Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورا شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در خصوص گسترش تکدی‌گری سازمان یافته به شهرداری تهران تذکر داد.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری یکی از معضلات جدی شهر تهران است که به دلایل متعدد رواج یافته، گفت: این وضعیت سبب شده تا مشکلات آسیب‌های اجتماعی در بازه‌های مختلف رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب‌زاده با تأکید بر اینکه تکدی‌گری همواره در حال رشد است، تصریح کرد: از میزان این پدیده کم نمی‌شود و امروزه تکدی گری به یک شغل تبدیل شده که برای رفع نیاز انجام نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان  اینکه فضای تکدی‌گری در خیابان‌های تهران زمینه مناسبی را برای رشد بسیاری از جرایم فراهم کرده است، گفت: این وضعیت سبب نگرانی و نارضایتی‌های بسیار در بین شهروندان شده است.

وی با اشاره به مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی گفت: تکدی‌گری جرم است و اکنون شاهد این پدیده به صورت سازمان یافته از طریق بکارگیری کودکان در مناطق مختلف هستیم که هم موجب پیدایش مشکلات اجتماعی و هم ارائه تصویر زشت از شهر شده است.

وی افزود: در این بین مشاهده می‌شود که این افراد گاهی اوقات از طریق زورگیری و تهدید باعث ایجاد نگرانی در شهروندان و فضای نا امن می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند 5 ماده 55 قانون شهرداری‌ها گفت: بر این اساس شهرداری نسبت به جلوگیری از گدایی و وا داشتن گدایان به کار، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: با استناد به ماده 3 مصوبه 70.603 شورای عالی اداری کشور در تاریخ 25 خرداد 78، شهرداری نسبت به جمع‌آوری افراد متکدی وظیفه دارد و نهادهای دیگر نسبت به ساماندهی آن‌ها دارای وظایفی شده‌اند که باید عمل کنند.

حبیب‌زاده گفت: بر اساس مصوبه فوق برای هر یک از نهادها و ادارات از جمله شهرداری، فرمانداری، دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد، وزارت کار، نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه و سازمان صدا و سیما شرح وظایفی تعریف شده که توجه چندانی به آن نمی‌شود و باید ضمن ایجاد ساز و کار و هماهنگی  لازم و توجه به نتایج تجربیات گذشته اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مهدی ابراهیمی در گفتگویی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهارکرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم. وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و ۶ درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند. معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند. ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند. ابراهیمی اظهارکرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سواستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند. وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است. 46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901231

دیگر خبرها

  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان