی نسیت بلکه دموکراتیک است.

همچنین باقری- مشاور ریاست دانشگاه- نقش حوزه‌های علمیه و علما در جمهوری اسلامی ایران و بنیان‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران تبیین کرد.

در نهایت هریک از اساتید امتیازات قانون اساسی کشور خود را بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسلام ایران و اندونزی دانشگاه مذاهب اسلامی سمينار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه از مدیریت شهری در مواقع مختلف که قابل توجه است، اظهار کرد: من چهار سال در دوره اول شورا شهردار ارومیه بودم، در آن زمان به ندرت جلسات کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شد اما با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ و در جهت رفع موانع و مشکلات شهری بیش از ۱۷ جلسه برگزار کرده که واقعاً قابل توجه بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان از حمایت و نگاه ویژه مقام عالی استان به موضوع مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر توان بالایی برای کمک به مأموریت دولت دارند، گفت: امروز در تهران نگاه‌ها به شوراهای شهر نگاه تمرکزگرایی است تا تمرکز زدایی و از این رو از شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع و پیاده‌سازی آن در استان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شوراهای اسلامی به نحو احسن در تمام زمینه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود، می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

کد خبر 748634

دیگر خبرها

  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری