Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@05:32:42 GMT

تولید ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی در اسدآباد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۰۴۷۹

تولید ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی در اسدآباد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد اظهار داشت: امسال ۷۵۰ بهره بردار این شهرستان ۶۵۰ هکتار از زمین‌های خود را به کشت گوجه فرنگی اختصاص دادند که پیش بینی می‌شود در مجموع، ۴۰ هزار تن محصول برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه اسدآباد رتبه نخست استان همدان را در کشت و تولید گوجه فرنگی دارد، افزود: در فصل برداشت گوجه فرنگی برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرنگ با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه رب اسدآباد هم با آغاز برداشت گوجه فرنگی از سر گرفته می‌شود، گفت:: کشاورزان ۸۰ درصد محصول تولیدی خود را به این کارخانه تحویل می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد آبیاری نوین و مکانیزه کردن کشت گوجه فرنگی را عامل افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب در این شهرستان بیان کرد.

انتهای پیام/ د

40 هزار تن گوجه فرنگی در اسدآباد تولید شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود