Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه پهلوانی، شورای اداری شهرداری را بالاترین مرجع قانونی تصیم گیری درباره وضعیت ساختار، تشکیلات و امور اداری و استخدامی این نهاد عنوان کرد و گفت: این شورا بر اساس آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب سال ۵۸ ، تشکیل شده است.

به گفته او؛ این آیین نامه به عنوان سند بالادستی، مصوبه هیات وزیران است و قانون تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین سال است که در شهرداری تهران طبق ماده ۷۴ و ۷۵ این آیین نامه شورای اداری تشکیل می‌شود.

دبیر شورای اداری شهرداری تهران افزود: در این شورا ۵ نفر از مدیران شهرداری تهران عضو هستند که یک نفر از معاونان، رئیس شوراست و چهار نفر هم از مدیران شهرداری به انتخاب شهردار در این شورا که هفت بند شرح وظایف دارد، حضور دارند.  

پهلوانی، تصمیم گیری درباره ساختار و تشکیلات شهرداری تهران تا سطح پست ها، تصمیم گیری درباره آیین نامه‌های استخدامی، عملکرد نیروها، شکایت‌های اداری پرسنل را از مواردی عنوان کرد که در شورای اداری بررسی می شود.

او با بیان این نکته که دوره شورا تغییر نکرده است و فقط به دلیل تغییر شهرداران تغییراتی رخ داده است، گفت: بر اساس تبصره ماده ۱۱۲ آیین نامه اداری استخدامی کشوری ساختار تشکیلات کلیه دستگاه های اجرایی باید به تایید سازمان استخدامی کشور برسد. برای اینکه این روند تسهیل شود رسم بر این است که رئیس سازمان اداری استخدامی کشور به بالاترین سطح دستگاه اجرایی تفویض اختیار می کند.

پهلوانی ادامه داد: با تفویض این اختیار، شهردار تهران می تواند اعضای شورای اداری را انتخاب کند. زمانی که آقای نجفی شهردار تهران بود، درخواست تفویض اختیار را به سازمان اداری استخدامی کشور ارایه کردیم، اما با استعفای شهردار، آن تفویض اختیار هم بلاموضوع می شود و شورای اداری هم از رسمیت می افتد. بنابراین در دوره آقای افشانی دوباره این کار را انجام دادیم.

در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری تهران چه گذشت؟

نخستین جلسه شورای اداری شهرداری تهران در سال ۱۳۹۷ حجت‌الله میرزایی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا، ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی، فاطمه پهلوانی مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌ها،‌ سیدعلی اسماعیلی‌فرد مشاور و مدیرکل دفتر شهردار، محمد صادقی مدیرکل منابع انسانی و علیرضا شاه‌پری رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان اعضای اصلی و زریر نگین‌تاجی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری، شاهرخ رضایی‌فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و صدرالدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان مهمان حضور داشتند.

ایجاد معاونت توانمندسازی بانوان در ساختار سازمانی اداره‌کل امور بانوان ذیل معاونت اجتماعی و امور فرهنگی، تغییر عنوان اداره‌کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی به اداره‌کل آموزش‌های شهروندی، ارتقای پست‌های کارمندی در بانک پست اداره‌کل تشکیلات و بهبود روش‌ها بنا به ضرورت بازنگری ساختار سازمانی واحدهای تخصصی شهرداری تهران و لزوم اختصاص پست مناسب به واحدهای تابعه و فقدان کارایی پست‌های با مراتب پایین بانک پست شهرداری تهران، ارتقای پست‌های کارمندی در تصدی شاغلین با مدرک تحصیلی لیسانس به بالا، انتقال سازمان نوسازی از معاونت شهرسازی و معماری به حوزه شهردار و ایجاد مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شهری ذیل معاونت مالی و اقتصاد شهری از جمله مواردی بود که به تایید اعضا رسیده و مصوب شد.

ضمنأ بازنگری ساختار مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار و امتداد سازمانی آن در مناطق‌۲۲‌گانه جهت بررسی بیشتر به جلسه آتی شورای اداری شهرداری تهران موکول شد.

کد خبر 4399823

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران نوسازی بافت فرسوده مردم علیه احتکار شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی شهر تهران محسن هاشمی پلیس راهور دادگاه ترافیک سرهنگ نادر رحمانی سید محمد بطحایی سازمان حج و زیارت سازمان محیط زیست بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان تسهیلات نوسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برای نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات در قالب های مختلف در نظر گرفته شده است گفت:  تسهیلاتی در حوزه ودیعه مسکن و بافت های تاریخی و همچنین اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه برای تسهیلات بانکی در بافت های فرسوده پنج نوع وام قابل دریافت است، بیان کرد: یک نوع تسهیلات مربوط به نوسازی بافت های فرسوده است که همانند تسهیلات نهضت ملی مسکن  تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان است که به نوعی تسهیلات ارزان قیمت است.

آیینی با اشاره به اینکه با تصویب مجلس و تایید آن در شورای نگهبان و با پیگیری های انجام شده در برنامه هفتم تمامی واحدهای بافت های فرسوده از تخفیفات نهضت ملی مسکن برخوردار می شوند افزود: واحدهای بافت های فرسوده از تمامی تخفیفات و حمایت های نهضت ملی مسکن تا سقف پنج طبقه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه  تسهیلات نوع سوم مربوط به  اسکان موقت است گفت: تسهیلات نوع چهارم مربوط به پرداخت تسهیلات در بافت های تاریخی است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه  تسهیلات اسکان موقت در بافت های تاریخی را شامل می‌شود گفت: در این زمینه مثل نهضت ملی مسکن برخی بانک ها همکاری می‌کنند و برخی همکاری لازم را ندارند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته روند اعطای تسهیلات نسبت به گذشته  از سوی بانک ها  بهتر شده و امیدواریم  برای بهبود وضعیت و رونق در نوسازی بافت های فرسوده این روند بهبود یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد