Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@05:26:57 GMT

افزایش قد کودکان ایرانی در دو دهه اخیر

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۸۱۴۸

افزایش قد کودکان ایرانی در دو دهه اخیر

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ دکتر زهرا عبدالهی با بیان اینکه آمار چاقی در بین دانش‌آموزان حدود ۲۰ درصد است، گفت: مشکل عمده ما، مسئله چاقی در کودکان و نوجوانان است که می‌تواند موجب بروز دیابت، کبدچرب، فشارخون و بیماری‌های قلبی-عروقی در بین آن‌ها شود. بنابراین باید به برنامه تغذیه و فعالیت بدنی دانش آموزان برای پیشگیری و کنترل چاقی توجه لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌های پیشگیری و کنترل چاقی دانش‌آموزان

عبدالهی درباره عوامل پیشگیری از چاقی در کودکان و نوجوانان گفت: توصیه برای پیشگیری از چاقی و کنترل افزایش وزن، کاهش مصرف مواد قندی و شیرینی، فست فودها، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های قندی و مصرف بیشتر حبوبات، سبزیجات و میوه‌ها است. سبزیجات و میوه به دلیل داشتن فیبر، از افزایش وزن و چاقی، بروز دیابت و کبد چرب در کودکان پیشگیری می‌کند. تحرک نیز عاملی است که برای پیشگیری از چاقی باید به آن توجه شود و هر دانش‌آموز باید حدود ۶۰ دقیقه در روز  فعالیت بدنی و تحرک داشته باشد.

ارتقای رشد قد کودکان در دودهه اخیر

وی در پایان با بیان اینکه کوتاه قدی در دو دهه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، گفت: تنها حدود چهار درصد از کودکان زیر پنج سال کوتاه قد هستند. در حال حاضر کودکان و دانش‌آموزان رو به بلند قدی هستند. مشکل عمده ما، مسئله چاقی در کودکان و نوجوانان است که باید به پیشگیری و کنترل آن توجه لازم کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه چاقی دانش آموزان کودکان وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان  پنجمین طرح ورزشی از مجموعه طرح‌های شهید سلیمانی در گنبدکاووس شامل یک زمین چمن مصنوعی افتتاح و سرانه‌ی ورزشی دانش آموزان این شهرستان از ۲۷ سانتی‌متر مربع به ۳۵ سانی متر مربع افزایش یافت.

غنی پور مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس می گوید : این زمین چمن با همکاری شهرداری شهرستان ۱۶۰۰ متر زیرسازی شده است و ۲۰۰ میلیون تومان برای بتن ریزی این مجموعه و ۶۰۰ میلیون تومان هم برای خرید و نصب چمن‌های مصنوعی هزینه کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان