Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:30:53 GMT

سند ملی راهبردی مناسب سازی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۳۴۶۳

سند ملی راهبردی مناسب سازی تصویب شد

تهران- ایرنا- رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور از تصویب سند ملی راهبردی ستاد مناسب سازی کشور برای معلولان در ششمین جلسه این ستاد خبر داد و گفت: در این سند وظایف تمام دستگاه ها در رابطه با مناسب سازی مشخص تر و شفاف شده است.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سند راهبردها و برنامه های ستاد مناسب سازی کشور برای معلولان تدوین شده تا این ستاد بر اساس آن عمل و اقدامات مناسب سازی پنجساله را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این سند برای شناخت موقعیت فعلی کشور در زمینه مناسب سازی معابر برای معلولان است و توصیف و تحلیل محیط داخلی و خارجی برای مناسب سازی را ارائه می دهد و جهت حرکت ستاد مناسب سازی کشور را مشخص می کند.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان متخصص حدود دو سال روی سند ملی مناسب سازی محیط برای معلولان کار کرده و چشم اندازهای آن را ترسیم کرده اند تا به اهداف آرمانی در زمینه مناسب سازی خیابان ها و دستگاه های دولتی برسیم.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سند ملی راهبردی مناسب سازی تا یک ماه آینده با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور رونمایی خواهد شد.
مومن سرائی ادامه داد: سند ملی شامل برنامه پنجساله مناسب سازی کشور است که نقاط ضعف و قوت مناسب سازی کشور در آن با مشارکت نمایندگان دستگاه های عضو ستاد مناسب سازی کشور و تشکل های مردم نهاد بررسی شده است.
وی در ادامه ساختار ستاد مناسب سازی کشور را تشریح کرد و گفت: این ستاد یک مجموعه فرابخشی شامل 15 عضور است که وزیر کشور ریاست این ستاد و رئیس بهزیستی دبیری این ستاد را برعهده دارند و 9 معاون وزیر و دو نماینده تشکل های مردم نهاد در این ستاد عضویت دارند تا برای تسهیل در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان کشور در این ستاد، تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
اجتمام *9185 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي مناسب سازي معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد

 حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس نقشی مهم و راهبردی در کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: مردم ما مانند همیشه باید در برابر تحریف نام خلیج فارس مراقبت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین  عبادی زاده به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، معلمان نقش اساسی دارند.

وی افزود: معلمان رکن اصلی اجرای هر قانون مهمی در آموزش و پرورش هستند.

امام جمعه بندرعباس گفت: اساتید و معلمان بعد از خانواده مهمترین نقش را در تربیت دانش آموزان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: جایگاه معلمان در جامعه باید بیشتر ارتقا یابد و به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی همچنان با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: از زمان انقلاب تاکنون ۱۴ هزار شهید کارگر جان خود را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جامعه کارگری مهمترین نقش را در چرخه اقتصادی ما دارد و مسئولان باید به این قشر بیشتر توجه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد