Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:44:39 GMT

آموزشهای فنی نیروی مورد نیاز بازار کار را تربیت می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۵۹۲۶

آموزشهای فنی نیروی مورد نیاز بازار کار را تربیت می کند

محمد انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های مهم این اداره ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه اجتماعی با رویکرد فقر زدایی و محرومیت زدایی و با هدف تربیت نیروی کار مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی آموزش های فنی و حرفه ای در مراکزی مانند زندانها، ندامتگاه ها ، سکونتگاه های غیر رسمی به ویژه در پادگان ها برای پرسنل سربازان وظیفه با هدف کسب مهارت لازم برای ورود به بازار کار انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: بر این اساس هم اکنون آموزش در مراکز ثابت فنی و حرفه ای و تمامی خدمات آن، بصورت رایگان انجام می گیرد و برگزاری دوره های 2 هزار و 800 ساعت آموزش با هدف کسب مهارت لازم و هدایت برای خود اشتغالی و کار آفرینی است.
وی بیان کرد: آموزش هایی نیز در دانشگاه ها برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برگزار می شود و در کنار این موضوع ارائه بسته های اشتغال از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بحث کارورزی فارغ التحصیلان از جمله کارهای اثر گذار است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: کارورزی شامل فارغ التحصیلانی است که دوره های آموزشی رسمی را در مقاطع مختلف به پایان رسانده باشند و یا شرایط به گونه ای است که از طریق اداره کل کار، تعاون رفاه اجتماعی برای به کارگیری به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی معرفی می شوند.
به گفته انصاری، پس از معرفی فارغ التحصیل آموزش دیده 6 ماه از حقوق آنها را وزارتخانه واریز می کند و در صورتی که بنگاهی بتواند این فرد را جذب کند تا 2 سال نیز از پرداخت بیمه معاف خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل برای فارغ التحصیلان جویای کار استفاده از این فرصت ها برای اشتغال بوده و موضوع دیگر بحث ارتقای مهارت شاغلان بنگاه های اقتصادی است که طی 2 سال گذشته ارتباط های خوبی با اتاق اصناف و اتحادیه ها، شامل بخش های مختلف نظام صنفی برقرار شده است.
انصاری افزود: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی و اجتماعی کشور و وجود فارغ التحصیلان بالا و بیکار در کشورمان می توان از فرصت های ایجاد شده از طریق آموزش های فنی و حرفه ای، ارائه مطالب مورد نیاز و معرفی آنان به کارخانه ها و شرکت های مختلف زمینه ساز جذب آنها شد.
وی یادآوری کرد: برای تحقق این موضوع نیز تفاهم نامه های متعددی با شرکت های مختلفی در استان منعقده شده و در این میان مهارت آموختگانی که به لحاظ مهارت در سطح بالایی قرار داشتند برای بکارگیری به شرکت های مختلفی معرفی شده اند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس با ارائه این نوع آموزش ها جوانانی به مراکز صنعتی استان معرفی شده اند و به موضوعی که باید همواره به آن توجه داشت این است که تب مدرک گرایی و داشتن مدارک دانشگاهی وضعیت بازار را از وجود تکنسین و افراد کار آمد با دشواری مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان زنجان با داشتن 14 مرکز آموزش و فنی و حرفه ای و 150 آموزشگاه آزاد در استان وظیفه آموزش های مهارتی و رسمی و غیر رسمی را بر عهده دارد.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت بازار کار دوره های آموزشی رفاه اجتماعی فقر فنی و حرفه ای رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج نیروی مورد نیاز به منظور تکمیل ناوگان مترو (قطار شهری) کرج را حداقل ۳۵۰ نفر عنوان کرد. - اخبار استانها -

خلیل کوزه‌کنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج گفت:  طبق استانداردها به ازای هر کیلومتر مترو تعداد 50 نفر نیرو مورد نیاز است. با توجه به وجود حدود 150 نفر در مجموعه، برای تکمیل و راه اندازی ناوگان به حدود 350 نیروی جدید و متخصص نیاز داریم.

وی اضافه کرد: البته این نیروها یک باره به سیستم اضافه نخواهند شد، بلکه به مرور و بر حسب نیاز مجموعه و پیشرفت پروژه، نیروها آموزش داده شده و به‌کارگیری می شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج  با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری نیروها بر اساس شرایط احراز تعیین شده، اذعان کرد: این افراد علاوه بر احراز شرایط مورد نیاز باید از لحاظ سلامت جسمی و روانی در شرایط آماده و مناسبی قرار داشته باشند.

به گفته کوزه‌کنانی، نیروهایی که در قطار شهری به کار گرفته شوند دوره های لازم را آموزش می‌بینند و سپس با تعهد خدمت در مجموعه به‌کار گرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: تمام تلاشمان را برای تربیت تیمی چابک، چالاک و متخصص به کار خواهیم گرفت، اما پیش از این مرحله، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج باید با موافقت شورای اسلامی شهر، با استفاده از روندهای برنامه‌ریزی شده و مرحله به مرحله نسبت به تأمین نیروی لازم قطار شهری کرج اقدام کند.

70 درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با تأکید بر اینکه مترو به واسطه تأمین قطار و نیروی انسانی مورد نیاز معنا پیدا می‌کند، بیان کرد: مترو آدم‌هایی را می‌خواهد که عاشق این صنعت باشند و از زندگی خود برای کار و خدمت به مردم بگذرند. از این رو در تلاش هستیم نیروهایی را جذب کرده و آموزش دهیم که به بهترین نحو در محل تخصصی خود به کار گرفته شده و عاشق این حرفه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان