Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سرتیپی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما، به مناسبت روز ملی سینما به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امیدوارم حال سینما همیشه خوب باشد. خوشبختانه تعداد تماشاگران در مرداد امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته، یک میلیون و صد هزار نفر افزایش یافته و امیدوارم ادامه داشته باشد. البته می‌طلبد مسئولان هم ما را حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره مشکلات امروز سینما و فیلمسازی در ایران اظهار کرد: هزینه‌های سالن داری و تولید به شدت بالا رفته که برای این موضوع نیز باید راهکاری اندیشیده شود. متاسفانه گاهی کمک که نمی‌شود هیچ؛ حتی لوازم مورد نیاز و اقلامی مانند لامپ را با قیمت آزاد هم نمی‌توانیم وارد کنیم.

این پخش کننده با اشاره به بومی بودن سینمای ایران و لزوم حمایت از آن گفت: ما بومی‌ترین سینما را داریم که صفر تا صد آن ایرانی است؛ اما برای پربارترشدنش نیاز به حمایت داریم. سینمای ما روی پای خودش ایستاده و یارانه و کمکی به آن داده نمی‌شود؛ اما کماکان به راه خود ادامه می‌دهد. مسئولان ما توجه داشته باشند همانطور که به عنوان نمونه مواد خوراکی و شوینده مورد نیاز جامعه و مهم است، فرهنگ نیز اهمیت والایی دارد و باید برای آن‌ها مهم باشد. استقبال خوب مخاطبان از سینما طی چند ماه اخیر نشان می‌دهد مردم به آرامش و دورهمی و تفریح و شادی نیاز زیادی دارند.

سرتیپی درباره بهترین خاطره اش از سینما در دوران نوجوانی گفت: جالب ترین اتفاق برای من صف‌های طولانی بود که در دهه شصت و هفتاد جلوی سینما‌ها می‌دیدیم. بخصوص صف فیلم سینمایی «محمد رسول الله» جلوی سینمای ملت میدان شهدا که می‌توان گفت کیلومتری بود. این اتفاق‌ها ما را عاشق سینما و صنعت ما کرد.

وی افزود: خوشبختانه الان هم به دوران طلایی دهه‌های شصت و هفتاد نزدیک می‌شویم؛ به طوری که سال ۹۱ شش میلیون تماشاگر داشتیم، اما امسال فکر کنم به مرز ۳۰ میلیون مخاطب برسیم. البته این باز هم کف جریان است؛ چون سینمای جهان به ازای هر نفر پنج بلیت دارد.

سرتیپی درباره ماندگاری اش در سینما با وجود سختی‌های فراوان و نرفتن به سمت دیگر مشاغل تصریح کرد: بالاخره هر شغلی با تمام سختی‌ها، جذابیت‌هایی دارد و سینما هم از این قاعده مستثنی نیست. ما نیز قبول کردیم که بمانیم و کار کنیم. ما امیدمان به آینده است. خوشبختانه شاهد بهتر شدن وضعیت سینما از سال ۹۱ به این طرف هستیم و استقبال تماشاگران و نوع فیلم‌ها بهتر شدند. امیدواریم موج پیشرفتی که در ساخت سالن و تولید آثار به وجود آمده بهتر شود و فیلم‌ها به سمت مردمی‌تر شدن حرکت کنند و بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ تماشاگران سینما را به ۸۰ میلیون نفر برسانیم!

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی