Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت میانمار اعلام کرد حکم دیوان کیفری بین المللی مبنی بر اینکه صلاحیت قضایی برای بررسی جنایت صورت گرفته علیه روهینجایی ها را دارد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوان کیفری بین‌المللی اخیرا اعلام کرده که این دیوان صلاحیت قضایی دارد تا جنایت صورت گرفته علیه روهینجایی‌ها را به عنوان جنایت علیه بشریت بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه‌ای همچنین آمده است:‌ علت اصلی این مساله این است که یکی از عناصر وقوع این جرم که فرا مرزی است، در بخشی از خاک کشور بنگلادش رخ داده است. دیوان، ممکن است صلاحیت قضایی خود را با توجه به جرایم دیگر اشاره شده در بند 5 اساس نامه دیوان کیفری بین‌المللی نظیر جنایت علیه بشریت انجام دهد.

 

البته دولت میانمار تصمیم دیوان را نادیده گرفته است.

دفتر ریاست جمهوری میانمار در بیانیه‌ خود آورده است: دولت میانمار بار دیگر تاکید دارد که جزئی از دیوان کیفری بین المللی نیست و تحت هیچ تعهدی احکام صادره آن را نمی پذیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: میانمار تاکید دارد که هیچ شخصی به مناطق اعلام شده و مدنظر دیوان دیپورت نشده است و در حقیقت با بنگلادش برای بازگرداندن افرادی که از خانه‌هایشان بیرون رانده شدند، همکاری نزدیکی دارد.

تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی یک هفته پس از آن گرفته شده که سازمان ملل در گزارشی به تجاوزهای گروهی، کشتارها و ضرب و شتم وحشیانه از سوی نیروهای دولتی میانمار اشاره و آنها را مصداق جنایت علیه بشریت اعلام کرده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899938

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد