Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یاسر نانکلی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی در بحث آموزش بسیار با اهمیت است افزود: برای سال تحصیلی جدید 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار با هدف تشویق برای جذب نوآموزان پیش دبستانی در مناطق محروم استان همدان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 18 هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی آموزش های لازم را فرا گرفتند پیش بینی کرد: امسال این میزان به 22 هزار نوآموز افزایش یابد.

نانکلی اضافه کرد: نزدیک به 6 هزار نوآموز نیز زیر نظر بهزیستی آموزش می بینند و در سامانه «سناد» آموزش و پرورش ثبت نام نشده اند.

وی با اشاره به اینکه با احتساب نوآموزان بهزیستی، 28 هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید آموزش می بینند ادامه داد: در خواست داریم تا مراکز پیش دبستانی بهزیستی نیز با پیوستن به زیر مجموعه آموزش و پرورش از اعتبارات و امکانات این سازمان بهره مند شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه در دوره پیش دبستانی نقش مربیان و معلمان برای آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان، اهمیت چشمگیری دارد افزود: در استان حدود یک هزار مربی پیش دبستانی وظیفه تربیت و آموزش کودکان 6 ساله را برعهده دارند.

نانکلی با بیان اینکه این مراکز به صورت غیر دولتی اداره می شوند گفت: در برخی از مناطق محروم خانواده ها به دلیل مشکلات مالی از تحصیل فرزند خود در مقطع پیش دبستانی خودداری می کنند، که با تخصیص این اعتبار مشکلات نیازمندان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد رفع می شود.

وی میانگین شهریه سالانه هر نوآموز را در مناطق توانمند هفت میلیون ریال دانست و اضافه کرد: در مناطق شهری متوسط، چهار میلیون و 500 هزار ریال و در مناطق محروم نیز 2 میلیون و 500 هزار ریال شهریه، به صورت سالانه برای هر هنرآموز لازم است.

انتهای پیام/ د

تحصیل رایگان نوآموزان پیش دبستانی مناطق محروم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش پیش دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد

ابوالفضل طهماسبی از اجرای ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ هزار گروه جهادی در مناطق محروم کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سازمان بسیج سازندگی کشور در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین افزود: بیش از ۶۰ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد و در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در سال گذشته با همراهی کمیته امداد امام خمینی بیش از ۱۲ هزار خانه احداث شد و همچنین به مرمت برخی دیگر از منازل کمک کردیم.

سردار طهماسبی به آبرسانی به یک هزار و ۶۳۸ روستای محروم کشور اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام و از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه بین مزارع ساخته شد و در حوزه آبخیزداری نیز ۸۳۴ پروژه از جمله احیای قنوات، ساخت استخر‌های ذخیره آب و ... در قالب طرح "آبخیز تا جالیز" به اجرا رسید.

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان