Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:50:39 GMT

تاتارستان خواستار گسترش همکاری های فرهنگی با ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۵۹۸۴

تاتارستان خواستار گسترش همکاری های فرهنگی با ایران شد

مسکو - ایرنا - وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان ؛ تاریخ ؛ تمدن و فرهنگ غنی ایران را ستود و آمادگی کشورش را برای گسترش روز افزون تعاملات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

خانم «ارادا ایوپووا» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان را در حال گسترش خواند و گفت: سرکنسولی ایران در قازان در این عرصه نقش مهمی ایفاء می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان با اشاره به حضور فیلم های ایرانی در جشنواره بین المللی سینمای اسلامی در کازان، گفت: امسال چهار فیلم ایرانی در چهاردهمین جشنواره کازان شرکت دارند.
ایوپووا افزود: دو فیلم ایرانی نیز در جشنواره بین المللی جوانان در کازان که در روزهای اخیر برگزار شد، جایزه دریافت کردند.
وزیر فرهنگ تاتارستان با اشاره به موفقیت فیلم های ایرانی در این جشنواره ها تصریح کرد: فیلم های ایرانی دارای کیفیت خوب و پرمعنا هستند و جایگاه جهانی یافته اند.
وزیر فرهنگ تاتارستان همچنین به همکاری با ایران در طرح هایی در عرصه هنرهای تجسمی و خوشنویسی اشاره و تصریح کرد: دو طرف برای گسترش همکاری ها مصمم هستند و در آینده سطح همکاری ها در این زمینه افزایش خواهد یافت.
وی از ترجمه کتاب های فارسی به زبان تاتاری و بالعکس به عنوان بخش مهم دیگری از همکاری های فرهنگی ایران و تاتارستان اشاره کرد.
وی سپس به توسعه ایرانشناسی در تاتارستان اشاره کرد و افزود: در دانشگاه دولتی کازان کرسی مطالعات ایران دایر شده است و از مراکز فعال در دانشگاه محسوب می شود.
ایوپووا درباره تبادلات فرهنگی ایران و تاتارستان گفت: این تبادلات ریشه تاریخی داشته است به عنوان مثال طلبه های تاتار در مدرسه بخارا آموزش می دیدند و این گونه روابط چند قرن قدمت دارد.
وی تصریح کرد: این ارتباطات همیشه موجب غنی شدن فرهنگ دو طرف می شود و ما از آن استقبال می کنیم.
اروپام*391* 1346 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايران تاتارستان همكاريهاي فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سال‌های گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزئیات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور رؤسای جمهور امضا شد، همکاری‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می‌کند.

استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.»

کد خبر 747835

دیگر خبرها

  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت