Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:52:25 GMT

روزانه 100 تن ميگو در گلستان بسته بندي مي شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۳۴۷۴

روزانه 100 تن ميگو در گلستان بسته بندي مي شود

خبرگزاري آريا - گرگان – ايرنا – مديرکل شيلات گلستان گفت: مراکزعمل آوري و بسته بندي ميگوي استان در فصل برداشت امسال روزانه 100 تن محصول را فرآوري و براي ارسال به بازارهاي مصرف داخلي و خارجي آماده مي کنند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، سيدجواد قدس علوي درنشست بررسي وضعيت و رفع مشکلات مراکز عمل آوري و فرآوري آبزيان اظهار داشت: گلستان هشت مرکز عمل آوري ميگو دارد که که پيش بيني مي شود در فصل برداشت بيش از 2 هزار و 500 تن ميگوي توليدي را عمل آوري و بسته بندي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: 85 درصد ميگوي توليدي گلستان به خارج از کشور صادر مي شود که بسته بندي با کيفيت و مطابق استانداردهاي جهاني موجب فروش بيشتر و بهتر اين محصول شده و رونق اقتصادي را براي استان به ارمغان خواهد آورد.
مديرکل شيلات همچنين به ذخيره سازه بچه ميگو در گلستان اشاره کرد و گفت: ذخيره سازي بچه ميگو در 830 هکتار و در قالب 50 مزرعه در مجتمع پرورش ميگوي گميشان انجام شد و به زودي فصل برداشت اين محصول آغاز مي شود.
قدس علوي افزود: مجتمع بزرگ پرورش ميگوي گُميشان ظرفيت مهم رونق توليد و اشتغال گلستان است که دولت اهتمام زيادي به تکميل مراحل ساخت و بهره برداري آن دارد.
به گفته وي، سال گذشته در اين مجتمع يکهزار و 690 تن ميگو در 514 هکتار توليد و برداشت شد.
وي گفت: کيفيت بالا و امکان صادرات 85 درصد ميگوي توليد گلستان، فعاليت در اين صنعت را درآمدزا و اقتصادي کرده و سرمايه گذاران زيادي را براي ورود به اين عرصه روانه استان کرده است.
به گزارش ايرنا پرورش ميگو از ظرفيت هاي مهم اشتغالزايي در گلستان است که تکميل طرح هاي در دست اقدام شيلات علاوه بر افزايش درآمد اهالي، زمينه ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر را براي جوانان منطقه فراهم مي کند.
گلستان در سال هاي اخير با توجه ويژه به توسعه آبزي پروري به يکي از استانهاي برتر پرورش ميگو در کشور تبديل شده است که فراهم آوردن مقدمات لازم براي تکميل چرخه توليد، علاوه بر خودکفايي ميزان برداشت اين آبزي را تا حد زيادي افزايش خواهد داد.
به گفته دست اندرکاران شيلات، برنامه هاي جامع استان براي بهره برداري کامل از اين ظرفيت رونق اقتصادي کم نظيري را نصيب گلستان کرده و بر درآمدهاي پايدار منطقه خواهد افزود.
به گزارش ايرنا سايت پرورشي گميشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع توليد ميگو در شمال کشور است، به گفته کارشناسان شيلات، ميگوي تکثيري در اين مجتمع از نوع وانامي است، اين گونه به علت شوري کم آب و اقليم و خاک مناسب طي 120 روز پرورش يافته و به وزن 15 گرم مي رسد.
3091/1648
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی