Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه جام جم به مناسبت سالگرد درگذشت جلال آل احمد، تیتر «جدایی ناپذیری جلال از سیمین» را برگزید.

روزنامه جوان با تیتر «چوبه‌دار در انتظار سلطان سکه» در صفحه نخست نوشت: نخستین جلسه دادگاه «سلطان سکه» برگزار شد! سلطان، لقبی است که در بازار برای حمید مظلومین انتخاب کرده بودند، اما او اوایل فعالیت در بازار به «ملا» هم شهره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اظهارات معاون دادستان وی را «مرشد بازار» سکه می‌دانستند و هیچ‌کس جرئت تخطی از دستوراتش را نداشته است، چنانچه ساعت فعالیت، واریز و قیمت سکه را تعیین می‌کرده است. زمان دستگیری هم مرتب به مأموران می‌گفت که بروید و بگویید سلطان سکه را دستگیر کردید! اما اینکه چرا به وی سلطان سکه می‌گفتند، به این دلیل بوده که گردش حسابی به ارزش خرید دو تن سکه داشته است.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز با تیتر «درخواست مجازات افساد فی‌الارض برای سلطان سکه از سوی معاون دادستان تهران» آورد: معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای پولی و بانکی از دادگاه رسیدگی به پرونده وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه، درخواست اشد مجازات برای این فرد و باند وی براساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی و قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را کرد.

روزنامه آرمان به موضوع واردات خودرو پرداخت و صفحه اول خود را با تیتر «توقیف خودرو‌های وارداتی چند برادر» به دکه‌ها آورد و نوشت: بازار خودرو مانند دیگر بازار‌ها چندی است دچار التهاب شده و کشف اخیر در امتداد همان التهاب قرار دارد. در سوی دیگر همین ماجرا و به بهانه کنترل قیمت خودروها، اعلام می‌شود که تولیدکننده‌های داخلی از متقاضیان ثبت نام می‌کنند، اما میانگین فرصتی که به هر متقاضی تعلق می‌گیرد، نزدیک به یک ثانیه است. از کنار هم گذاشتن چند جزء که با نخستین نگاه در اخبار دیده می‌شود نتایج هولناکی به دست می‌آید؛ شرکتی ۵ هزار خودرو را در انبار نگه داشته، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو دستگیر شده است، دادستان تهران در همین خبر تصریح کرده که پرونده‌های مهمی در حوزه مواد پتروشیمی، ارز، واردات کالای خارجی و سکه تشکیل شده است و متهمان بزرگی نیز دستگیر شده‌اند و پیداست که دامنه کار چنان وسیع شده که رسیدن به نتیجه‌ای ملموس از عهده یک ارگان و یک نهاد و حتی یک قوه بزرگ و مؤثر مانند قوه قضائیه بیرون است و باید همه ارکان و همه بخش‌ها و حتی همه مردم نسبت به این مهم حساس باشند.

روزنامه ابتکار از فشار روانی کمبود یا افزایش قیمت کالا‌ها بر مردم گزارشی را قلم زد و نوشت: همه چیز هست و هیچ چیز نیست؛ این اوضاع این روز‌های کشورمان است. مسؤولان قصد دارند با استفاده مکرر از عبارت «مردم نگران نباشند»، وضعیت بحرانی اقتصاد کشور را کوچک جلوه دهند و در سوی دیگر بسیاری بر این باورند که نباید به کسی اعتماد کرد. 

روزنامه اعتماد هم با تیتر «احتکار کنندگان کسبه خرد نبودند» در صفحه نخست نوشت: فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ از کشف ۸ انبار بزرگ احتکار کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم ظرف ۲۵ روز گذشته و معرفی صاحبان انبار‌ها و محتکران به دستگاه قضایی خبر داد. این در حالی است که ارزش محموله‌های درون این انبار‌ها بین ۵۰ تا ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

روزنامه خراسان در راستای نوسانات ارزی خبری با تیتر «آغاز مداخله بانک مرکزی در بازار آزاد ارز» منتشر کرد و نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آغاز مداخله بانک مرکزی در بازار خرد ارز خبر داد. عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز با بیان این که روند کاهش نرخ ارز شروع شده است، گفت: به صرافی‌ها برای ورود ارز به کشور مجوز داده شده است و آن‌ها می‌توانند اسکناس به کشور وارد کنند. همتی همچنین از توافقات مهم ایران و روسیه برای فروش نفت و حذف دلار خبر داد.

روزنامه ایران در گزارشی با تیتر «زمان انتقام و گلایه نیست» به سخنان رییس جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی پرداخت و نوشت: رئیس جمهوری دیروز در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی، هم جناح‌های سیاسی و قوا و ارگان‌های کشور را خطاب قرار داد و هم دولتمردان امریکا را. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به مخاطبان داخلی خود گفت که امروز روز گله‌مندی، رقابت یا «خدای ناکرده روز انتقام» نیست، زیرا همه در میدان مبارزه قرار داریم و باید پشتیبان دولت باشیم. او همچنین با اشاره به آنچه پیغام‌های متعدد و البته نرم امریکا برای مذاکره و گفت و گو خواند، خطاب به آنان تصریح کرد، که اگر راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید چرا می‌خواهید به زندگی مردم ایران فشار وارد سازید.

روزنامه کیهان با توجه به اتفاقات اخیر در بصره گزارشی با تیتر «۴ پرده از یک سناریو» منتشر کرد و آورد: روز‌های گذشته بصره شاهد اتفاقاتی مشابه اتفاقات سال ۱۳۹۳ در شهر‌های غربی و شمالی مثل «رمادی»، «فلوجه»، «تکریت» و «موصل» بود. ابتدا شماری از مردم که به نحوه خدمت‌رسانی دولت، معترض هستند، به خیابان‌ها آمدند و سپس، عوامل داعش و بعثی تحت پوشش تظاهرکنندگان، به مراکز دولتی و نیرو‌های امنیتی حمله کرده و به اعتراض‌ها سمت و سوی ضد ایرانی دادند. مشابه این اتفاقات از سه‌شنبه هفته گذشته تا کنون در شهر شیعه‌نشین دو میلیون نفری بصره در حال رخ دادن است و عوامل میدانی و محرک آن، تروریست‌ها، بعثی‌های شکست خورده، سعودی‌ها و آمریکا هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اخلالگران بازار سکه پیشخوان مطبوعات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر

سرهنگ عبدالله خسروی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با رصد و اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی یک فروند شناور حامل خودرو‌های خارجی قاچاق توقیف شد.

وی افزود: از این شناور دو خودروی خارجی تویوتا لندکروز توقیف و ۲ نفربه مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان مبلغ ۷۰۰ میلیاردربال برآورد شده است.

وی ضمن تقدیرازهمکاری مرزنشینان گفت: برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان کالا و ارز نظام اقتصاد داخلی را پویا و متعادل می‌سازد و مرزبانان استان باتعامل دستگاه قضایی باپدیده قاچاق برخورد قاطعانه خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر
  • صفحه نخست روزنامه‌- دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار