Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - داريوش آذر، عضو سابق گروه «پالت» که سال گذشته راهش از اين گروه جدا شد، مسيرش را در ادامه، علاوه بر نوازندگي در بخش خوانندگي هم به شکل جدي‌تري پيش برد و به اين ترتيب بعد از انتشار سه تک قطعه يعني «آبى خاكسترى»، «اينك مهر تو» و «سياه و سفيد»، به تازگي چهارمين قطعه‌اش با نام «به رفتنت بگو» را در همكارى با احسان حائرى (شاعر گروه چارتار) و آهنگسازى نويد زمردى، در حوزه موسيقي آلترناتيو منتشر كرده و قرار است در ماه‌ها آينده نخستين آلبومش را منتشر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او که پيش از اين هم تجربه خوانندگي در گروه «پالت» و «دال» را داشته درباره حضورش در موسيقي و نگاهي که منجر شد به ساخت قطعه «به رفتنت بگو» مي‌گويد: «زمانى كه در دانشگاه موسيقى تحصيل مي‌كرديم، فكر مي‌كردم ما مهم‌ترين فضاى اشغال شده كره زمين هستيم! چه خيال باطلي! آينده موسيقى براى «بيزيسين‌ها» -توليدکنندگان موسيقى بازارى- بود و ما دلخوش به تحصيل! نويد (زمردي) داشت در اتاق ساز مي‌زد که گفت: آقا! كارهاى «آركايو» و «ريديوهد» را شنيده‌اى؟! و شروع كرد به تحليل نوعى موسيقى كه تركيبى از شعور موسيقى كلاسيك و شعف موسيقى پاپ بود! سبك موردعلاقه‌ام را پيدا كرده بودم. براى خيلى‌هاى ديگر هم همين‌طور بود كه امروز خيلى از آن‌ها را مي‌شناسيد. در دانشگاهِ آكادميكى كه كسى اگر غير از «باخ» و «بتهون» اجرا مي‌كرد به اصطلاح خالتور محسوب مي‌شد، موسيقى آلترناتيو علاقه‌اى شد كه از آن، گروهاى تلفيقى شكل گرفت و من در مسير ساختن و ساز زدن با اين گروه‌ها، هميشه منتظر لحظه‌اى بودم كه كارى مثل «به رفتنت بگو» توليد كنيم. با «آبي خاكسترى»، «اينك مهر تو»، «سياه و سفيد» و نهايتاً مجموعه آلبوم «بر اساس يك داستان واقعى» -كه به زودى به دستتان مي‌رسد- اين اتفاق برايم شروع شد. اما در انتشار آهنگ «به رفتنت بگو» مطمئن شدم كه مي‌توانيم كارهايى توليد كنيم كه كاور نباشند و انگيزه موزيسين بودن را صد چندان كنند و البته اميدوارم كه ادامه‌دار باشد.»
داريوش آذر فعاليت حرفه‌اى موسيقى را با ورود به دانشگاه هنر تهران و نوازندگى ساز تخصصى كنترباس در سال ٨٠ آغاز كرد. پيش از آن، از سن ده سالگى به يادگيري موسيقى پرداخت و پس از فراگيرى ارف كودكان، سازهاى تمبك، پيانو، كلارينت و همچنين آواز كلاسيك را آموخت. پس از اخذ مدرك موسيقى، به گروه استاد محمدرضا شجريان پيوست و پس از آن از سال ١٣٨٨ تا ١٣٩٥ با فعاليت در سبك جز به گروه‌هاي «دنگ شو»، «پالت» و ديگر گروه‌هاى تلفيقى پيوست. او در سال ١٣٩٠ هم همكارى خود را با همايون شجريان آغاز كرد.
داريوش آذر در حال حاضر، در حال ضبط اولين آلبوم شخصى خود با نام «روايت يك داستان واقعى» در مقام خواننده است. او در قطعاتي که پيش از اين منتشر کرده، از کلام شاعراني چون احمد شاملو، رضا براهني و حميد مصدق بهره برده و در تازه‌ترين قطعه‌اش کلام را به احسان حائري سپرده که مي‌گويد: «شعر هم در موسيقى ما عنصري است كه خيلى بيشتر از هر چيز دچار فقر شده، آن‌هم در حالى كه موسيقى قديم ما غنى از آن بود. احسان حائرى هم جزء معدود شاعرانى بود كه توانست به مجموعه موسيقى آلترناتيو كمك كند كه اى كاش شاعران اين چنينى بيشترى هم داشته باشيم.»
او معتقد است تحصيلات موسيقى در ايران، براى درآمدزايى در موسيقى مضر بوده است و مي‌گويد: «به قول يكى از دوستان وقتى کتاب مي‌خوانيم، در واقع در حال دور شدن از سليقه مردم هستيم. وضعيت امروز مردم ما نشان مي‌دهد ما حتى به بي‌سواد بودن در همه چيز، مشوق يکديگر هم شده‌ايم؛ به همين خاطر است كه موسيقى و فرهنگ و هنر تنها جايگاهش اين است كه بخشى از تفريحات زندگى مردم را شامل شود و به همين خاطر، اصلاً نيازى به متخصص بودن نيست؛ بلكه هر چقدر اشعار و ملودى و تنظيم سطحي‌ترى استفاده كنيم، بيشتر مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت. در واقع به همين دليل است كه خواننده اهميت بيشترى پيدا مي‌كند و در اين صورت موافق هستم كه از نظر صدا، خواننده‌هاى پاپ صداى بهترى از خواننده‌هاى آلترناتيو دارند پس بايد هم بيشتر شنيده شوند. اما موسيقىِ خوب تنها اين نيست.»
او ادامه مي‌دهد: «شكل‌گيرى موسيقى تلفيقى از همين افكار به وجود آمد؛ «فوژان»، «اوهام»، محسن نامجو، «دنگ شو»، «كامنت»، «پالت»، «چارتار»، «بمرانى»، «دال»، «داماهى»، «كماكان»، «داركوب»، ميلاد و پدرام درخشانى و... همگى پيش اساتيد بسيارى درباره هنر و موسيقى، مطالعه و تحصيل كرده‌اند. اين‌كه بزرگان موسيقى سنتى هم همچون همايون شجريان موسيقى آلترناتيو توليد كردند، اتقاق بسيار خوبى بود. بيش از همه مخاطبان موسيقى هستند كه مي‌توانند راه نجات از موسيقى «بيزيسين‌ها» را ايجاد كنند. اگر مردم هميشه حاضر در صحنه ما به جاى نظرات فوق كارشناسى در فضاى مجازى، مطالعاتى در زمينه گوش شنيدارى داشته باشند و موسيقى خوب گوش دهند، مي‌توانند منتقدين درستى براى كمك به رشد موسيقى غير سطحى باشند؛ چراكه اشخاصى كه گوش شنيدارى دارند، حتى مي‌توانند بهتر از موزيسين‌ها در مورد خوب يا بد بودن اثر نظر بدهند. اما پيش از اين خود موزيسين‌هاى آلترناتيو هستند كه تيشه به ريشه پيشرفت اين نوع موسيقى مي‌زنند.»
او با اشاره به آنچه که براى خودش هم پيش آمده ادامه مي‌دهد: «گروه «پالت» درباره جدا شدن من و همچنين گروه «دال» درباره روى صحنه نرفتن براى اجراى يك تك آهنگ، جمله كاملاً مشابهى استفاده کردند: «تهديدى كه مي‌تواند به فرصت تبديل شود». متأسفانه انكار و ناديده گرفتن، تبديل به يك نهاد اجتماعى شده است؛ همان‌طور كه مسئولين هم در مقابل مشكلات لبخند مي‌زنند و آن را فرصت مي‌شمارند. موسيقى فوتبال يا سياست نيست كه اين چنين رقابت داشته باشد. در آستانه ٣٥ سالگى و بعد از ٢٥ سال تحصيل و فعاليت موسيقى اين اجازه را به خودم مي‌دهم كه پيشنهاد كنم تمامى گروه‌هاى آلترناتيو، براى مردم آلترناتيو فستيوالى برگزار كنند براى ايجاد يك خانواده موسيقى كه روز به روز افزايش يابد، نه اين‌كه هر كس از دوستان به فكر شكل دادن خانواده گروه خود باشد و افزايش آن. مگر در مقابل آنچه كه سليقه مردم است چقدر خانواده تك به تك اين گروه‌ها زياد مي‌شود كه اين‌چنين تافته‌هاى جدا مي‌بافيم؟! كمااينكه تاكنون هم مخاطبين خودشان طرفدار اكثر اين گروه‌ها هستند نه تنها گروه ما!»
آذر در پايان صحبت‌هايش با اشاره به راه‌حلش براي ادامه حيات موسيقي آلترناتيو مي‌گويد: «به نفع همه ما است كه در ذهنمان گروهى با منافع مشترك بسازيم كه شامل تك تك گروه‌ها و افراد است تا كمكى به اين وضع نابسامان موسيقى باشد و ساليان سال باقى بماند؛ نه آنكه هركس اين چنين براى منافع شخصى خود، خواسته يا ناخواسته به ضرر ديگران باشد.»
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home2/musicema/public_html/includes/common.inc:2777) in /home2/musicema/public_html/includes/bootstrap.inc on line 1486
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home2/musicema/public_html/includes/common.inc:2777) in /home2/musicema/public_html/includes/bootstrap.inc on line 1486

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید