Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@12:24:26 GMT

عمده دلایل خودکشی/فکر خودکشی در جامعه باید کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۶۷۲۶

خرداد:سرهنگ علیرضا حمیدی‌فر در دومین همایش ملی پیشگیری از خودکشی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی با توجه به محرک‌های مخرب اجتماعی باید با آموزش افراد به انسان‌های حرفه‌ای تبدیل شوند تا بتوانند در مقابل چالش‌های زندگی از خود مراقبت کنند، اظهار داشت: امروزه ما با انبوهی از رخدادها و خبرها در شبکه‌های مجازی مواجهیم که مشکلات عدیده‌ای را به خصوص در حوزه افزایش خودکشی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد و به نقل از تسنیم وی ادامه داد: خودکشی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد از جمله می‌توان به مشکلات معیشتی، گرسنگی، فقر، اختلافات زناشویی، طلاق، شبکه‌های مجازی و حتی افزایش گرما اشاره کرد.
مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا تصریح کرد: بنابراین اگر افراد در مواجهه با چنین رخدادها و اتفاقاتی آگاهی لازم را نداشته باشند به خود و افراد دیگر آسیب می‌زنند و به طوری که پلیس نیز باید برای مقابله با چنین چالش‌هایی درگیر شود. 
سرهنگ حمیدی‌فر با مخاطب قرار دادن حضار شرکت کننده در دومین همایش ملی پیشگیری از خودکشی عنوان کرد: شما که در این کنفرانس حضور یافتید بهترین همکاران پلیس هستید تا بتوانیم با استفاده از آموزشهای علمی برای کاهش و پیشگیری خودکشی، قتل و مشکلات اجتماعی دیگر در این حوزه اقدام کنیم.
وی با تأکید بر اهمیت حوزه نظم اجتماعی که برای یک زندگی خوب و مناسب بسیار اهمیت دارد افزود: متأسفانه هر سال که جلو می‌رویم آمار خودکشی نیز افزایش می‌یابد و این در حالی است که وقتی به آمارها در حوزه‌ها نیز نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وضع اقتصادی هر روز بدتر شده است طلاق‌ها افزایش یافته است. درگیری‌ها و نزاع‌ها بیشتر شده است و همه موارد در افزایش خودکشی تأثیر به سزایی دارد.
مدیرکل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا تصریح کرد: بنابراین جامعه علمی و دانشگاهی با همکاری ناجا باید به سمتی پیش برویم که حتی افراد فکر خودکشی نیز در ذهن خود تداعی نکنند و این کار می‌طلب از دبستان، دبیرستان و دانشگاه‌ها شروع شود.
به گزارش تسنیم، دومین همایش ملی پیشگیری از خودکشی با شعار "خودکشی قابل پیشگیری است، به یکدیگر کمک کنیم" در سالن همایش‌های راضی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است.
برچسب ها: خودکشی ، جامعه ، اخبار خودکشی

منبع: خرداد

کلیدواژه: خودکشی جامعه اخبار خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 

کشاورز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این مراسم گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده است.

به گفته کشاورز، نرخ بیکاری استان در فصل زمستان چهار و هفت دهم درصد بود و هم اکنون شاخص‌های کار و تولید متناسب با میزان جمعیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کار و تولید رکن اصلی کارگران هستند و بر ما واجب است تا برای تقدیر از این قشر حداکثر توان خود را بگذاریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تقویت فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: باید بتوان فضای مناسب تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کرد.

کشاورز گفت: مسکن کارگری یکی از اولویت‌های استان است که استان رتبه خوبی در این زمینه دارد.

وی افزود: استان رتبه برتر اشتغال و امنیت را در فضای کسب و کار را دارد و در تلاشیم تا بهتر شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان قزوین رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

کشاورز در ادامه بر تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بستر‌های مبتنی بر تعاونی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود