Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله هندیانی امروز سه‌شنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کرمانشاه اظهار داشت: وضعیت امروز کشور منحصربه‌فرد است و وظایف ما متفاوت از دیروز است.

وی با بیان اینکه تغییر تاکتیک و نگاه به مسائل باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: هیچ نهاد و سازمانی اعم از گمرک، صمت، تعزیرات، ناجا، واجا، ارتش، سپاه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نباید صرفا در حوزه سازمانی به موضوع مبارزه با قاچاق نگاه کند.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه جنگ روانی قرار گرفته‌ایم که دولت‌های معاند با تمام ابزار و توان در اختیار دولت است اما روز به روز به اقتدار مردم در سطح جامعه و منطقه اضافه می‌شود.

هندیانی بیان داشت: امروز دیگر بر روش‌ها و ابزارهای قدیمی برای حوزه فرهنگ پاسخگو نیست اگر بود تاکنون به نتیجه می‌رسیدیم، لذا تغییر نگرش و ابزارها ضرورت دارد و روش‌ها باید بازنگری شود.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: سیستم حاکمیتی امروز یکصدا دارد و آن هم حفظ منافع ملی است و همه باید در این راستا اقدام کنند.

وی با تصریح اینکه مدیریت بازارچه‌های مرزی مختص به یک نفر نیست گفت: برای راه‌ انداختن بازارچه‌های مرزی سه ماه است که رایزنی می‌کنیم و جلسات مکرری برگزار کرده‌ایم تا با توجه به ممنوعیت ورود یک‌هزار و ۳۳۹ قلم کالا و مشکلات آن برای کوله‌بران بخشی از آنها را اصلاح کنیم؛ دستورالعمل این کار به زودی صادر می‌شود.

هندیانی بیان داشت: معتقدیم که مرزنشینان ما شریف‌ترین افرادی هستند که با کمترین امکانات از مرزها دفاع می‌کنند و باید عزت و جایگاه آنها را حفظ کنیم.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  افزود: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رویکرد کلان ما شفافیت لازم در حوزه تجاری ارتقا دهیم و برای همین منظور تا پایان امسال سامانه‌های لازم در حوزه‌های شفافیت تجاری را ارتقا خواهیم داد.

وی از نصب پنج دستگاه ایکس‌ری در گمرکات کشور در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان داشت: ۲۷ گمرک اصلی کشور که حجم مبادلات آنها بیشتر است به ایکس‌ری مجهز می‌شوند.

هندیانی ادامه داد: در حوزه حمایت از کالای ایرانی باید نوآوری داشته باشیم .

کد خبر 4400816

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر ستاد مبارزه با قاچاق کالا کرمانشاه مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شیراز شهرکرد یاسوج مجلس شورای اسلامی بیرجند احتکار خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد

علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

او افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی آذر بیان کرد: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رحیمی آذر اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد