Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:13:48 GMT

سهم زنجان از صادرات کشور به 2 درصد رسيد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۱۸۰۳

سهم زنجان از صادرات کشور به 2 درصد رسيد

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا – استاندار زنجان گفت: زماني سهم اين استان از صادرات کشور به 0.86 درصد مي رسيد در حالي که طي پنج ماهه سال 97، اين رقم به نزديک 2 درصد رسيده است.

به گزارش ايرنا، اسدالله درويش اميري روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان افزود: اين رشد صادرات ثمره اقدامات قابل توجه انجام شده در زمينه تجارت خارجي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: برخي مدعي بودند که بسياري صادرات اين استان مربوط به مواد معدني است، در حاليکه اين بخش فقط 6 درصد از مجموع صادرات زنجان را تشکيل مي دهد.
درويش اميري با بيان اينکه جاي خرسندي است که بيشترين ميزان صادرات اين استان مربوط به بخش صنعت مي شود، اظهار داشت: انتظار مي رود روزي فرا برسد که 20 تا 25 درصد صادرات اين استان مربوط به بخش خدمات باشد.
استاندار زنجان اين استان را سرشار از توانمندي در بخش خدمات و صنايع دستي خواند و گفت: بايد براي افزايش ميزان صادرات محصولات توليدي چاقوسازي، مسگري و مليله زنجان تمرکز کرد.
وي خاطرنشان کرد: کل هدفگذاري صادراتي اين استان براي سال 97 به 500 ميليون دلار مي رسد در حالي که طي پنج ماهه رقم 329 ميليون دلار در اين زمينه به ثبت رسيده است.
درويش اميري ادامه داد: اميد مي رود همانگونه که امسال با خريد 450 تني گندم رکورد توليد اين محصول طي سال جاري شکست، ميزان صادرات هم امسال رکورد جديدي را به ثبت برساند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در ادامه اين جلسه گفت: در پنج ماه گذشته 329 ميليون و 701 هزار دلار به وزن 272 هزار و 52 تن کالا با مبدا توليد زنجان صادر شده است.
ناصر فغفوري افزود: اين رقم در عملکرد گمرک به 274 ميليون و 268 هزار دلار به وزن 227 هزار و 399 تن مي رسد.
وي سهم صادرات زنجان از کشور را 1.9 درصد خواند و اين رقم را در مدت مشابه سال گذشته معادل 1.13 درصد برشمرد.
فغفوري يادآورشد: سهم بخش صنعت از اين ميزان صادرات 91.33، معدن 5.31، کشاورزي 2.16، فرش دستباف 1.8، گردشگري 0.045 و خدمات فني و مهندسي 0.003 درصد است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: 90 درصد سرب اوليه و 86 درصد روي کشور در زنجان توليد مي شود.
وي خاطرنشان کرد: حداکثر 25 درصد خاک مورد نياز صنايع سرب و روي زنجان مي تواند از معدن انگوران تامين شود، از همين رو توليدکنندگان اين بخش، خاک مورد نياز خود را وارد و پس از فرآوري صادر مي کنند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان هم در ادامه گفت: پيش بيني مي شود، هدفگذاري صادراتي بخش کشاورزي اين استان طي سال جاري محقق نشود.
حسين جعفري به علت اين موضوع اشاره و اضافه کرد: از سويي اقلام ممنوعه براي صادرات افزايش يافته و از سوي ديگر، ميزان توليدات باغي که محصولات صادراتي عرضه مي کرد، به علت سرما زدگي بهاره به شکل چشم گيري کاهش يافته است.
رئيس اتحاديه صادرکنندگان استان زنجان هم در ادامه اين جلسه خاطر نشان کرد: يکي از مشکلات صادرکنندگان روند طولاني استرداد مالياتي بود چرا که حتي پس از ارائه دفاتر و اظهارنامه ها و اسناد گمرکي، پس از 6 ماه ماليات پرداخت شده استرداد نمي شد.
مهدي رنگ رونا ادامه داد: نشستي با امور مالياتي برگزار شد که ثمره آن منجر به کوتاه شدن روند استرداد مالياتي شده و اکنون روند به خوبي طي مي شود.
3001/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه