Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:24:49 GMT

سومین شهید محراب یار صدیق و باوفای امام خمینی(ره)

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۲۲۹۸

سومین شهید محراب یار صدیق و باوفای امام خمینی(ره)

شهيد صدوقي، عابدي مخلص و زاهدي بي ريا بود که از كار شبانه روزي و در خدمت مردم بودن هيچ احساس خستگي نمي كرد. وی در طول عمرش خدمات گسترده ای از جمله احداث مسجد و خیریه از روی خلوص نیت انجام دادند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، شهيد آيت اللّه شيخ محمد صدوقي، سومين شهيد محراب، نماينده امام و امام جمعه يزد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهيد آيت اللّه صدوقي از ياران صديق و با وفا و قديمي امام امت بود. او يار امام در تمامي صحنه هاي انقلاب و ياور ملت محروم بود كه به حق در عمل نيز اين چنين بود.

 

شهيد صدوقي، عابدي مخلص و زاهدي بي ريا بود. از كار شبانه روزي و در خدمت مردم بودن هيچ احساس خستگي نمي كرد و بسيار مقاوم بود. در مبارزه با طاغوت و طاغوتيان بسيار شجاع و فعال بود هم چنين حافظه اي بسيار قوي و خوب داشت كه زبانزد همگان بود. اين مرد پاك طينت و نيكوسيرت داراي چنان جاذبه قوي و نيرومندي بود كه در همان برخورد نخست، افراد را به انقلاب و اسلام و امام جذب مي كرد.

 

شخصيت آيت اللّه صدوقي تأثيرپذيري فراواني از امام خميني(ره) داشته است و امام در زمره استادان اين انديشمند متعهد و صادق به شمار مي رود. شهيد والا مقام آيت اللّه صدوقي داراي فضايل اخلاقي فراواني بود. او مظهر صداقت و پاكي بود. به آن چه مي خواند و مي فهميد عمل مي كرد

 

شهید صدوقی‌ برای‌ برانگیختن‌ و تهییج‌ و بسیج‌ مردم‌ یزد علیه حاکمیت پهلوی کوشش‌ بسیار کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جدیت فراوانی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی در استان یزد به خرج داد.

 

پس از تبعید امام مبارزات وسیعی را آغاز کرد. بیانیه و اطلاعیه می داد و به همراه اطلاعیه های امام به شهرهای دیگر می فرستاد و مردم و علما را به مبارزه دعوت می کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان برای تدوین قانون اساسی راهی مجلس خبرگان شدند و پس از آن به عنوان نماینده امام و امام جمعه به شهر یزد رفتند. درایت و مدیریت ایشان باعث شد استان یزد از کمند توطئه ها دور بماند. ایشان در برهم چیدن خانه های تیمی منافقین نقش به سزایی داشتند. با وجود کبر سن در جبهه حضور می یا فتند و باعث شور و نشاط در جبهه ها می شدند. حضور ایشان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر همیشه در یادها زنده است. سرانجام در روز یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۱ش. با لبان روزه در سن ۷۵ سالگی در محراب عبادت (نمازجمعه) به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

 

بخشی از خدمات سومین شهید محراب به شرح زیر است:

 

از جمله فعالیت های ایشان، تأسیس حوزه های علمیه شهرهای بم تاکستان و شهر کرد،  احداث کتابخانه در مسجد حظیره، ساخت مسجد ملا اسماعیل، تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی در یزد و صندوق قرض الحسنه حضرت ولی عصر (عج) و احداث بیمارستان سیدالشهداء(ع) با کلیه تجهیزات پیشرفته و  کمک و خدمات شهید و حضور مستمر آن بزرگوار در بروز زلزله شهرهای طبس کرمان و مشهد را می توان نام برد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور ماه محرم اردبیل کانون های مساجد سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سوریه جنگ رسانه ای نماز جمعه شهید صدوقی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پیامی منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام مذکور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی با فضیلت سرکار خانم معصومه حائری همسر مکرمه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری موجب تآسف و تآثر فراوان گردید.

آن بانوی با فضیلت در مراحل دشوار زندگی همسر بزرگوارشان و در مسیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی همواره یاری مهربان و همسری فداکار بود و صبورانه مصائب و سختی‌های فراوان همراهی و همگامی با امام و نهضت اسلامی را تحمل نمود.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این بانوی پرهیزکار را به فرزند فاضل و دانشمند ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسین خمینی و دختر گرامیشان و بیت رفیع و خاندان شریف امام خمینی (س) و آیت‌الله حائری یزدی (ره) و به سایر مصیبت دیدگان ارجمند تسلیت می‌گوید و از خداوند کریم می‌خواهد آن بانوی وارسته را با حضرت زهرا سلام الله علی‌ها محشور و به بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر مرحمت فرماید.

مجمع روحانیون مبارز

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند