Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ شرکت ها و نهادهای مختلف روسی در نمایشگاه بین المللی دمشق حضور گسترده دارند.
فعالیت های نمایشگاه بین المللی دمشق با مشارکت بی سابقه سوری ها و میهمانان آنها ادامه دارد. به نظر می آید بخش روسیه در این نمایشگاه به سبب فناوری های نوین این کشور، بیش از سایر بخش ها مورد استقبال قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه می خواهد این فناوری، بخش مهمی در بازسازی ویرانی های جنگ در سوریه باشد.
خبرنگار روسیا الیوم با انتشار تصاویری از نمایشگاه بین المللی دمشق گزارش داد: پس از آنکه جنگ، بخش بزرگی از سوریه را ویران کرد، اکنون زندگی به این کشور باز می گردد. نمایشگاه بین المللی دمشق این روزها مقصد سوری هایی است که به زندگی جدیدی چشم دوخته اند؛ زندگی ای که باعث فراموشی دردها و بالایای جنگ می شود. اما مسئله قابل توجه در این نمایشگاه، مشارکت بین المللی به ویژه مشارکت روسیه در آن است. بخش روسیه در مقایسه با سی و هفت شرکت، کارگاه و موسسه در این نمایشگاه، بزرگ ترین بخش به شمار می آید.
سرگئی اراکلوف مشاور مدیر موسسه پژوهش های لقاح روسیه گفت: "سوریه یکی از کشورهای دوست است و امروز برای بازسازی به کمک نیاز دارد. ما در مسئله بازگشت پناهندگانی که بدون شک در وهله نخست به کمک های پزشکی نیاز دارند، با ماموریت دشواری رو به رو هستیم."
خبرنگار افزود موضوع قابل توجه در بخش روسیه، مشارکت شرکت "الماز _ انتی" روسیه است که از بزرگ ترین صادرکنندگان سلاح در جهان به شمار می آید. این شرکت نه برای نمایش دادن سلاح بلکه برای عرضه کردن محصولات غیرنظامی خود در سوریه حضور دارد.
الکساندر فدروف معاون مدیرکل شرکت الماز _ انتی گفت: "به دوستان سوری خود دستگاه های جدیدی در حوزه سامانه های پروازی غیرنظامی، سامانه های دیجیتالی ارتباطاتی، سامانه های دیجیتالی تلویزیونی و دستگاه های پزشکی عرضه خواهیم کرد."
خبرنگار گفت دهها شرکت روسی از سوری ها و میهمانان آنها استقبال کردند و همه امیدوارند که امنیت و صلح هرگز از آنها جدا نشود.
یک شهروند سوری گفت: "این زندگی جدیدی برای کشور است و چرخ اقتصاد بار دیگر راه خواهد افتاد چون پس از رویدادهایی که در کشور دیدیم، برگزاری این نمایشگاه به مثابه بازگشت زندگی است."
یک شهروند دیگر سوری هم تصریح کرد: "روسیه در همه مشکلاتی که سوریه با آن رو به شد، از آن حمایت کرد. مسلما روسیه در سوریه اهمیت زیادی دارد."
خبرنگار در ادامه افزود در نمایشگاه بین المللی دمشق، کسی درباره جنگ سخن نمی گوید اما تاثیر جنگ همچنان در ذهن بسیاری از افراد باقی مانده است.
خبرنگار در پایان گفت: جنگ در طول هفت سال باعث ویرانی بسیاری از بخش ها شد اما سوری ها امروز به دنبال نقطه آغازی برای بازسازی هستند. از این رو آنها به دوستان و شرکای خود که در مقدمه آنها روسیه قرار دارد، تکیه کرده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نمايشگاه روسيه سوريه دمشق فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل