Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@03:14:58 GMT

مضرات مصرف بیش از حد چای

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۰۹۴۷

مضرات مصرف بیش از حد چای

فرهاد صبری متخصص طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص مضرات مصرف چای اظهار داشت: مصرف هر گونه مواد خوراکی اگر به اندازه کافی و معقول باشد نه تنها خطری برای بدن ندارد بلکه مفید نیز است اما چنانچه همین ماده خوراکی بیشتر از حد معمول و نادرست مصرف شود، مضرات بسیاری برای بدن در پی دارد.

وی بیان کرد: چای سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف بیش از حد آن آسیب های فراوانی به بدن وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: اولین نقطه در بدن که مورد آسیب مصرف بیش از حد چای قرار می گیرد، مینای دندان است که به عنوان یکی از عوامل مهم در تیره شدن و پوسیدگی دندان به شمار می رود.

صبری تصریح کرد:  در چای سیاه ماده ای به نام تئین وجود دارد که موجب افزایش ضربان قلب می شود و مصرف بیش از حد ان برای افرادی که ضربان قلب آنها بیشتر از 80  است، توصیه نمی شود.

وی بیان کرد: به دلیل وجود همین ماده در چای و درصورت مصرف بیش از حد موجب تهییج اعصاب و بروز عصبانیت شده و در برخی خانمها موجب بروز اضطراب می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: از آنجا که چای سیاه حاوی مقادیر زیادی کافئین و تئین می باشد به افراد مبتلا به زخم معده توصیه می شود که مصرف آن را کاهش دهند و یا حداقل 3 ساعت بعد از غذا چای بنوشند.

صبری در همین رابطه مطرح کرد: این مسئله مهم است که چای در چه ساعتی از روز مصرف شود و توصیه من این است که به علت خالی بودن معده افراد یک ساعت قبل از غذا از نوشیدن چای پرهیز کنند.

وی با اشاره به این موضوع که بلافاصله بعد از غذا نباید چای مصرف شود، افزود: مصرف چای بلافاصله پس از غذا به کاهش جذب اسید فولیک، آهن و کلسیم در بدن منجر شده و به مرور مشکلاتی همچون پوکی استخوان در افراد را به دنبال خواهد داشت.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: البته مصرف کم چای سیاه در طول روز به عملکرد بهتر کلیه و آرامش اعصاب کمک می کند و ما ایرانی ها باید یاد بگیریم که هر ماده ای را به مقدار کم و به میزان تعیین شده مصرف کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه، گفت: کلینیک دیابت کرمانشاه با وجود درخواست‌های متعدد به دانشگاه علوم پزشکی استان، کارشناس تغذیه ندارد. - اخبار استانها -

 مهرعلی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در پاسخ به انتقادات مطرح شده در زمینه نوبت‌دهی کلینیک دیابت کرمانشاه، اظهار داشت: مشکل موجود در زمینه نوبت‌دهی کلینیک دیابت مربوط به کلینیک نیست، بلکه بیماران تمایل دارند تنها توسط یک پزشک خاص ویزیت شوند که امکان نوبت‌دهی به همه بیماران برای یک پزشک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کلینیک دیابت کرمانشاه از ساعت 8:30 تا 12:30 هر روز فعالیت دارد، اما زمان حضور متخصصان متفاوت است، عنوان کرد: در این کلینیک هر روز متخصص حضور دارد، اما بیماران اصرار دارند توسط یک متخصص خاص معاینه شوند.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه، گفت: بیشتر بیماران توان پرداخت حق ویزیت پزشکان را ندارند و به کلینیک مراجعه می‌کنند و با توجه به اینکه تعرفه ویزیت کلینیک‌های وابسته به دانشگاه پایین است، چنانچه تعادلی بین این تعرفه‌ها و تعرفه‌های مطب‌های خصوصی ایجاد شود تعداد مراجعات نیز متناسب با شرایط خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: برخی بیماران به دلیل نتیجه آزمایش و معاینه باید چند بار در هفته ویزیت شوند و همین موضوع یکی دیگر از دلایل پشت نوبت ماندن در سیستم نوبت‌دهی است.  

وی افزود: هر چند معاینه بیماران جدید و خاص در اولویت قرار دارند، اما تمام بیمارانی که به کلینیک مراجعه می‌کنند توسط پزشکان معاینه خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه با بیان اینکه در این کلینیک متخصص داخلی، فوق تخصص و پزشک عمومی حضور دارد، بیان کرد: باید حداقل یک متخصص تغذیه برای ارائه مشاوره به بیماران در کلینیک حضور داشته باشد، اما با وجود اینکه از 6 ماه گذشته درخواست داده شده این کلینیک هنوز کارشناس تغذیه ندارد.

رحیمی عنوان کرد: در این کلینیک خدمات پرستاری و سنجش فشار خون، قد و وزن به صورت رایگان ارائه می‌شود، اما در این مرکز انسولین یا داروی دیگری در اختیار بیمار قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: به طور معمول بخش اندکی از بیماران نیاز به ویزیت توسط متخصص را دارند، اما با توجه به سیستم بهداشت و درمان و عدم استقبال از سیستم ارجاع، عمده بیماران از همان ابتدا به متخصص مراجعه می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

در روزهای اخیر، از طریق پیام‌های مردمی به خبرگزاری تسنیم، در رابطه با مشکلات نوبت‌دهی اینترنتی کلینیک دیابت کرمانشاه پیام‌هایی دریافت شده که نشان می‌دهد برخی بیماران مدت‌ها موفق به دریافت نوبت نشده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر