Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@00:20:14 GMT

میان ایران و القاعده هیچ ارتباطی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۵۰۵۷

میان ایران و القاعده هیچ ارتباطی وجود ندارد

اندیشکده «آمریکای جدید» پس از تحلیل اسناد به دست آمده از مخفیگاه بن‌لادن، ادعای دروغ وزیر خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران با القاعده را رد کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بر خلاف ادعا‌های اخیر واشنگتن، اندیشکده «آمریکای جدید» پس از تحلیل دقیق اسنادِ به دست آمده از مخفیگاه اسامه بن‌لادن اعلام کرد به هیچ نشانه‌ای که گویای ارتباط ایران با القاعده و همدستی آن‌ها با یکدیگر برای انجام حملات تروریستی باشد، دست پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج این تحقیق، خلافِ آن چیزی است که مقامات دولت آمریکا از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور، و مایک پمپئو، وزیر خارجه او، طی ماه‌های اخیر بار‌ها با هدف مبرا کردن عربستان از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، به زبان آورده‌اند.

به عنوان نمونه، ترامپ در ماه مه (اردیبهشت) هنگام اعلام خروج آمریکا از برجام برای توجیه این تصمیم خود مدعی شد که ایران از گروه‌های تروریستی مختلفی مانند القاعده حمایت می‌کند. یک هفته بعد از آن، پمپئو نیز در یک سخنرانی در بنیاد هریتیج گفت: «امروز ما از مردم ایران این سوال را می‌پرسیم که آیا می‌خواهید کشور شما در جهان به همدستی با طالبان و القاعده شناخته شود؟!»

ما اکنون بررسی اسنادی که پس از یورش نیرو‌های آمریکایی به مخفیگاه بن‌لادن در سال ۲۰۱۱ کشف و نوامبر گذشته برای اولین بار منتشر شدند، نشان می‌دهد ایران نه تنها ارتباطی با القاعده نداشته است بلکه این گروه تروریستی کاملا به ایران "بی‌اعتماد" بوده است.

«نلی لهود» کارشناس مسائل القاعده در اندیشکده «آمریکای جدید» همچنین در این مطالعه تصریح می‌کند که بر خلاف ادعا‌هایی که می‌گویند ایران پس از سرنگونی طالبان در افغانستان، به تروریست‌های القاعده پناه داده‌است، ایران آن‌ها را پس از ورود به این کشور دستگیر کرده و ممنوعیت‌هایی را در خصوص مدت زمان اقامت و تماس تلفنی با خارج برای آن‌ها در نظر گرفته است.

در بخش دیگری از گزارش این اندیشکده آمریکایی آمده است که ایران پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، سیاست خود در قبال القاعده را سختگیرانه‌تر کرد و به عناصری از این گروه تروریستی که در داخل ایران بازداشت بودند، اجازه خروج از کشور را نداد. شاهد این مدعا گفته‌های یکی از عناصر القاعده است که در بخشی از اسناد به دست آمده گفته است "ایران براداران ما را گروگان گرفته است. "

کاخ سفید هنوز به نتیجه تحقیق اندیشکده «آمریکای جدید» واکنشی نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اندیشکده آمریکایی القاعده طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود