Web Analytics Made Easy - Statcounter

رم - ایرنا - هفتاد و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در شمال ایتالیا پس از 10 روز فعالیت شامگاه شنبه، پس از مراسم اهدای جوایز به کار خود پایان داد.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، هیات داوری بخش مسابقه'ونیز75'به ریاست 'گی یرمو دل تورو' جایزه شیر طلایی برای بهترین فیلم را به 'الفونسو کواورن' مکزیکی برای فیلم 'رم' اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین جایزه شیر نقره ای این بخش برای بهترین کارگردانی به 'ژاک آودارد' برای فیلم 'برادران خواهران' اعطا شد.
مجموعا 21 فیلم در بخش مسابقه 'ونیز 75 ' برای کسب جایزه شیر طلایی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
جایزه بزرگ هیات داوری نیز به فیلم 'برگزیده' ساخته 'یورگوس لانتیموس ' و جایزه 'ویژه هیات داوری' نیز به فیلم 'شبگرد ' ساخته 'جنیفر کنت ' اهدا شد.
جایزه 'جام وولپی' برای بهترین بازیگر مرد به 'ویلم دافو' در فیلم 'در دروازه ابدیت' و جایزه 'جام وولپی' برای بهترین بازیگر زن نیز به 'اولیویا کولمن' برای فیلم 'برگزیده' اهدا شد.
هفتاد وپنجمین جشنواره فیلم ونیز متشکل از پنج بخش اصلی و رقابتی شامل 'ونیز 75' (21 فیلم)،'افق ها' (19 فیلم)، 'اثر اول'، 'ونیز کلاسیک' (25 فیلم) و 'ونیز واقعیت مجازی' (11 فیلم) بود. 'خارج از مسابقه'، 'اسکونفینی' و 'بیئناله کالج - سینما' دیگر بخش های این رویداد سینمایی بودند.
هیات داوری بخش افق ها نیز به ریاست 'اتینا تانگاری' و با حضور فاطمه معتمد آریا، جایزه بهترین فیلم این بخش را به 'فوتیفونگ ارونفنگ' برای فیلم 'مانتا ری' اهدا کرد. جایزه بهترین کارگردانی این بخش نیز به فیلم 'رودخانه' ساخته 'امیر بایگازین' اهدا شد. جایزه ویژه افق ها به فیلم 'اطلاعیه' ساخت 'محمود فضل کوشک' اهدا شد.
جایزه بهترین بازیگر زن در این بخش به 'ناتالیا کوردیاشوا' برای بازی در فیلم 'مردی که همه را متعجب کرد' و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به 'کایس ناشیف' برای بازی در فیلم 'تل آویو در آتش' اهدا شد. همچنین جایزه بهترین فیلم کوتاه این بخش به 'ادیتیا احمد' برای فیلم 'کادو' اعطا شد.

** فیلم های ایرانی
در این دور از جشنواره فیلم ونیز دو فیلم ایرانی با عنوان 'همچنان که می مردم' به کارگردانی مصطفی سیاری و 'پاگرد' ساخته محسن بنی هاشمی نیز در بخش 'افق ها' اکران شدند. همچنین فیلم 'فانوس جادویی' ساخته 'امیر نادری' به نمایندگی از سینمای آمریکا و نیز فیلم 'BLOOD KIN' ساخته 'رامین بحرانی' به نمایندگی از سینمای آمریکا در بخش 'اسکونفینی' این جشنواره به نمایش درآمدند.
در هفتاد وپنجمین جشنواره فیلم ونیز'فاطمه معتمد آریا' بازیگر سینمای ایران در جمع داوران بخش افق ‌ها حضور داشت و 'رامین بحرانی' سینماگر ایرانی - آمریکایی نیز در کنار سایر داوران آثار بخش 'اثر اول' را قضاوت کرد.
این رویداد مهم سینمایی از روز 7 شهریور با مدیریت 'آلبرتو باربارا' آغاز و شامگاه شنبه 17 شهریور ماه پس از مراسم اهدا جوایز خاتمه یافت.
جشنواره فیلم ونیز امسال با اهدا جایزه شیرطلایی و تجلیل از 'ونسا ردگریو' بازیگر انگلیسی به خاطر سال ها فعالیت سینمایی واکران فیلم آمریکایی'اولین مرد' ساخته دامین چازل افتتاح شده بود.
این جشنواره نخستین بار در سال 1932 میلادی برگزار شد و اکنون به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین رویدادهای سینمایی اروپا و جهان محسوب می شود.
فیلم سینمایی 'بدون تاریخ بدون امضا' ساخته محمد جلیلوند سال گذشته در هفتاد وچهارمین جشنواره فیلم ونیز و در بخش افق ها به نمایش درآمد و دو جایزه مهم این رویداد سینمایی را کسب کرد. نوید محمدزاده برای بازی در این اثر سینمایی جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرد و جایزه بهترین کارگردانی بخش افق ها نیز به وحید جلیلوند تعلق گرفت. «رخشان بنی اعتماد» کارگردان سینمای ایرانی سال گذشته در جمع هیات داوران بخش افق‌ها جشنواره فیلم ونیز حضور داشت.
اروپام**461 ** 1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره فيلم ونيز شير طلايي ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم