Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مجلس سوگواری و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع)، به سفارش زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف بزرگوار این گنجینه در وقف‌نامه، یکی از هشت آیین سالانه وقف‌نامه‌ای- مذهبی کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که هر سال به مناسبت فرارسیدن محرم‌الحرام و برپایی مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) با ترتیب و نظمی ویژه و رعایت سفارش واقف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این آیین سوگواری در محرم ۱۴۴۰ قمری در دو مکان میزبان سوگواران حسینی خواهد بود. نخستین بخش این مجلس سوگواری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۷ و ۸ محرم‌الحرام (۲۶ و ۲۷ شهریور) از ساعت ۹ تا ۱۱ در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران برپا خواهد شد. 
دومین بخش آیین سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۹ و ۱۰ محرم‌الحرام (۲۸ و ۲۹ شهریور) پس از اذان ظهر و جمعه ۱۱ محرم‌الحرام(۳۰ شهریور) از ساعت ۹ تا ۱۱ در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) در ساختمان اصلی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، از سوگواران حسینی میزبانی خواهد کرد. 
سه روضه‌خوان و سخنران برپایه سفارش واقف در این پنج روز در مجلس حضور خواهند داشت. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصدرالدین شریعتی، امام جماعت مسجد قبا، آیت‌الله شیخ حسن همتی، استاد دانشگاه و حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ‌زاده، استاد اخلاق و پژوهشگر مسائل دینی در این مجلس در سوگ و رثای حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان روضه‌خوانی و سخنرانی خواهند کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول