Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک قاضی آمریکایی روز گذشته طی یک حکم دستور پرداخت غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری را علیه ایران صادر کرد. او مدعی است ایران مسئول بمبگذاری در ساختمانهای خبر عربستان در سال ۱۹۹۶ بوده است

به گزارش  «رویترز»، قاضی فدرال واشنگتن دی سی روز گذشته (دوشنبه) به ایران دستور پرداخت ۱۰۴.۷ میلیون دلار غرامت به قربانیان حادثه بمبگذاری برج‌های خبر در عربستان را داد که به کشته شدن ۱۹ پرسنل نظامی آمریکایی انجامید، اما معلوم نیست این پول چه زمانی و از چه طریقی به شاکیان داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بریل هول» قاضی فدرال آمریکا مدعی شده که ایران در حادثه بمب‌گذاری در برج خبر که یک ساختمان نظامی در عربستان در سال ۱۹۹۶ بوده، دست داشته و باید به قربانیان این حادثه غرامت بپردازد.

وی مدعی شده که ایران از خودش در برابر این ادعا دفاع نکرده است.

این قاضی فدرال آمریکا با اشاره به این حادثه مدعی شده این غرامت می‌تواند رنج ۱۵ نفر از پرسنل نظامی که در این ساختمان در زمان بمب‌گذاری حضور داشتند را التیام ببخشد. ۲۴ خانواده که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند هم با این کار احساس بهتری خواهند داشت.

وی از تعیین جریمه خسارات خودداری کرده و گفته قانون آمریکا برای حوادثی که قبل از سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاده باشند اجازه تغیین چنین جریمه‌ای را نمی‌دهد.

رویترز مدعی شد: « ۱۳ نفر از اعضای حزب‌الله لبنان در دادگاه سال ۲۰۰۱ در الکساندریا ویرجینا به جرم نقش داشتن در حادثه ۱۹۹۴ محکوم شدند.

در دسامبر ۲۰۰۶ یک قاضی فدرال دیگر به ایران دستور داده بود ۲۵۴.۴ میلیون دلار غرامت به خانواده قربانیانی که در این حادثه کشته شده‌اند، پرداخت کند.»

به گزارش ایلنا، در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی (۴ تیر ۱۳۷۵ خورشیدی) بر اثر انفجار یک کامیون بمب‌گذاری‌شده در پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر خُبَر عربستان، ۱۹ سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰۰ تن زخمی شدند.

آمریکا در یک ادعای واهی، ایران را مسئول این بمب‌گذاری اعلام کرد.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش قدس خراسان، به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشیار حمید خدیوی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۱۶:۱۱ دقیقه عصر امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه، حادثه فرونشست زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه۵۱ به محل حادثه اعزام شدند.

افسر نگهبان ِآتش نشانی مشهد ادامه داد: با حضور تیم عملیاتی مشخص شد فرونشست به عمق ۲ متر و ابعاد ۲ در ۲ به دلیل بارش باران و نشت از طرح اگو به زیر آسفالت اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به فرونشست عمیق و ایجاد حفره با قطر زیاد، یک طرف از بلوار کلاهدوز مسدود شد، همچنین از هر گونه تردد در این ناحیه جلوگیری به عمل ِآمد و پس از انجام عملیات رفع خطر، محل تحویل اداره آب و فاضلاب گردید.

دیگر خبرها

  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • چوبه‌دار یا تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ کدامیک سهم توماج صالحی می‌شود؟