Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آناتولی، مصر، روز گذشته از نشست نظامی با حضور کشورهای عربی حوزه‌ خلیج‌فارس، آمریکا و اردن در کویت خبر داد.

«تامر الدفاعی» سخنگوی ارتش مصر، این خبر را ساعاتی بعد از نشست روسای ستاد ارتش مشترک تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، اعلام کرد.

سخنگوی ارتش مصر در این بیانیه تصریح کرد «محمد فرید» رئیس ستاد جنگی ارتش مصر برای حضور در نشست روسای ستاد ارتش مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر، اردن و طرف آمریکایی، به کویت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه به جزئیاتی درباره مدت این نشست یا موعد دقیق آن اشاره نکرده و گفته است که آن «به دعوت رسمی رئیس هیات ستاد مشترک ارتش کویت انجام شده است».

گفته می‌شود در نشست مذکور «درباره برخی پرونده‌ها و موضوعات در سطح همکاری نظامی بین کشورهای مشارکت‌کننده و رویارویی با تهدیدها و چالش‌ها در سایه تحولات اوضاع در منطقه خاورمیانه» رایزنی شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، صبح دیروز نشست روسای ستاد ارتش مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (عربستان سعودی، کویت، امارات، پادشاهی عمان، بحرین و قطر) در کویت برگزار شد و مشارکت‌کنندگان درباره راه‌های تقویت همکاری‌های نظامی و دفاع مشترک گفت‌‌وگو کردند.

از زمان آغاز بحران در روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در اواسط سال 2017، این نخستین بار است که قطر در نشست نظامی این شورا مشارکت می‌کند.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر افزون بر یک سال پیش روابط‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند. دوحه بارها این اتهام را رد کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش

وزارت امور خارجه ایران به مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش واکنش نشان داد و آن را مردود اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی:‌ طرح ادعاهای بی‌اساس درباره میدان آرش هیچ حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ در بحث حق آبه، افغانستان به تعهد عمل کند

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم