Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محسن پورسیدآقایی،  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران اظهار کرد: از کل ناوگانی که برای تخصیص ارز دولتی ثبت سفارش شده است، حتی یک عدد هم اتوبوس گازسوز شهری نیست. هر چند که قول دادند که ظرف چند هفته آینده کار تخصیص ارز برای اتوبوس‌های گازسوز شهری انجام شود ولی آنچه که به آن ارز دولتی اختصاص داده شده، کامیون‌ها و کشنده‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه تشریح کرد: برای همین تعدادی که برای کامیون‌ها ارز تخصیص یافته سهمیه‌ای برای کامیون‌هایی که در شهرها تردد می‌کنند نیست و اولویت با کامیون‌هایی است که بین شهری تردد می‌کنند.

پورسیدآقایی با انتقاد از اینکه هیچ کدام از کامیون‌های درون‌شهری در طرح نوسازی قرار نمی‌گیرند، گفت: اگر این اتفاق نیفتد، ما همچنان با آلودگی هوا در تهران مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه باید سهم مشخصی برای نوسازی کامیون‌های درون‌شهری با ارز دولتی در نظر گرفته شود، اظهارکرد: اگر تخصیص ارز دولتی در حمل و نقل عمومی نداشته باشیم، ارز ثانویه سیستم نوسازی را قفل می‌کند. اگر اتوبوس‌ها را با ارز ثانویه وارد کنیم، هر کدام حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در این صورت یا باید قیمت بلیت را سه برابر کنیم که جبران افزایش قیمت اتوبوس شود یا باید یارانه‌های دولت را افزایش دهیم. راهکار اول به مصلحت جامعه نیست و قابلیت اجرا ندارد.

وی در ادامه درباره یارانه‌های دولت برای نوسازی حمل و نقل عمومی گفت: در سه سال گذشته پرداخت این یارانه‌ها صفر بوده است.بنابراین امیدی به یارانه دولت هم نداریم. تنها راهکار این است که ارز دولتی به حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم.

پورسیدآقایی در پایان تاکیدکرد: حمل و نقل عمومی به مثابه کالاهای اساسی است. از دولت می‌خواهیم که ارز دولتی به حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تاکسی و اتوبوس اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتوبوس ارز حمل و نقل و ترافیک شهرداری گاز یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب بنزین آنلاین

اگر در راه مانده باشید یا حوصله سر زدن به پمپ بنزین نداشته باشید برخی شرکت‌ها بنزین را به صورت آنلاین سفارش می‌گیرند و ارسال می‌کنند.

به گزارش روزگار خودرو، قیمت نهایی خرید بنزین آنلاین بالاتر از مبلغ بنزین آزاد تمام می‌شود.

به عنوان مثال قیمت ۱۰ لیتر بنزین با هزینه حمل حدود ۶۹ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت‌ها بر حسب میزان سفارش تا حدودی کمتر می‌شود و برای ۱۰۰ لیتر بنزین به ۳۴۹ هزار تومان می‌رسد.

نکته قابل توجه اینجاست که به چه صورت قیمت بنزین برای سفارش آنلاین تعیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) چرا خانم‌ها عضو شورای نگهبان نیستند؟
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند