Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: اين استان با وجود 2 دهه خشکسالي به سبب تنوع ژنتيکي داراي سه ميليون و 900 هزار واحد دامي است.

مجتبي پيري روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين استان داراي 16 واحد گاوداري شيري صنعتي، هزار و 707 واحد کوچک گاوداري شيري روستايي، 215 واحد پرواربندي گوساله صنعتي، هزار و 426 واحد کوچک پرواربندي گوساله روستايي و 715 واحد کوچک پرواربندي گوسفند و بز روستايي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: همچنين پنج واحد پرواربندي شتر صنعتي، 53 واحد کوچک پرورش شتر شيري روستايي و 13 واحد کوچک پرواربندي شتر روستايي و 2 ايستگاه حفظ و حراست ژنتيکي گاو سيستاني و گاو دشتياري در اين استان وجود دارد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان با اشاره به صنايع تبديلي و تکميلي دام در اين استان گفت: هم اينک 11 باب کشتارگاه صنعتي و بهداشتي دام با ظرفيت ذبح روزانه بيش از 6 هزار و 900 راس دام سبک و سنگين، 41 واحد بسته بندي گوشت، 13 واحد کارخانه خوراک دام، 6 کارخانه توليد شير و فرآورده لبني و 30 مرکز جمع آوري شير در اين استان وجود دارد.
پيري افزود: ساليانه بيش از 42 هزار تن گوشت قرمز و 106 هزار تن شير در استان توليد مي شود.
وي ادامه داد: عشاير سيستان و بلوچستان با 900 هزار واحد دامي 25 درصد توليدات دامي استان را به خود اختصاص داده اند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان با اشاره به تاثير خشکسالي بر دامپروري استان گفت: 2 دهه خشکسالي به ويژه سال گذشته و امسال باعث کاهش توليدات دامي و خسارت سنگين به دامپروري عشاير و روستاييان استان شده است.
وي با بيان اينکه تحت تاثير اين پديده توليدات علوفه مراتع استان به حداقل ممکن رسيده است گفت: کاهش وزن، شير، توليد گوشت و زاد و ولد و لاغر شدن دام و عدم توان زايش و افزايش بيماري ها از خسارات خشکسالي به بخش دامپروري اين استان است.
پيري تاکيد کرد: کمک هاي فوري براي تامين علوفه دام، تخصيص يارانه علوفه، تامين آب آشاميدني، تامين سموم مبارزه با انواع بيماري ها در دام هاي عشايري و روستايي، استمهال وام ها و بخشودگي سود کارمزد دامپروري از جمله مواردي است که باتوجه به شرايط خاص سيستان و بلوچستان از نظر خشکسالي براي حفظ دام منطقه و اشتغال در اين بخش ضروري بنظر مي رسد.
7316 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان