Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‎توحید و حامد کاظمی گروه موسیقی «دِکُر» را چند وقتی است راه انداخته‌اند و هر دو تاکید می‌کنند قرار نیست هیچ‌کدام از آثارشان به یکدیگر شبیه باشد. ‌

‎آن‌ها می‌گویند موسیقی‌شان موسیقی پاپ ـ ایرانی است اما مبتنی بر موسیقی دستگاهی و نوید می‌دهند که قرار است در آثار آینده‌ دِکُر موزیک از ترکیب موسیقی‌های نواحی و فولکلور ایرانی نیز استفاده‌ای نوآورانه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبک کارهای دکر موزیک

حامد کاظمی  با تشریح سبک کارهای دِکُر موزیک اظهار می‌کند: نمی‌توان گفت ما یک گروه تلفیقی هستیم بلکه یک گروه پاپ متفاوت هستیم.

او ادامه می‌دهد: قرارمان بر این است که من بخش‌های ایرانیِ کارها را بخوانم و توحید گذری به سبک‌های مختلف مانند پاپ، راک و ... بزند و دلیل اینکه من بیشتر لحن سنتی و اصیل را لحاظ می‌کنم به دلیل نوع تنظیم موسیقی گروه ما و ساختمان حنجره من است.

ملودی‌هایی برگرفته از موسیقی فولکلور

این خواننده ادامه می‌دهد: موسیقی ما «پاپ ـ ایرانی» یعنی مبتنی بر موسیقی دستگاهی است. در کارهای آینده‌مان نیز قرار است ملودی‌هایمان را با بهره‌گیری از موسیقی فولکلور و نواحی نظیر بختیاری، آذربایجانی و .... ترکیب کنیم که کار سختی است اما نتیجه آن بسیار جالب خواهد بود.

گروه «دِکُر» متفاوت می خواند

حامد کاظمی با بیان اینکه در گروه «دِکُر» سعی می‌کنیم هیچ‌کدام از آثارمان شبیه به یکدیگر نباشد، درباره اینکه چگونه می‌توان آثاری را ارائه کرد که مخاطب را حفظ کرد و به تکرار نیفتاد؟ می‌گوید: سخت است به تکرار نیفتی اما تلاش ما بر این است که قطعات مشابه هم نداشته باشیم؛ البته خوانندگانی هستند که بسیاری از قطعاتشان به یکدیگر شبیه است اما مردم آن‌ها را می‌شنوند و لذت می‌برند زیرا با آن ارتباط می‌گیرند.

‌‎او ادامه می‌دهد: خدا را شکر تا اینجای کارمان با استقبال مخاطبان مواجه بوده‌ایم و از این به بعد هم سعی می‌کنیم با ارائه کارهایی متفاوت و متناسب با ذائقه مردم، بخش زیادی از جامعه را به خود علاقه‌مند کنیم. هدف ما این است به مردم خوراک موسیقایی خوب بدهیم.

گروه دِکُر خوراک موسیقی خوب می دهد

‌‎توحید کاظمی خواننده دیگر گروه دِکُر نیز معتقد است باید متناسب با زمان اثر موسیقایی را منتشر کرد و خوراک موسیقایی خوب داد تا اثر مخاطب خود را پیدا کند.

او درباره همزمانی پخش قطعه «با همیم» و انتشار کلیپی از ازدواج هادی کاظمی و سمانه پاکدل گفت: ما به مدت یک سال اثری را منتشر نکردیم و در این مدت تلاش داشتیم موزیک‌های جدید تولید کنیم. اما انتشار قطعه «با همیم» با ازدواج برادرمان همزمان شد و ما تصمیم گرفتیم با توجه به محتوای اثر که موضوعی عاشقانه است، این قطعه را به آن‌ها هدیه کنیم.

آماده شدن برای اجراهای صحنه ای

جزئیات برنامه‌های پیش روی گروه «دِکُر» تا پایان سال جاری 

‌‎این خواننده همچنین درباره برنامه‌های پیش روی گروه «دِکُر» تا پایان سال جاری توضیح می‌دهد: اگر خدا بخواهد در آینده‌ای نزدیک ضمن پخش قطعات جدید، آلبوم‌مان را نیز منتشر می‌کنیم و برای اجراهای صحنه‌ای آماده می‌شویم.

توحید کاظمی با اشاره به سابقه حضور این گروه موسیقی در برنامه‌های تلویزیونی مانند خندوانه، درباره رویکرد صدا و سیما نسبت به موسیقی بیان می‌کند: بستر و رویکرد این سازمان در حوزه موسیقی آزادتر شده و حمایتِ برنامه‌های تلویزیونی نظیر دورهمی و خندوانه از هنرمندان موسیقی بیشتر شده است، اما با وجود و گسترش فضای مجازی و سایر رسانه‌های نوظهور، تلویزیون تاثیرگذاری سابق را ندارد.

 موسیقی‌هایمان شبیه به هم نیست

او همچنین درباره‌ی راهکارهای راضی نگه داشتن مخاطب بیان می‌کند: یکی از ادعاهایمان این است که موسیقی‌هایمان شبیه به هم نیست. قالب را حفظ کردیم اما موزیک‌ها تکراری نیست. به هر حال ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم مخاطبان باهوش و هنرشناس ایرانی را با ارائه قطعات و کارهای خوب و نوآورانه راضی کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس