Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير بانکداري الکترونيک بانک قرض الحسنه رسالت گفت: طبق بخشنامه الزامات رمزهاي پوياي بانک مرکزي از اول خردادماه 98رمز دوم ايستاي کارت هاي بانکي حذف و رمزهاي پويا جايگزين آن مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدمهدي مهدوي در خصوص ابلاغ الزامات رمزهاي پويا در تراکنش هاي مبتني بر کارت از سوي بانک مرکزي گفت: افزايش امنيت يکي از دغدغه هاي تمام بانک ها به منظور صيانت از دارايي هاي مشتريان بانکي بوده و هدف بانک مرکزي از ابلاغ اين بخشنامه ارتقاء امنيت در اين بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: البته اين تغيير و تبديل رمزهاي دوم ايستا در تراکنش هاي مبتني بر کارت به رمزهاي پويا در گام اول نيازمند فرهنگ سازي در جامعه است زيرا در بخش زيرساخت در شبکه بانکي در اين خصوص مشکلي وجود ندارد.
فرهنگ سازي اولين گام براي بهره گيري از رمزهاي پويا در تراکنش هاي مبتني بر کارت
مهدوي تصريح کرد: از بُعد فرهنگ سازي و اطلاع رساني اين موضوع به عموم مردم بايد برنامه ريزهاي مشخصي در اين بخش انجام شود و شتابزده نبايد در اين مسير حرکت کرد زيرا فرهنگ سازي در هر موضوعي نيازمند زمان است.
وي خاطر نشان کرد: ابلاغ الزامات رمزهاي پويا و اجراي آن در شبکه بانکي به قطع يقين سطح امنيت تراکنش هاي بانکي را افزايش مي دهد و از وقوع کلاهبرداري و تقلب هاي احتمالي در اين بخش جلوگيري مي کند.
مدير بانکداري الکترونيک بانک قرض الحسنه رسالت در خصوص زمانبندي اجراي اين بخشنامه، گفت: اين بخشنامه از يکم شهريورماه سال جاري به شبکه بانکي ابلاغ شده و در سه فاز اجرايي مي شود. فاز اول آن ابلاغ اين بخشنامه از سوي بانک مرکزي به شبکه بانکي بوده که انجام شده است.
ارائه همزمان خدمت رمز دوم ايستا و پويا کارت هاي بانکي از اول آذرماه
مهدوي تصريح کرد: فاز دوم اين بخشنامه که از اول آذرماه امسال اجرايي مي شود، انتقال مسئوليت جبران خسارت مالباختگان به بانک و موسسات اعتباري است، بدين معنا که اگر شخصي در اين بخش مشکلي برايش ايجاد شود جبران خسارت مشتري بر عهده بانک و موسسه اعتباري است.
وي افزود: در همين فاز نيز بايد ارائه هم زمان خدمت رمز دوم به صورت پويا و ايستا به مشتريان از سوي بانک ها از اول آذرماه انجام شود. مدير بانکداري الکترونيک بانک قرض الحسنه رسالت با بيان اينکه تا قبل از آذرماه سال 97نيز فعاليت بانک ها بايد بر مقوله فرهنگ سازي براي اين تغيير متمرکز شود، اذعان داشت: در فاز سوم اين بخشنامه نيز آمده که از اول خردادماه 98رمزدوم ايستاي کارت هاي بانکي حذف و رمزهاي پويا جايگزين آن شود.
حرکت به سمت بهره گيري از رمزهاي پويا در رمز اول کارت هاي بانکي
مهدوي ادامه داد: البته بانک ها بايد به سمت پويا سازي رمز اول کارت ها نيز حرکت کنند و بر همين اساس، در اين بخشنامه نيز به بانک ها و موسسات اعتباري توصيه شده در تراکنش هاي با مخاطره زياد در خدماتي که از رمز اول کارت هاي بانکي استفاده مي شود نيز از رمزهاي پويا استفاده کنند.
وي با تاکيد بر اينکه اغلب تراکنش هاي بانکي داراي حساسيت هستند، اظهار داشت: بانک مرکزي تنها سه ماه براي فرهنگ سازي به منظور پوياسازي رمزهاي دوم تراکنش هاي مبتني بر کارت زمان در نظر گرفته و از آنجايي که مقوله فرهنگ سازي نيازمند زمان است، اين فرصت سه ماه به منظور تحقق اين هدف شايد کم باشد.
مهدوي تصريح کرد: از اول آذرماه نيز رمز دوم کارت هاي بانکي همزمان هم به صورت پويا و ايستا به مشتريان ارائه مي شود و مسئوليت جبران خسارت در اين روند به مالباختگان نيز بر عهده بانک است که فرصت فرهنگ سازي در اين بخشنامه کم در نظر گرفته شده ولي اجراي فاز سوم و حذف رمز دوم ايستا تراکنش هاي مبتني بر کارت و زمانبندي آن مناسب در نظر گرفته شده است.
رمز دوم تمام کارت هاي بانکي از اول خرداد 98حذف مي شود
وي در پاسخ به اين پرسش که از اول آذرماه تمام مشتريان بانک ها ملزم به دريافت رمز پويا هستند، گفت: از اول آذرماه اين روند به صورت تدريجي دنبال مي شود ولي از اول خردادماه 84که رمز دوم ايستاي کارت هاي بانکي حذف مي شود اين موضوع براي تمام دارندگان کارت هاي بانکي الزامي است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود

امتداد - اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته جاری در نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی، عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.    

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلسات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار می‌شود. دستور جلسات این کمیسیون به شرح زیر است:

 

یکشنبه

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

الف: ارائه گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص اجرای حکم قانونی موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

ب: بررسی گزارش لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اعاده شده از شورای محترم نگهبان

گزارش مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

دوشنبه

نشست کمیسیون با سازمان توسعه تجارت و نیز بازدید از نمایشگاه اکسپو

سه‌شنبه

بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به همراه بررسی گزارش آثار سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی

چهارشنبه

جلسه هیئت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور