Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@04:46:17 GMT

قاضی زرگر: به دانه درشت‌ها هم می‌رسیم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۶۸۰۵

قاضی زرگر: به دانه درشت‌ها هم می‌رسیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: حرکت امام در سایه امر به معروف و نهی از منکر بود، زیرا بزرگترین منکر، حکومت طاغوت است و امام به تاسی از حضرت ابا عبدالله الحسین حمله را به طاغوت زمان شروع کرد و امام هم حمله را با طاغوت زمان شروع کرد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین زرگر در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و گرامی داشت یاد شهدای ۱۷ شهریور تصریح کرد: همانطور که شروع انقلاب با امر به معروف و نهی از منکر بود بقای انقلاب هم با امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با ساختار این نهاد و سابقه آن گفت: از سال ۷۲ با دستور رهبری ستاد تشکیل شد و اقدامات خوبی از آن زمان انجام شد و در سال ۹۴ با تلاش نمایندگان قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب شد. خوشبختانه با جلسات کارشناسی متعدد دستور العمل قانون تصویب شد و تمام حرکت‌های ما براساس قانون امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: در هفته احیای امر به معروف که از روز سه شنبه اول محرم شروع می‌شود برنامه‌هایی را برای ستاد شروع کردیم و نامگذاری‌ها برای روز‌های هفته و شعار هفته که نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر است را داریم، زیرا اگر این شعار در زندگی مردم ساری شود بسیاری از مشکلات وجود نخواهد داشت.

زرگر افزود: روز‌های هفته با یک نام نامگذاری شده است. شعار روز اول محرم وحدت کلمه و حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی است و می‌دانید که استکبار جهانی در مقابل ملت ایستاده است. روز دوم حمایت از کالای ایرانی است که شعار امسال بود. روز سوم حمایت از آمران به معروف است و روز چهارم تقویت مساجد در تربیت نسل جوان است و روز پنجم خودباوری و خوداتکایی است و روز ششم تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط اداری است و نام روز هفتم محرم حمایت از سبک زندگی ایرانی است.

وی افزود: ما دستورالعمل قانون را با اعضای ستاد که ۱۷ نفرند و ۶ نفر شان وزیرند را رعایت می‌کنیم. یکی از مواردی که در قانون پیش بینی مطالبه گری از مردم است.

زرگر با اشاره به سامانه امین گفت: مردم با مراجعه به این سامانه راهنمایی می‌شوند که چگونه می‌توانند در گروه‌های امر به معروف عضو شوند.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یادگرفتنی است همانطور که رهبری فرموده است. ۹۸ درصد معضلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می‌شود.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه «با وجود اینکه بنظر می‌آید قوه قضاییه عزمش را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی جزم کرده، اما برخی این انتقاد را مطرح می‌کنند که قوه قضاییه نباید به این متهمان اکتفا کند بلکه باید دانه درشت‌ها را پای میز محاکمه بیاورد. آیا افراد دانه درشتی هستند که قرار است محاکمه شوند یا متهمان فعلی درشت‌ترین‌ها هستند؟» گفت: پرونده اولیه مربوط به دلالان بود و دیروز که محاکمه شروع شد از صرافان و دانه درشت‌ها بودند و به تدریج پیش می‌رویم و ان‌شاءالله به دانه درشت‌ها می‌رسیم.

ادامه دارد...

منبع: فردا

کلیدواژه: قاضی زرگر دانه درشت ها مفسدان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه مقابله با زمین‌خواری برای برخورد با دانه درشت‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباسعلی نوبخت در نشست خبری که در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد گفت: بخش خصوصی باید عرصه را برای تولید نهال طی سال آینده آماده کنند. بیش از ۹۰ درصد نهال‌های این بخش به کشت می‌رسد.

وی با اشاره به مشارکت زنان در طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت اظهارکرد: در خیلی از روستا‌ها بانوان محترم، روستا را به نهالستان تبدیل کرده‌اند و نهال‌های تولید شده خیلی شاداب‌تر است و روستا‌هایی در سرپل ذهاب و هرمزگان دارای این ویژگی هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۰ دستگاه در طرح کاشت یک میلیارد درخت همراهی کرده‌اند علاوه بر آن خیرین هم وارد این کار شده‌اند. تاکنون ۳۰۰ میلیون اصله نهال برای زراعت چوب در نظر گرفته شده‌اند.

وی به افزایش سرانه فضای سبز، مقابله با بیابان‌زایی از دیگر مزایای طرح یک میلیارد اصله درخت اشاره کرد.

نوبخت ادامه داد: برای اجرای کاشت یک میلیارد اصله درخت از ۱۹۱ میلیارد تومان بودجه فعالیت‌های بیولوژیک استفاده می‌شود علاوه برآن از ظرفیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی برخی صنایع استفاده می‌شود و تاکنون تشکل‌هایی، چون قرارگاه بسیج مستضعفین، بسیج سازندگی، هلال احمر ورود پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به مطالعه‌ای انجام شده به کمک هوش مصنوعی در برخی استان‌های کشور اظهار کرد: با اجرای این طرح ۲۰ درصد رطوبت افزایش و ۳ درجه سانتیگراد درجه حرارت کاهش می‌یابد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: داک ۹/۶ کیلومتری ایجاد شده موجب کاهش خسارات در منطقه شد با وجود اینکه ۳۰ روستا بارندگی را تجربه کردند ولی ناچیزترین خسارات را متحمل شدند و برای ۶۰۰ هکتار باغ نیز مشکلی ایجاد نشد.

به گفته نوبخت مطالعات درباره ۳۲ هزار هکتار از مناطق سیستان و بلوچستان نیز به پایان رسیده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبخیزداری گفت: ۹۰ میلیون هکتار از ۱۲۵ میلیون هکتار در قلمرو فرسایش آبی است که کار‌های اجرایی آن هنوز به پایان نرسیده است، اما می‌توان تا ۱۰ سال آن را تمام کرد قرار است بر اساس برنامه هفتم توسعه برای ۲۰ میلیون هکتار از این اراضی اقدامات آبخیزداری انجام شود.

وی اضافه کرد: اگر فعالیت‌های آبخیزداری در ۹۰ میلیون هکتار انجام شود بر اساس برآورد سالانه حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب آب به آبخوان‌ها اضافه می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید هزینه حفاظت را به خوبی ببینیم گفت: اقداماتی که در مدیریت جامع آبخیز تعریف می‌کند، نیازمند هزینه‌های حفاظت است اگر ۲.۲ همت برای ۳۲ هزار هکتار از اراضی عرصه‌های سیستان و بلوچستان در نظر بگیریم هر یک دلار صرف شده برای آبخیزداری ۴.۷ دلار آورده دارد.

وی اضافه کرد: در غرب دشت سیستان ه‌ای ۲ میلیون هکتاری وجود دارد که در صورت انجام عملیات آبخیزداری بخش قابل توجهی از مشکلات آب منطقه حل می‌شود. با انجام این کار ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به آبخوان‌ها اضافه می‌شود این در حالی است که آب مورد نیاز منطقه ۳۰ میلیون متر مکعب است. مطالعات این کار در مراحل پایانی است.

به گفته نوبخت مدیریت جامع حوزه آبخیز دشت قزوین نیز در حال مطالعه هست و قرار است طی یک برنامه ۵ ساله اجرا شود.

وی در ادامه گفت نظام‌نامه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تدوین شده است علاوه بر آن کارگروه ویژه مقابله با زمین خواری تشکیل شده است.

گفته نوبخت در سال جاری ۳۰۰ تا ۳۴۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: دولت مصمم است برای تامین اعتبارات راهکار‌هایی را در نظر بگیرد به عنوان نمونه از ظرفیت مولدسازی برای تحقق این امر مهم استفاده کند خوشبختانه اجرای ۲۰ میلیون هکتار آبخیزداری برای سه سال تهیه شود که از سال آینده آغاز می‌شود.

نوبخت در پایان درباره ادعایی مطرح شده که یکی از کشور‌های منطقه می‌تواند طرح کاشت یک میلیارد اصل نهال را در کشور اجرا کند گفت این موضوع به طنز شبیه است چرا که از نظر زیرساختی و نیرو‌های متخصص برخی کشور‌های دیگر مانند ازبکستان به ما مراجعه کرده‌اند و ایران جزو نخستین کشور‌هایی است که جنگلکاری کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد استان برتر در زمینه آموزش امر به معروف و نهی از منکر
  • کهگیلویه و بویراحمد استان برتر در زمینه آموزش فریضه امر به معروف
  • راه‌اندازی ۱۸ شعبه قضایی حمایت از آمران به معروف
  • اجرای طرح‌های تذکر لسانی در ماه مبارک رمضان
  • نماینده ولی‌فقیه در کردستان: نسبت به منکرات حساس باشیم
  • دیدار اعضای ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر با نماینده ولی فقیه در استان
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف و نهی از منکر
  • تشکیل کارگروه مقابله با زمین‌خواری برای برخورد با دانه درشت‌ها
  • قانون درباره فیلمبرداری از دیگران چه می‌گوید؟
  • لزوم نگاه تخصصی و برنامه‌ریزی مدون برای ترویج معروفات و زدودن منکرات درجامعه