Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:46:21 GMT

درخواست ضدایرانی آمریکا از کشورهای عربی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۹۷۲۲۳

درخواست ضدایرانی آمریکا از کشورهای عربی

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در سخنانی مداخله جویانه خواستار وحدت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

جوزف فوتیل در کویت گفت که کشورهای خلیج فارس باید اختلافات خود را کنار بگذارند و مقابل ایران و گروه های افراطی متحد شوند.

فوتیل در نشست مشترک روسای ستاد ارتش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همتایان خود در مصر و اردن، ادعا کرد که در حال حاضر فعالیت های بی ثبات کننده ایران تهدید علیه امنیت منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی آمریکا با تاکید بر ضرورت توسعه و ادغام توان منطقه به نفع امنیت ملی مشترک، خواستار توسعه سایر همکاری ها شد.

نشست مشترک فرماندهان نظامی شورای همکاری خلیج فارس، آمریکا ، مصر و اردن دو روز بعد از برگزاری پانزدهمین نشست کمیته نظامی عالی شورای همکاری خلیج فارس، برگزار می شود.

این نخستین نشست کمیته نظامی عالی شورای همکاری خلیج فارس بعد از بروز بحران روابط میان قطر و همسایگان این کشور محسوب می شود. 

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند.

روزنامه کویتی الرای پیشتر با اشاره به برگزاری نشست مشترک روسای ستاد کل ارتش های شورای همکاری خلیج فارس با همتایان آمریکایی، اردنی و مصری به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از احتمال اعلام مقدمات تشکیل ناتو عربی در این نشست خبر داد.

اوایل مردادماه گذشته برخی منابع عربی اعلام کردند که ‌آمریکا در پی تشکیل ائتلافی امنیتی و سیاسی با شش کشور جنوب خلیج فارس به همراه مصر و اردن برای مقابله با ایران است.

قرار است اجلاسی در این رابطه در روزهای 12 و 13 اکتبر آینده (20 و 21 مهر 1397) بنا به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با حضور رهبران هشت کشور در واشنگتن برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت پنتاگون خلیج فارس کشورهای عربی گروه های افراطی ناتو عربی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی

رئیس‌جمهور چین در پیامی افتتاحیه پانزدهمین نشست کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیام روز شنبه خود خاطرنشان کرد: سازمان همکاری اسلامی نماد وحدت و استقلال کشورهای اسلامی است و کمک‌های مهمی در تقویت همکاری‌های کشورهای اسلامی و همچنین حفظ انصاف و عدالت بین‌المللی داشته است.

او با بیان اینکه چین و کشورهای اسلامی دوستان و شرکای خوبی با سابقه دوستی طولانی هستند، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر چین و کشورهای اسلامی در زمینه مسائل مربوط به منافع و دغدغه‌های اصلی یکدیگر از یکدیگر حمایت کرده‌اند و در همکاری‌های عملی به نتایج ثمربخشی دست یافته‌اند و روابط دوستانه خود را به طور مستمر ارتقاء بخشیدند و نمونه خوبی از همکاری جنوب جهانی بوده‌اند.

شی جین‌پینگ گفت چین آماده ادامه همکاری با کشورهای اسلامی برای تداوم دوستی سنتی، تقویت اعتماد متقابل سیاسی، تعمیق همکاری‌های عملی، گسترش مبادلات بین تمدن‌ها، اجرای مشترک ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیت جهانی و ابتکار تمدن جهانی است و مشارکت بیشتر در ساختن جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی