Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید حسن عادلی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مادر باردار 33 ساله ای اواسط خردادماه سال گذشته با مراجعه اورژانسی به بیمارستان شهید بهشتی تحت عمل سزارین قرار می گیرد، ولی فرزند وی بلافاصله پس از تولد به دلیل نارسایی قلبی و مغزی فوت می کند.
وی اضافه کرد: در مدارک سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی که توسط متخصصان زنان و قلب اطفال از جنین این خانم انجام شده بود، مشخص است که قلب جنین بزرگ و کم کار و ضایعاتی در رگ های مغز وی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به هشدار پزشکان مبنی بر احتمال مرگ جنین به دلیل نارسایی های موجود، گفت: با وجود این که والدین نوزاد از نواقص موجود مطلع بودند، ولی پس از اطلاع از مرگ نوزادشان از بیمارستان شهید بهشتی شکایت می کنند و مدعی می شوند که جنین آن ها دزدیده شده است.
عادلی با بیان این که نواقص این چنینی جنین درهفته های اول بارداری قابل تشخیص نیست، افزود: نخستین شکایت این خانم مبنی بر سالم بودن نوزادش، 25 مردادماه در سازمان نظام پزشکی و 15 بهمن ماه در دادسرا ثبت و رسیدگی شده است و با توجه به این که تخلفی در این پرونده مشاهده نشده، برای بررسی دقیق تر اکنون این پرونده در پزشکی قانونی در جریان می باشد و هنوز رای قطعی صادر نشده است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که این پرونده به دادستانی ارجاع شد، دادستان قم، معاون دادستانی را مامور رسیدگی به موضوع نمود که از طرف آن ها هم مختومه اعلام شده است.
وی با اشاره به این که صورتجلسه فوت جنین توسط پلیس بیمارستان و مسئول حراست بیمارستان امضا شده است، بیان کرد: با توجه به این که در زمان فوت نوزاد، والدین هیچ شکایتی نداشتند، بیمارستان شهید بهشتی نیز طبق روال معمول موارد فوت این چنینی را به آرامستان بهشت معصومه(س) می فرستد تا در قطعه غنچه ها دفن شود.
به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی قم، قطعه ای که جنین های فوت شده آن روز دفن شده در آرامستان بهشت معصومه(س) مشخص می باشد و فرد شاکی می تواند از مراجع قضایی درخواست نبش قبر و آزمایش دی ان ای نیز بدهد.
وی بیان کرد: ضایعه فوت فرزند به سختی از سوی والدین پذیرفته می شود و برخی از آنان تا مدتی این واقعه تلخ را انکار می کنند.
وی با تاکید بر جدیت سازمان نظام پزشکی در برخورد با تخلفات، گفت: امسال یکی از همکاران پزشک باسابقه به دلیل یک تخلف، 6 ماه از خدمت در مطب و بیمارستان محروم شد.
عادلی تاکید کرد: مردم برای اعتراض به تخلفات پزشکی می توانند با مراجعه حضوری به نظام پزشکی، معاونت درمان دانشگاه و یا سیستم قضایی اعتراض خود را ثبت نمایند.
وی با اشاره به این که رسانه ها باید برای افزایش اعتماد عموم مردم به جامعه پزشکی تلاش نمایند، گفت: سلب اعتماد مردم از پزشکان جامعه تنها به این قشر آسیب وارد نمی کند، بلکه به مردم نیز صدمه می زند و در روند بهبود وضعیت سلامت جامعه اختلال ایجاد می نماید.
به گزارش ایرنا، چندی پیش مادری در فضای مجازی ادعا کرده است که فرزند وی خردادماه پارسال پس از به دنیا آمدن در بیمارستان شهید بهشتی قم دزدیده شده است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت بارداری بیمارستان شهید بهشتی قم مرگ رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا