Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@20:51:26 GMT

پیرغلامان حسینی در بخش لاهرود تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۹۰۱۴

پیرغلامان حسینی در بخش لاهرود تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روزگذشته 18 شهریورماه در مراسم تجلیل از پیرغلامان و مداحان بخش لاهرود تصریح کرد: پیرغلامان حسینی نماد فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینیت هستند و این بزرگواران در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) شبانه‌روز تلاش کرده‌اند که تلاش آنان شایسته تقدیر و قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که پاسداشت افکار عاشورایی در جامعه نیازمند نهادینه‌سازی است گفت: باید این مهم را در جامعه به همگان تبیین کنیم و تجلیل و پاسداشت از پیرغلامان حسینی را مبنای کار قرار دهیم که این مسئله در حال حاضر یک اولویت اساسی است که باید مورد توجه واقع شود و از این بزرگان به عنوان یک الگوی شاخص در جامعه یاد شود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بنده به نوبه خود از زحمات تلاشگران در این دستگاه معنوی کمال تشکر و قدردانی را دارم و این مسئله باید در جامعه به همه تبیین شود که پیرغلامان حسینی عاشقانی هستند که عمر خود را برای خدمتگزاری در دستگاه امام حسین(ع) گذرانده‌اند و این موضوعی فراموش‌نشدنی است.
عاملی تصریح کرد: واقعه عاشورای حسینی باید در جامعه به همگان معرفی شود چرا که زنده نگهداشتن دین اسلام نقطه و هدف مشترک شهدای کربلا و شهدای ملت ایران بوده است و این مهم باید در جامعه نهادینه شود که بتوانیم برای احیای این واقعه تاریخی تلاش کنیم و همگان باید در این زمینه تلاش کنند.
وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی نیز اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی در جامعه باید به همگان معرفی شود تا راه درست و صحیح زندگی در جامعه فراگیر شود که این مسئله بی‌شک سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد معنویت و فرهنگ مذهبی و خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی دشمنان خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل پیرغلامان تجلیل ماه محرم عزاداری قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، طبق رسم و سنت هفتاد ساله، پیرغلامان اهلبیت، بازاریان و هیات مذهبی شیراز در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد مکتب جعفری به عزاداری پرداختند.
بانی این مراسم گفت: در مراسم امروز ابتدا دعای ندبه و زیارت جامعه قرائت شد و سپس مداحان در سوگ شهادت امام جعفر صادق به مدیحه سرایی پرداختند.
شهدوشت شیرازی افزود: تلاش می‌کنیم این مسیر هفتاد ساله را نسل به نسل منتقل کنیم و ادامه دهنده این سنت مذهبی باشیم.
امام جعفر صادق (ع) ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دستور منصور دوانیقی (خلیفه عباسی) به شهادت رسید.
مدفن مطهر این امام معصوم (ع) در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان
  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد