Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@04:25:46 GMT

پشت پرده کمبود مشتری در مقابل دعوت اولیاء

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۲۱۶۱۴

پشت پرده کمبود مشتری در مقابل دعوت اولیاء

کارشناس مذهبی گفت: امام زمان(عج) در عصر ظهور همه نیازهای انسان را در حد متعادل برطرف می کنند، اما این هدف غایی انبیاء و اولیاء نیست، هدف آنها در پایین ترین سطح بالاتر از امور دنیایی است چراکه درس نخست کلاس اولیاء زهد و دل نبستن به دنیا است.

به گزارش گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، متن ذیل سخنانی کوتاه از حجت الاسلام عالی با عنوان «هدفت را با امام(ع) هماهنگ کن» است که به حضورتان تقدیم می شود:

 

حجت الاسلام عالی با اشاره به دلایل تنهایی اولیای الهی، اظهار کرد: یکی از عوامل تنهایی اولیای خدا و جدا شدن دیگران از آنها، آن است که اهداف اولیای خدا بلند است، به عبارت دیگر، آنها قله ها را نشان داده و مردم را به سمت قله ها دعوت می کنند و خب همه هم اهل رفتن به قله نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: هیچ پیامبری مردم را به امنیت، رفاه، آزادی و آبادی دعوت نکرده در حالی که انبیاء معمولاً در مناطق محروم مبعوث می شدند و چه بسا با این شعارها مشتری بیشتر جلب می کردند؛ اما اساس دعوت آنها به خدا، ابدیت، عدالت و توحید بوده است.

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: این در حالی است که شعار مکاتب مادی و حتی مصلحان اجتماعی معمولاً رفع فقر و تبعض و تامین امنیت و رفاه و توسعه مادی بوده است؛ البته اگر اولیای الهی حکومت را در دست می گرفتند قطعاً امنیت و آبادی را نیز برای مردم به ارمغان می آوردند، چنان که امیرالمومنین(ع) در طول پنج سال خلافت که غالبش نیز به جنگ هایی که علیه ایشان ترتیب داده شد، گذشت، چنین کردند و خود حضرت(ع) فرمودند: من کاری کردم که یک نفر گرسنه و بی سرپناه در حکومت اسلامی نیست. این یعنی ایشان به عنوان ولی خدا مشکل مسکن و غذای مردم را حل کردند.

 

کارشناس مذهبی در ادامه تاکید کرد: امام زمان(عج) نیز در عصر ظهور همه نیازهای انسان را در حد متعادل برطرف می کنند، اما این هدف غایی انبیاء و اولیاء نیست و هدف آنها در پایین ترین سطح نیز بالاتر از امور دنیایی است چراکه درس نخست کلاس اولیاء الله زهد و دل نبستن به دنیا است.

 

وی اضافه کرد: همین باعث می شود که مشتری شان کم شود، چون هر کسی حال قله رفتن ندارد، برخی همان که غذای شان مهیا باشد، برای شان کافی است؛ لذا کسی که هدف اش با اولیاء و انبیاء یکی نباشد جذب این بازار نمی شود.

 

عالی تاکید کرد: آنها که هدفی جز دنیا ندارند جایی که باید برای ولی خدا جان و مال و آبرو دهند، فداکاری نخواهند کرد چراکه اساساً هدف شان چیز دیگری است چنان که در کربلا و ماجرای عاشورا چنین شد.

 

وی با اشاره به دیدار امام حسین(ع) با عمربن سعد، بیان کرد: حضرت سیدالشهداء(ع) در روز عاشورا همراه با حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) با عمر دیدار کردند در حالی که عمر همراه با فرزند و غلامش بود؛ این دیدار برای آن بود تا امام(ع) به عنوان مظهر رحمت مانع شقاوت عمر شود (نقل است که عمر در کودکی با حضرت(ع) همبازی بوده است) و لذا فرمودند: عمر این کار را نکن و جهنم را برای خود نخر.

 

عالی افزود: عمر عرض کرد: مال و اموالم از دست می رود، امام(ع) فرمود: من بهترش را به تو در حجاز می دهم؛ عمر بهانه آورد زن و فرزندم در امان نیستند، حضرت(ع) فرمودند: من امنیت شان را تضمین می کنم ... اما عمر بهانه های مختلف آورد چراکه بوی مُلک ری به مشامش خورده و مستش کرده بود. لذا امام حسین(ع) خطاب به او فرمودند: بدان تو از گندم ری نخواهی خورد؛ و عمر به طعنه پاسخ داد: ما به جوی آن نیز راضی هستیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: اینجا بود که حضرت(ع) از خیمه بیرون آمدند و چنان که می دانیم عاشورا و اتفاقات پس از آن رخ داد تا ... آنکه عمر نزد ابن زیاد رفت و مُلک ری را طلب کرد، ابن زیاد از او فرمان جنگ با امام حسین(ع) را خواست و چون عمر آن نوشته را آورد، ابن زیاد پاره اش کرد(تا سندی مبنی بر آن دستور باقی نماند) سپس خطاب به عمر گفت: پسر پیامبر(ص) را کشته ای تازه نازشصت هم می خواهی؟!

 

عالی در پایان خاطرنشان کرد: آن جا بود که عمر به یاد آورد که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خطاب به او فرمودند: از گندم ری نخواهی خورد؛ اگرچه در تاریخ نقل است که مختار عمر را به درک واصل کرد اما بنابر برخی اقوال ابن زیاد کسی را به شبانه برای قتل او در منزل اش فرستاد تا سندی مبنی بر دستور جنگ با فرزند پیامبر(ص) باقی نماند و عمر اینچنین «خسر الدنیا و الآخره» شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه های نور مجلس ماه محرم کانون های مساجد اردبیل خبرگزاری شبستان ترامپ سوریه احتکار حجت الاسلام عالی امام زمان عج دینداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، اسحاق معبود مژدهی عصر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در گیلان در رشت اظهار کرد: این سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان می‌شوند و تا یکم خرداد در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: این خادمان در طول مدت حضور خود در هر ۱۷ شهرستان و در مجموع در ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها در مناطق محروم و سخت‌گذر استان حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادم حضرت امام رضا (ع) در این استان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان بیان کرد: همچنین آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود که این استقبال در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

معبودمژدهی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ویژه دیگر این دهه, جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی در خاتمه گفت: جشن زیر سایه خورشید, ویژه دهه کرامت, مردمی است و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کنیم البته برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از تراکتور غول نسازید؛ یک نفر پشت پرده بازی امروز است | پرسپولیس نبازد بهتر است
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • شکست ناپذیری آرسنال مقابل بزرگان؛ نمایش پرده آخر در اولدترافورد