Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@18:05:36 GMT

فرماندار هندیجان: منشا لکه نفتی در بحرکان مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۲۹۱۲

فرماندار هندیجان: منشا لکه نفتی در بحرکان مشخص نیست

به گزارش ایرنا، روز شنبه هفته جاری فیلمی که گفته شده بود توسط برخی صیادان گرفته شده در فضای مجازی منتشر، و در آن ادعا شده بود که رها سازی نفت خام از سکوهای نفتی در منطقه بحرکان منجر به آلودگی دریا و ایجاد لکه نفتی شده است.
در این فیلم هیچ اشاره ای به مختصات و نقطه دقیق محل آلودگی نشده و محیط زیست هندیجان برای بررسی موضوع اقدام به انجام عملیات پایش دریایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محیط زیست هندیجان در بررسی میدانی اعلام کرد این لکه نفتی در منطقه مشاهده نشده و اثراتی که یک لکه نفتی بر روی پرندگان و آبزیان خواهد داشت نیز مشاهده نشده است؛ همچنین علاوه بر دریا، سکوهای نفتی بهرگانسر(در حوزه بحرکان) نیز مورد بررسی قرار گرفت که اثری از نشت نفت نیز در سکوها دیده نشد.
فرماندار هندیجان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مکاتبات لازم با مراجع مربوطه در خوزستان انجام شده و براساس اعلام محیط زیست در صورت مشاهده مجدد و تعیین موقعیت دقیق، اقدامات لازم برای جمع آوری این لکه نفتی انجام خواهد شد.
کورش مودت گفت: در فیلم منتشر شده ادعا شده بود که این لکه نفتی ناشی از رهاسازی نفت توسط سکوهای نفتی است ولی در بررسی میدانی محیط زیست هندیجان این ادعا ثابت نشد.
وی ادامه داد: برخی صیادان این آلودگی نفتی را در روزهای 13 و 17 جاری شهریور مشاهده کرده ولی با توجه به وزش باد دریایی و ثابت نبودن این لکه گزارشی از مشاهده مجدد آن دریافت نشده است.
وی افزود: برخی نیز آن را به صورت گلوله ای مشاهده کرده و احتمال اینکه از شناور عبوری تخلیه شده باشد دور از انتظار نیست.

** لکه نفتی در حوزه صیادی بحرکان مشاهد شده است
رییس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تعدادی از صیادان این شهرستان وجود لکه نفتی را در 17 شهریور در حوزه صیادی بحرکان تایید کرده اند.
فلامرز مزارعی گفت: با بازدید میدانی کارشناس این اداره از محل منطقه بحرکان وجود لکه های نفتی به شعاع حدود پنج تا 6 مایل دریایی محرز بوده ولی منشا این آلودگی مشخص نیست.
بندر صیادی بحرکان از مناطق مهم گردشگری و صید ماهی و میگوی مرغوب منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود که در حوزه صیادی هندیجان واقع است.
اسکله صیادی بحرکان یکی از بزرگترین اسکله های صیادی کشور است که در 12 کیلومتری شهر هندیجان قرار گرفته است.
هندیجان با 158 لنج و 400 فروند قایق صیادی مجاز 37 درصد صید ماهی و میگوی خوزستان را به خود اختصاص داده است.
این شهرستان یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در جنوب این استان قرار گرفته و با 2 بندر بحرکان و سجافی داری 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است.
7163/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت خلیج فارس کورش محیط زیست نفت وزش باد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا