Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:09:53 GMT

دوره آموزشی طرح توان افزایی بانوان قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۷۸۲۹۷

دوره آموزشی طرح توان افزایی بانوان قزوین آغاز شد

به گزارش ایرنا، معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: طرح ملی توان افزایی بانوان با رویکرد کارآفرینی و کسب و کار با همکاری معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری، بنیاد توسعه و تعاون بانوان جوان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اجرا می شود.
زهرا آتشگران افزود: مخاطبان این طرح 100بانوی جوان در سنین 20 تا 40 سال هستند که قبلا بر اساس فراخوانی که داده شده است، ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این کارگاه با رویکرد آموزش و مشاوره و به منظور آگاه سازی مخاطبان از فرصت های کسب و کار، فرایند شکل گیری کسب و کار و ترغیب مخاطبان به کارآفرینی و شکوفایی ایده های جوانان و عملیاتی کردن آنها به مدت سه روز برگزار می شود.
آتشگران با بیان اینکه در واقع جامعه هدف ما زنان و جوانانی هستند که صاحب ایده بوده و علاقه مند به راه اندازی کسب و کار هستند، گفت: روز نخست این کارگاه با حضور کتایون سپهری عضو انجمن زنان مدیر کارآفرین به صورت آموزشی برگزار می شود و روز دوم مصاحبه بیست دقیقه ای برای هرکدام از شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و در نهایت در سومین روز کار گروهی انجام می شود.
وی اظهار داشت: امروزه یکی از مهم ترین معیارها برای سنجش توسعه یافتگی هرکشوری میزان اهمیت و اعتبار زنان آن جامعه است چرا که برای تحقق توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی اگر به زنان به عنوان نیرویی فعال و سازنده نگاه شود بدون شک تاثیر زیادی بر توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.
این مسئول با تاکید بر اینکه نقش زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور انکارناپذیر است، یادآور شد: با وجود آن که نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند و دو سوم ساعات کار توسط این قشر است اما فقط یک دهم در آمد به زنان اختصاص می یابد.
وی اظهار داشت: زنان می توانند در فعالیت های اقتصادی سهیم شده و با کسب آموزش ها و توانمندسازی آنها در ایجاد کسب و کارها در بالا بردن سطح تولید و بهره وری کشور سهم به سزایی داشته باشند.
آتشگران خاطرنشان کرد: در همین راستا اداره کل امور بانوان استانداری قزوین در سال جاری اقدام های موثری انجام داده که مهم ترین آنها تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی زنان متشکل از 10 کمیته از جمله کمیته اشتغال و کارآفرینی بانوان است.
وی ادامه داد: پیش از این با وجود موقعیت صنعتی استان قزوین و وجود بانوان توانمند در این عرصه هیچ بانک اطلاعاتی از این افراد جمع آوری نشده بود اما در حال حاضر با همت کمیته اشتغال و کارآفرینی تهیه بانک اطلاعاتی آغاز شده است.
آتشگران در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، گفت:به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات بانوان کارآفرین 2 تن از بانوان موفق این حوزه از کشورهای ترکیه و چین طی ماه های اخیر به قزوین سفر کرده و تجربیات خود را در این حوزه به اشتراک گذاشتند.
این مسئول اضافه کرد: کمک به ایده یابی کارآفرین ها با معرفی استارت آپ ها از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این خصوص بوده است.
معاون اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: همچنین طی نشستی با پارک علم و فناوری، مسایل و مشکلات بانوان در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مورد بررسی و عارضه یابی قرار گرفته است.
7388*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اشتغال چین زنان فرهنگی و اجتماعی کسب و کار رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور

به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛ سمینار دانش افزایی داوران فوتبال ساحلی در هتل آکادمی ملی فوتبال به صورت تئوری و عملی در برگزار شد.

بیشتر بخوانید

بانوی اهل چهارمحال و بختیاری خانم گل لیگ برتر فوتبال ساحلی شد

شهرام ایزدی داور استان در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور حضور یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین