Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری تجمع لبیک یا حسین (ع) در ۳۱۴ امامزاده همزمان با ورود کاروان سیدالشهدا (ع) به کربلا خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ،حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی؛ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری تجمع لبیک یا حسین (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور اظهار کرد: این برنامه روز دوم ماه محرم همزمان با ورود کاروان سیدالشهدا (ع) به کربلا در ۳۱۴ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تجمع لبیک یا حسین (ع) پیش از اذان مغرب و عشاء برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای این برنامه معمولا یک امامزاده شاخص در هر شهرستان مشخص می‌شود و هیئت‌ها در زمان مشخصی در آنجا حاضر شده و به عزاداری می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف درباره هدف از برگزاری تجمع لبیک یا حسین (ع) گفت: هدف از برگزاری این تجمع اعلان عزای حضرت سیدالشهداء (ع) و نمایان شدن فضای عزاداری در شهر‌های مختلف کشور است.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: برخی شهر‌ها و روستا‌ها تا روز هفت یا هشت محرم فضای عزاداری به خود نمی‌گیرند و ما برای اینکه شهر‌های مختلف فضای عزای امام حسین (ع) به خود بگیرند، تجمع لبیک یا حسین (ع) در امامزادگان را طراحی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه لبیک یا حسین مدیر کل فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد برگزار شد
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان